Jest stosowana gdy produkt lub działalność jest dobrze dostosowany do misji i celów przedsiębiorstwa, lecz nie ma ono możliwości realizacjistrategii wzrostu. Jest odwrotnością strategii penetracji. Dostawy utrzymywane sąna dotychczasowym poziomie, ograniczone sąjednak nakłady na pozyskiwanie...
Jest przeciwieństwem strategii rozwoju rynku. Wycofywanesą produkty z niektórych segmentów rynku lub z części rynku w układzie przestrzennym.
Jest stosowana gdy następuje eliminacja niektórych produktów lub ich asortymentu, dostawy są kontynuowane w ograniczonym zakresiena niektóre segmenty rynku.
Wyróżnia się trzy rodzaje strategii opartych na segmentacji:
strategia działań nie zróżnicowanych,
strategia działań zróżnicowanych,
strategia działania skoncentrowanego.
Na wybór strategii wpływ ma wiele czynników.
Rynek traktowany jest jako całość.
Istotne jest wykorzystanie właściwościposzczególnych segmentów rynku. Stosowanie tej strategii wymaga dobrze zorganizowanych badań, dzięki którym będzie możliwe dobre dostosowanie działań marketingowych do zróżnicowanych potrzeb poszczególnych segmentów.
Jest w zasadzie wariantem działaniazróżnicowanego, odnosi się bowiem do wyodrębnionego segmentu, który z różnych względów jest ważny dla firmy. Koncentracja na konkretnym segmencie powoduje dostosowanie wszystkich instrumentów marketingowych do jego wymagań.
Jest istotnym uzupełnieniem analizy sprzedaży, bowiem pokazuje jej wyniki w porównaniu do konkurencji. Miarą udziału w rynkumoże być:
udział w całościowym rynku,
udział w obsługiwanym rynku (procentowy udział sprzedaży na rynku obs-ługiwanym przez przedsiębiorstwo),
relatywny...
Osoby, które będą użytkować produkt lub usługę, często użytkownicy wysuwają propozycje zakupu i współokreślają wymagania dotyczące produktu.
Osoby, które wpływają na decyzje zakupu, często pomagają określić wymagania dotyczące produktu oraz dostarczając informacji potrzebnych do oceny produktów alternatywnych, szczególnie ważna rolę pełni tu personel techniczny.
Osoby, które decydują o wyborze nabywanego produktu lub o wyborze dostawcy.
Osoby posiadające formalne uprawnienia do wyboru dostawcy oraz ustalania warunków zakupu, odgrywają główną rolę w wyszukiwaniu ofert i negocjowaniu warunków.
Osoby, których zadaniem jest blokowanie dostępu sprzedawcom lub płynących od nich informacjom do centrów zakupu.
O niewątpliwym sukcesie na polskim rynku może powiedzieć spółka "Prószyński i S-ka", która zadebiutowała w 1990 roku miesięcznikiem Poradnik Domowy. Bardzo szybko osiągnął duży nakład. Końcówka roku 1998 to 14 tytułów, drukarnia prasowa oraz mocne wydawnictwo książkowe w spółce "Prószyński i...
Spółki kapitałowe – akcyjna i z o.o. – stworzona zgodnie z prawem handlowym, inwestorzy odpowiedzialność ograniczoną; inwestorzy zwykle nie uczestniczą w zarządzaniu bieżącą działalnością; Cechy + - ograniczona odpowiedzialność, łatwy transfer własności, łatwość w pozyskaniu nowego...
Dla zachowania rynkowego charakteru tego instrumentu, wszystkie operacje na otwartym rynku są co do zasady przeprowadzane w drodze przetargu, co wyklucza uznaniową selekcję partnerów i ich ofert.
Operacje repo, reverse repo Bank centralny ma możliwość oddziaływania poprzez operacje otwartego rynku na krótkoterminowe stopy procentowe dzięki temu, że różnica między ceną rynkową, po jakiej bank centralny kupuje lub sprzedaje papiery wartościowe oraz ceną, po jakiej je następnie odsprzedaje lub odkupuje jest faktycznie wielkością oprocentowania kredytów, których bank centralny udziela lub które zaciąga w rezultacie ...
Uzyskanie przez przedsiębiorstwo sukcesu w warunkach gospodarki rynkowej zależy w znacznym stopniu od trafnie podejmowanej działalności rozwojowej.