Narodowy Fundusz Inwestycyjny

Czytaj Dalej

Narodowe Fundusze Inwestycyjne - krótka charakterystyka

Narodowe Fundusze Inwestycyjne, NFI, fundusze inwestycyjne utworzone przez skarb państwa w ramach Programu Powszechnej Prywatyzacji (PPP), działające w formie spółek akcyjnych.

Fundusz inwestycyjny

Rodzaje funduszy inwestycyjnych Fundusz inwestycyjny może zostać utworzony jako: Fundusz inwestycyjny otwarty Specjalistyczny fundusz inwestycyjny otwarty Fundusz inwestycyjny zamknięty Fundusz inwestycyjny o szczególnej konstrukcji lub szczególnego typu.

Fundusze inwestycyjne- dynamika i czynniki sprawności sektora

Rozróżniamy trzy podstawowe kategorie funduszy inwestycyjnych: fundusze otwarte, zamknięte i specjalistyczne fundusze inwestycyjne otwarte. 000, a jako ciekawostkę można przytoczyć, że popularne są tam także fundusze inwestycyjne inwestujące w jednostki innych funduszy inwestycyjnych.

Asset mamangement, czy fundusze inwestycyjne - w co warto inwestować ?

30 Asset management – portfel akcyjny 32,7 159,3 128,6 Asset management – portfel mieszany 18,5 72,3 91,5 Asset management – portfel bezpieczny 8,6 26,2 70,4 Fundusze inwestycyjne akcyjne 21,3 123,7 84,8 Fundusze inwestycyjne zrównoważone 18,1 64,7 66,0 Fundusze inwestycyjne stabilnego wzrostu 13,1 43,6 54,6 Fundusze inwestycyjne obligacyjne 9,4 19,0 57,5 Fundusze inwestycyjne rynku ...

Pojecia takie jak ekonomia,inflancja,gospodarka narodowa...

Dochód narodowy – to suma wartości dodanych ze wszystkich przedsiębiorstw w gospodarce w ciągu roku, pomniejszona o podatki pośrednie.

Bohaterowie narodowi l sposób ich kreacji w twórczości Mickiewicza. Słowackiego i Norwida

Narodowy charakter polskiej sztuki romantycznej Jedną z cech literatury polskiej okresu romantyzmu jest jej narodowość. : dramat narodowy, epopeja narodowa.

Patriotyzm Polaków - mit czy cecha narodowa? Uzasadnij swój sad, odwołując się do wybranych przykładów literackich z różnych epok.

Dyskusje na temat mitów romantycznych w następnych epokach a) kult bohaterów narodowych u E.

Tragizm powstań narodowych.

Tragizm powstań narodowych. Należałoby się zastanowić nad tragizmem powstań narodowych.

Państwo jako najwyższa wartość narodowa w widzeniu bohaterów literackich różnych epok

Państwo jako najwyższa wartość narodowa w widzeniu bohaterów literackich różnych epok   Pojęcie państwa , jego rola oraz zadania to problemy , które często pojawiały się u twórców różnych epok.

Społeczeństwo, któremu trudno wyzbyć się wad narodowych, buduje kolejne kaplice” – odnosząc się do wybranej epoki (epok) skomentuj zdanie księdza profesora Józefa Tischnera.

Kwestia prawdziwości i fałszywości w tak zwanych wartościach i tradycji narodowej dotyczy nas Polaków szczególnie, gdyż nasza narodowa historia – między innymi ze względu na geopolityczne położenie Polski – obfituje w wydarzenia sprzyjające powstawaniu kaplic.

WIEK XVIII W POLSCE - KOMISJA EDUKACJI NARODOWEJ

Powołana w 1773 r. przez sejm na wniosek króla. Była pierwszym ministerstwem oświaty w Europie. Podstawowe zadania określało hasło: „Stworzyć naród przez wychowanie publiczne”.

Pod kierownictwem komisji przeprowadzono reformę szkół w całym kraju. Po raz pierwszy zezwolono na naukę dziewcząt w...

POWSTANIE SCENY NARODOWEJ W WARSZAWIE - dzieje teatru

17 listopada 1765 roku został otwarty polski teatr publiczny dla wszystkich. Powstał w budynku operalni saskiej. Pierwszą wystawioną sztuką była komedia „Natręty” Józefa Bielawskiego. Komedie tworzył Franciszek Bohomolec. Stworzył między innymi: „Małżeństwo z kalendarza”, utwór ośmieszający Polaków...

POWSTANIE SCENY NARODOWEJ W WARSZAWIE - obyczajowa komedia warszawska

Po ponownym otwarciu teatru w 1774 roku nastąpił rozkwit komedii warszawskiej. Twórcy teatralni to: Franciszek Zabłocki („Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale”, „Fircyk w zalotach”). Charakteryzuje się ona tym, że tematyka polityczna nie jest najważniejsza, a rzecz krąży wokół intrygi...

III CZ. „DZIADÓW” - DRAMAT NARODOWY OBRAZUJĄCY DRAMAT NARODU - SPOŁECZEŃSTWO POLSKIE

Literatura nie podtrzymuje świadomości narodowej (celowo).

III CZ. „DZIADÓW” - DRAMAT NARODOWY OBRAZUJĄCY DRAMAT NARODU - PROMETEIZM

Konrad ma cechy bohatera mitologicznego. Został uwięziony za udział w spisku przeciw carowi. W celi więziennej następuje jego przemiana wewnętrzna. Uważa się za jedynego, który mógłby być przywódcą duchowym Polaków. W Wielkiej Improwizacji wzywa Boga na rozmowę.

Żąda od niego „rządu dusz”, który...

III CZ. „DZIADÓW” - DRAMAT NARODOWY OBRAZUJĄCY DRAMAT NARODU - MESJANIZM

−  miał zjednoczyć naród

−  Polacy są narodem wybranym i od nich zależy wyzwolenie całej Europy

−  cierpienie narodu ma przynieść Polsce zwycięstwo

−  przelana krew młodych romantyków ma sens, bowiem przez nią wiedzie droga do odzyskania niepodległości

−  miał podtrzymać Polaków na duchu i...

Tradycje antyczne i akcenty narodowe w Odprawie posłów greckich J. Kochanowskiego

Tymczasem szlachta nie tylko nie wyrusza do walki, ale nie kwapi się nawet, aby zebrać fundusze na najemne wojsko, o czym pisał Kochanowski w Pieśni o spustoszeniu Podola.

Jak literatura polska XIX lub XX wieku tworzy i demaskuje mity narodowe?

Narodowa tradycja rozumiana była dwojako: jako związek wzajemnie wspierających się pokoleń żywych i umarłych, jak to obserwujemy w II części Dziadów, oraz historycznie – jako skarbnica narodowych wartości i mitów, pozwalających na zachowanie tożsamości narodowej w okresie niewoli.

Powstania narodowe i konspiracje jako temat literatury polskiej

Odsłaniał skomplikowany charakter walk narodowowyzwoleńczych w Polsce. Poeta dostrzegł go w strukturze klasowej, w egoizmie klas panujących, utrzymujących masy ludowe w zaufaniu i ciemnocie, a tym samym osłabiających ich mobilizację do walki narodowowyzwoleńczej.