postanowił, że będzie to UroczystośćWszystkich Świętych.
Temat ten jest bardzo stary. Spotykamy go we wczesnych pismach chrześcijańskich. Stoimy tu w obecności niezwykłego bogactwa chrześcijańskiej intuicji wiary. Temat ten został podjęty na nowo przez Sob. Wat II (GS 22).
Chcemy wyjaśnić na czym polega włączenie wszystkich ludzi w jednego, w Chrystusa, a nie co wspólnego On ma ze wszystkimi ludźmi.
Rzeczywistość wcielenia i rzeczywistość każdej osoby wymagają, by Chrystus był uważany za człowieka jedynego i różnego od innych: ani ludzie należą do niego, ani On z nimi nie tworzy jakiejś większej całości, w ten sposób, że On i inni ludzie traciliby swoją tożsamość i autonomię.
Nie...
Przy stworzeniu, Bóg przeznaczył wszystkich ludzi do swego Królestwa. Zmiana dokonała się w całości stworzenia, ale nie we wszystkich ludziach pojedyńczo wziętych.
Włączenie w Niego wszystkich ludzi, nie może nie powodować, że Jezus zna i kocha wszystkich ludzi osobiście. Nie wystarczy powiedzieć, że Jezus pamięta i kocha całą ludzkość, wszystkich ludzi.
Pytanie tytułowe „czy demokracja jest ustrojem mądrym” Legutko wywodzi z generalizacji antycznej filozofii państwa – a więc twierdzenia, że najlepszy jest ten ustrój, który kieruje się mądrością. Dalej zwraca uwagę na dwuznaczność pojęcia demos: jako ogół obywateli i jako ogół biednych obywateli (w...
KWAS WZÓR SÓL
arsenowy III H3AsO3 arsenian III
arsenowy V H3AsO4 arsenian V
azotowy III HNO2 azotan III
azotowy V HNO3 azotan V
borowy H3BO3 boran
bromowodorowy HBr bromek
chlorowodorowy - solny HCl chlorek
chlorowy I HClO chloran I
chlorowy III HClO2 chloran III
chlorowy V HClO3 chloran V...
Pobieranie próby losowo
Metody oparte na rachunku prawdopodobieństwa – wnioskowanie z danych zbieranych w empirycznych badaniach zjawisk masowych.
Dane reprezentatywne, na których opierają się pewne prawidłowości zjawisk w sposób fragmentaryczny.
Dane obarczone efektami przyczyn...
CZYTELNIA DLA WSZYSTKICH.
ŻYWOTY ŚWIĘTYCH, hagiografia, nurt piśmiennictwa popularny w średniow. Europie od IV/V w., przygasły w dobie odrodzenia i ożywiony ponownie w związku z potrydenckim ruchem —> kontrreformacji. Średniow. łaciński ż.ś. składał się zazwyczaj z 3 części: opisu życia świętego (vita), jego...
ŻYWOTY ŚWIĘTYCH starego i nowego Zakonu, dzieło hagiograficzne P. Skargi, wyd. w Wilnie 1579. Zawiera życiorysy świętych Kościoła kat., ułożone w porządku kalendarzowym. W dużym stopniu jest to kompilacja z prac średniow. i współcz. historyków kośc. oraz ksiąg ojców Kościoła. Dzieło Skargi...
Nm. Proletarier aller Ldnder, vereinigł euch/, sformułowane przez Marksa i Engelsa w 1847 hasło Związku Komunistów, opublikowane w 1848 jako ostatnie zdanie Manifestu komunistycznego Marksa i Engelsa, które stało się internacjonalistycznym hasłem solidarności proletariatu.
Kwartalnik teol. poświęcony szerzeniu czci świętych pol. oraz sprawom ich kanonizacji, wyd. 1934-37 w Warszawie, 1938-39 w Potulicach. Pismo redagowała Maria Chlewińska i Stefania Ottowa (do 1937), a nast. zespół prof, seminarium chrystusowców (red. odpowiedzialny ks. I. Posadzy);
publikowało ono artykuły...
Papież Grzegorz XI (1330-1378) zamierzał przenieść stolicę apostolską z Awinionu, we Francji, do Rzymu (w okresie tzw. niewoli babilońskiej Kościoła papieże przebywali na ziemi francuskiej). Wykorzystując niezadowolenie w Państwie Kościelnym z powodu rządów francuskich legatów Florencja...
850) postulował objąć tym zwyczajem wszystkich wiernych zmarłych, wskazując na potrzebę modlitwy za nich przynajmniej raz w roku ; proponował przeznaczyć na nią dzień po Wszystkich Świętych; Odilon opat benedyktynów (III 1), nawiązując do sugestii Amalarego, zainicjował D.
regularne Wszystkich Świętych, Francescane Regolaridi Ogni Santi, na prawie p a p .
Pojawiły się w sztucewczesnochrześc; jako samodzielne, określone postacieznane od V w,, także towarzyszące apostołom otaczającymChrystusa; w grupach ukazywani w sztuceKościoła Wsch. W sztuce wczesnego średniowieczaświętych, poza Ewangelistami, wyobrażano sporadycznie.
Od romanizmu, w związku ze...
Jedność duchowa między Chrystusem oraz wszystkimi chrześcijanami znajdującymi się w niebie (albo jeszcze cierpiącymi w czyśćcu) lub żyjącymi na ziemi (LG 49-50).
EKONOMIA ? nauka o gospodarowaniu (produkcja wymiana konsumpcja), XVIII wiek-A.Smith ?Bogactwa Norodów?. Teorie ekonomiczne w Anglii ? szkoła klasyczna:(badanie przyczyn rozwoju gosp.) i Niemczech ? kameralizm niemiecki (badanie p. niedorozwoju) Szkoły (kierunek sub.-marg) ? Psychologiczna ? Karl Menger, gosp.tłumaczone psychologicznie, prawa Gossena I i II, interpretacja słowna ? Matematyczna ? Ilfredo Pareto, wykorzystanie rachunku marginalnego do wyjaśnienia gosp., matematyka i ...