Opakowanie

Czytaj Dalej

Opakowanie

Informuje konsumenta i finalnego użytkownika danego produktu o jego wartości użytkowej, a w przypadku mechanizmów – o ich funkcjonowaniu i konserwowaniu ( wiarygodne i sprawdzone dane zawarte w opakowaniu zwiększają zaufanie do producenta danego dobra); * reklamowa – podnosi ona wartości estetyczne towaru i zachęca do kupna; wpływa na usprawnienie sprzedaży, ponieważ sprzedaż towarów nie mających bezpośrednich opakowań jednostkowych pochłania sporo czasu i ...

Wymagania stawiane opakowaniom

Za taki stan rzeczy obciąża się przemysł opakowaniowy i gospodarkę opakowaniami.

Opakowania w przemyśle spożywczym

Kolejnymi opakowaniami które można zaliczyć do tej grupy to opakowania zbiorcze zawierają one od kilku do kilkudziesięciu opakowań jednostkowych. Opakowania papierowe Opakowania Papierowe – mają liczne zastosowanie w przemyśle zarówno opakowania jednostkowe jak i transportowe.

POLITYKA PRODUKTU - Opakowanie

Istnieje tendencja do ograniczenia ilości barw na opakowaniu, gdyżopakowanie o określonych, zdecydowanych barwach jest łatwiejsze do rozróż-nienia i zapamiętania od opakowań wielobarwnych.

Przechowywanie, magazynowanie, opakowania, oznaczenia i transport towarów.

E) ze względu na stopień przystosowania opakowań do cech i właściwości towaru wyróżniamy: -opakowania uniwersalne-wykorzystywane do towarów różnych branż -opakowania specjalne-mają ściśle określone przeznaczenie F) ze względu na materiały, z których są produkowane opakowania wyróżniamy opakowania: -drewniane-są to najczęściej opakowania transportowe (skrzynie, klatki, pojemniki, kosze).

Definiowanie, funkcje i podział opakowań

Opakowania zbiorcze, a także niektóre inne formy opakowań, stanowiące istotne elementy określonych systemów pakowania, nazywane są często opakowaniami pośrednimi.

OPAKOWANIA - OMOWIENIE ZAGADNIEN

Własności opakowania oraz formy obrotu nim własne – opakowania, które są własnością producenta obce – opakowania stanowiące własność dostawcy ze względu na formy obrotu wyróżniamy: opakowania sprzedawane – wartość wkalkulowana w cenę wyrobu (jednorazowe) opakowania sprzedawane – fakturowane jako odrębna pozycja (wielokrotnego użytku) po opróżnieniu sprzedawca powinien dostarczać je dostawcy opakowania ...

Opakowania

Kolejnymi opakowaniami które można zaliczyć do tej grupy to opakowania zbiorcze zawierają one od kilku do kilkudziesięciu opakowań jednostkowych.

Opakowanie i jego funkcje. Rodzaje opakowań

Opakowaniom plastikowym można nadać różne kształty są bardzo estetyczne Zalety – duża wytrzymałość mechaniczna, odporność chemiczna, odporność na działanie drobnoustrojów i owadów, przezroczystość, niska cena, mała masa, odporność na działanie wody gazów temperatury Wady: nieekologiczność Opakowania z Tkanin Typowymi opakowaniami z tkanin są worki produkowane z juty, lnu, konopi i wiskozy.

Zaprojektuj opakowanie i uzasadnij swój wybór.

PRODUKT: krem do depilacji PROPONOWANE OPAKOWANIE: szklany pojemnik w kształcie elipsy, z plastikową wciskową pokrywką; wewnątrz opakowania-aluminiowa folia zabezpieczająca wydostanie się kremu –usuwana podczas pierwszego użycia oraz plastikowa przykryweczka pełniąca rolę szpatułki do nakładania kremu TYP OPAKOWANIA: bezpośrednie, trwałe, uniwersalne, twarde, wieloelementowe, wielokrotnego użytku, szklane + tworzywo sztuczne W uzasadnieniu ...

Znaczenie opakowań w reklamie.

do opakowania mleka potrzebne jest inne opakowanie niż do opakowania np. Obecnie jest modna „ekologiczna” żywność oraz ekologiczne opakowania również przy zakupie towaru na pewno z dwóch produktów tego samego rodzaju wybierze to, które jest w ekologicznym opakowaniu.

Opakowania

do opakowania mleka potrzebne jest inne opakowanie niż do opakowania np. Obecnie jest modna „ekologiczna” żywność oraz ekologiczne opakowania również przy zakupie towaru na pewno z dwóch produktów tego samego rodzaju wybierze to, które jest w ekologicznym opakowaniu.

Znaczenie opakowań w reklamie.

Pierwszy karton szary z napisem sok jabłkowy, drugi karton czerwony z napisem sok jabłkowy i trzeci karton kolorowy ze zdjęciem czerwoniutkich, lśniących jabłek pokrywających całe opakowanie z napisem sok jabłkowy, a cena niech będzie jednakowa dla każdego opakowania.

System wymiarowy opakowań

100%; dopuszcza się mniejsze wykorzystanie powierzchni palety, jednak nie poniżej 90%; opakowania nie mogą zbytnio wystawać poza obrzeże palety, przewisy muszą się mieścić w przewidzianym luzie wynoszącym +40 mm na każdy wymiar liniowy; -    jako największe wymiary liniowe opakowań transportowych przyjęto pomniejszone o 5% wymiary palety 800 x 1200 mm, a jako najmniejszy graniczny wymiar dla opakowania - 190 mm; -    wymiary ...

Opakowania.

Opakowanie produktów Opakowania dzielą się na:  Transportowe  Zbiorowe  Jednostkowe Opakowania spełniają ważną funkcję dystrybucyjną i promocyjną.

Opakowania

: niższa cena przy opakowaniach zbiorczych, bielizna, żywność, kasety)  promowanie innych produktów firm (przedstawienie na opakowaniu poszczególnych produktów firmy całej jej oferty - np.

OPAKOWANIE PRODUKTU JAKO ELEMENT STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA

Na projektowanie opakowania składa się dobór szaty graficznej, kolor (kolor wspólnie z innymi atrybutami, a przede wszystkim z opakowaniem, tworzy estetykę produktu.

Opakowania a ochrona środowiska

Ekolodzy postulują by zmniejszać pojemność produktów w opakowaniach poprzez ich prasowanie, kondensowanie i koncentracje produktów by zajmowały mniej miejsca i potrzebowały mniejsze opakowanie.

Opakowanie produktu

Aby nadać opakowaniom zdolności promocyjne, należy zwrócić uwagę na ich kształt, kolor, grafikę. rodzinnego opakowania polegającego na unifikacji kolorystyki, grafikii surowca oraz nadaniu odpowiedniego kształtu opakowaniom poszczególnych linii produktów.

Opakowania

Norma PN-90/79251 określa znaki: - materiały wybuchowe, - materiały ciekłe zapalne, - materiały stałe zapalne, - materiał promieniotwórczy, - materiały żrące, - upośledzenie sprawności psychofizycznej - stosowany na opakowaniach jednostkowych leków, - środek odurzający - znak w postaci podwójnego czerwonego skośnego paska, przebiegającego od górnego lewego kąta etykiety lub opakowania do prawego dolnego kąta, - wyłącznie dla zwierząt - ...