NOP zajmuje się badaniem relacji ekonomicznych oraz społecznych wewnętrznych przedsiębiorstwa, wynikających z jednostkowego i zawodowego podziału pracy, form i koncepcji kooperacji wewnętrznej, która związana jest z procesem pracy, kombinacją siły roboczej, środków pracy oraz przedmiotu pracy.
NOP...
Główny obszar funkcjonowania przedsiębiorstwa i jego powiązań z otoczeniem
zawiera się w sferze produkcji dóbr i usług oraz wymiany. Nie można jednak nie
dostrzegać faktu, że przedsiębiorstwo w każdych warunkach systemowych swoją
działalnością kreuje określone — zarówno pozytywne, jak i...
Polega na przekształceniu organizacyjno-prawnemu pp w spółki prawa handlowego w postaci spółki akcyjnej i Sp. z o.o. Ustawodawca wyróżnił 3 rodzaje komercjalizacji: w celu prywatyzacjiprywatyzacja w celu przekształcenia organizacyjno-prawnymw celu dokonania konwersji wierzytelności
W celu osiągnięcia 2...
Logika zdeterminowanego planem zarządzania przedsiębiorstwem stawia funkcji planowania niezwykle wysokie wymagania. Plan musi antycypować wszystkie istotne problemy kierowania przedsiębiorstwem i rozwiązywać je harmonijnie z punktu widzenia całości organizacji. Innymi słowy, plan musi wychwycić wszystkie...
Wielkość wypracowanego zysku jest podstawą do wyznaczania celów i szacowania osiągnięć przedsiębiorstwa. Wypracowany zysk bowiem określa m.in. zwrotność poniesionych nakładów i korzyści akcjonariuszy (przyrost wartości przedsiębiorstwa określony przez ekonomiczną wartość dodaną lub też...
Gospodarstwo, przedsiębiorstwo rolnicze, gospodarstwo (przedsiębiorstwo) rolnicze to samodzielna jednostka techniczno-ekonomiczna wytwarzająca produkty rolnicze do bezpośredniego spożycia lub przetwórstwa rolno-spożywczego, technicznego oraz przeznaczanych na pokrycie własnych potrzeb i na sprzedaż...
Przedsiębiorstwo jest tworzone w celu prowadzenia działalności gospodarczej związanej z wytwarzaniem dóbr oraz świadczeniem usług w taki sposób, aby zaspokajając określone potrzeby odbiorców poprzez sprzedaż tych dóbr i usług osiągać zyski. Przedsiębiorstwo dysponuje zatem określonymi zasobami...
Obecne dziś zjawisko globalizacji, czyli "oderwanie się korzeni narodowych i terytorialne rozproszenie wielu węzłowych i strategicznych dziedzin działalności przedsiębiorstwa" (Michał Sawicki). wiąże się nierozerwalnie z pojęciem międzynarodowego marketingu. Przedsiębiorstwa mogą być w różnym...