Racjonalizm i realizm w wychowaniu 1.
Przypisuje sie sofistom. Wywodziłsie on z ich trudnosci w okresleniu natury poznania i natury człowieka. Zaprzeczylioni mozliwosci poznania obiektywnej prawdy. Skrajne zanegowanieprawdy zostało wyrazone w trzech tezach Gorgiasza:
a) nic nie jest;
b) nawetgdyby cos było, nie moglibysmy tego poznac;
c) nawet...
Diagnoza logopedyczna ma w tyin przypadku na celu stwierdzenie, w jakim stopniu są zaburzone sprawności językowe, składające się na sprawność komunikacyjną (tzn. jaki jesl zakres i głębokość zaburzeń mowy). Logopeda zmierza do określenia, czy pacjent sobie radzi, czy mówi, czy i jakie podejmuje...
Badania specjalistyczne Upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym diagnozuje psycholog i on właśnie kieruje upośledzonego pacjenta do logopedy w celu objęcia go terapią zaburzeń komunikacji.
Istotą terapii logopedycznej osób upośledzonych umysłowo jest szeroko rozumiane wychowanie językowe. Celu tego nie można osiągnąć w warunkach gabinetowych, w ciągu kilku godzin tygodniowo i dlatego ciężar tej terapii spoczywa przede wszystkim na opiekunach i wychowawcach dziecka. Logopeda nic uzyska...
Terapia logopedyczna osób umiarkowanie i znacznie upośledzonych jest częścią rewalidacji.
Osoby z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym mogą cechować się^ wzmożoną lub obniżoną pobudliwością, zaburzeniami w zachowaniu przejawiającymi się gwałtownością, tendencjami destrukcyjnymi i aspołecznymi.