Mówiąc o cechach sprzedawcy jako negocjatora, nie można zapomnieć o czterech fazach negocjacji, do których sprzedawca powinien się odpowiednio przygotować.
sprzedawca części motoryzacyjnych) Sprzedawca szerokiego profilu specjalizacji. dział alkoholowy); Sprzedawca-konsultant(pomaga dokonać wyboru daje rady odnośnie wybranego produktu); Sprzedawca, który posiada inne funkcje(np.
Ludzie marketingu widzą w sprzedawcach pewne zalety (orientacja na człowieka, łatwość w kontaktach, pracowitość) i pewne wady (myślenie krótkookresowe, brak podejścia strategicznego i analitycznego).
Sprzedawca musi się wykazać umiejętnościami analitycznymi. Jedną z przesłanek decyzji o zakupie jest osobowość sprzedawcy, którego częstoutożsamia się z wizerunkiem firmy.
Sprzedawcy starają się określić profile społeczne i psychologiczne konsumentów, żeby dzięki ich znajomości łatwiejsze było dostosowanie się do potrzeb konsumentów.
Istnieją jednak pewne ogólne uniwersalne czynn8iki, które kształtują postępowanie konsumentów W celu bliższego rozpoznania nabywców sprzedawca powinien sobie odpowiedzieć na następujące pytania:- kto kupuje- co kupuje- jak kupuje- kiedy kupuje- gdzie kupuje- jak często kupuje- dlaczego kupuje- ile kupuje Kim są osoby kupujące oraz kto wpływa na decyzje podejmowane w sprawie zakupu.
Jeżeli elastyczność podaży i popytu mają tę samą wartość zarówno dotacja, jak i podatek zostaną rozłożone po równo na sprzedawców i nabywców.
Cały ciężar podatku (ewentualnie całą dotację) ponosi nabywca kiedy podaż jest doskonale elastyczna lub popyt doskonale...
Zespół cech charakteryzujących sprzedawcę, stanowiących ważny komponent„sztuki" sprzedaży, które są wizytówką przedsiębiorstwa i często jednym z głów-nych kryteriów oceny przez potencjalnego nabywcę postrzeganych alternatyw(wariantów) wyboru i przesłanek decyzji zakupu. O.s. powinna wyrażać...
Proces selekcji kandydatów obejmuje następujące etapy:
Sporządzenie dokładnego opisu stanowisk krótkim, jasnym i prostym językiem.
Określenie pożądanego profilu osobowego:
wygląd zewnętrzny, ogólne wrażenie, czynniki mierzalne (wiek, wykształcenie, doświadczenie...
Odpowiedzialność za wady fizyczne – stopniowy rozwój, odrębne uregulowania ogólne i edykty edylów kurulnych w odniesieniu do kupna-sprzedaży niewolników i zwierząt na targach.
prawo cywilne – odpowiedzialność za zapewnienia i obietnice dicta et promissa lub zatajone wady – dolus
edykty – handel...
Dzisiaj konsumenci mogą kupować towary i korzystać z usług w przeróżnego rodzaju sklepach.
Sklepy, podobnie jak produkty, przechodzą przez pewne fazy rozwoju i upadku, co można określić jako cykl życia detalisty. Dany typ sprzedaży detalicznej pojaw ia się. notuje przyspieszony wzrost przez pewien...
Chociaż przytłaczająca większość towarów i usług jest sprzedawana w sklepach, pozasklepowa sprzedaż detaliczna rozwija się o wiele szybciej niż sprzedaż sklepowa i stanowi (w USA) ponad 12% całkowitej sprzedaży. Niektórzy eksperci przewidują, że przed końcem wieku aż jedna trzecia całego handlu...
Pomimo, iż w iele sklepów prowadzonych jest przez niezależnych właścicieli, rośnie liczba tych, które wchodzą w skład większych organizacji i zrzeszeń. Wyróżnić można pięć typów sprzedaży zbiorowej: sieć sklepów, kooperatywy i sieci sklepów niezależnych, spółdzielnie konsumentów, organizacje...
Stan, w którym istnieją takie relacje między popytem a podażą, przy którychnabywca musi zabiegać o towar, o przychylność s. S. nie ma żadnych problemówze zbytem deficytowego towaru. Sytuacja taka jest wynikiem popytu większegood podaży i będzie trwała dopóty, dopóki nie osłabnie popyt lub nie...