W przeważającej części klienci kupują nasz produkt ponieważ nie tylko on, ale cały marketing mix odpowiada mu bardziej, niż marketing konkurencji.
W przeważającej części klienci kupują nasz produkt ponieważ nie tylko on, ale cały marketing mix odpowiada mu bardziej, niż marketing konkurencji.
: wielkość sprzedaży, wyposażenie, wizerunek, lokalizacja - ekskluzywna - kryteria określane precyzyjnie, miejsce dystrybucji jest niezbędnym elementem wizerunku firmy i produktu - przepychania „Push” - producent stara się pozyskać jak największą ilość hurtowników - przeciągania „Pull” - dystrybucja promocyjna, polegająca na oddziaływaniu reklamy - vansselingowa - producent dowozi swoje produkty do odbiorcy - przedstawicielska - buduje strukturę przedstawicieli ...
Koncepcja Marketing – Mix MARKETING - MIX - jest zbiorem narzędzi marketingowych, które przedsiębiorstwo stosuje w celu realizacji zamierzonych celów marketingowych na docelowym rynku działania.
· MARKETING-MIX · POLITYKA PRODUKTU · DECYZJE CENOWE · KSZTAŁTOWANIE DYSTRYBUCJI · PROMOCJA · ZNACZENIE PRODUKTU A MARKETING-MIX MARKETING-MIX Tradycyjnie rozumiana strategia marketingowa obejmuje dwa podstawowe elementy – wybór rynku docelowego i opracowanie programu marketingu-mix.
Teraz zajmiemy się optymalizacją podziału budżetu marketingowego na poszczególne narzędzia marketing mix. Marketing mix (A> S,) wymaga tego samego budżetu, ale większych wydatków na reklamę niż na promocję sprzedaży; można przypuszczać, że pozwoli on na uzyskanie nieco wyższej sprzedaży Q2.
Marketing mix to wykorzystanie różnych instrumentów marketingowych do osiągnięcia konkretnego celu. Rodzaje Na rynku zagranicznym wyróżniamy marketing mix w trzech odmianach: globalna strategia marketing mix ?
Definicja Marketing-mix to inaczej kompozycja marketingowa, jest więc kategorią o współzależnych elementach, które jako zintegrowany system oddziałują na zjawiska rynkowe.
Cały marketing obraca się wokół produktu, każdy jego element jest z wyrobem, usługą związany. Andrzej Wiśniewski: „Marketing 2: produkt, cena”; Warszawa, 1994; Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2.
mieszanka promocyjna obejmuje: -reklamę -propagandę marketingową(public relations i publicity) -promocje sprzedazy (zwana promocja uzupełniajacą) -sprzedaz osobista -marketing bezpośredni(wykorzystywanie listów, telefonów itd.
Pojęcia tego używa się dla określenia czterech czynności marketingu: kształtowania produktu, ceny, dystrybucji i promocji stanowiących podstawę każdej działalności marketingowej.
Marketing mix – elementy marketingowe, składniki marketingu mix. 3) DYSTRYBUCJA PRODUKTU - kanał dystrybucji; transport, fizyczna dystrybucja; liczba sklepów 4) PROMOCJA - reklama; sprzedaż osobista, promocja sprzedaży; public relations – propaganda marketingowa; serwis posprzedażny.
Charakterystyka Marketing mix w zakresie usług non - profit to zbiór narzędzi marketingowych, które są stosowane przez organizację non-profit w dążeniu do realizacji zamierzonych celów wśród ludzi i społeczności.
Marketing mix – chodzi oto, aby dzięki koordynacji narzędzi wywołać zjawisko synergii, powoduje że końcowy efekt łącznego oddziaływania kompozycji marketingowej jest większy niż suma efektów, jaką można by uzyskać w wyniku niezależnego stosowania poszczególnych instrumentów.
Dlatego cena jest tym narzędziem marketingu, które z jednej strony decyduje najczęściej o wyborze i zakupie określonego produktu przez konsumenta, z drugiej zaś wpływa na przychody przedsiębiorstwa. Takie wiadomości można uzyskać odpłatnie od firmy zajmującej się badaniami marketingowymi a dane są z okresów przeszłych.
wysokiej jakości oferty oraz wydatkach na marketing. firmy, które zwiększały nakłady na marketing w tempie przekraczającym tempo wzrostu całego rynku, na ogół notowały wzrost swojego udziału w rynku.
Kombinacja czterech podstawowych —> elementów marketingu: —> produktu,—> ceny, —> dystrybucji i —» promocji, na której opiera się każda —» strategiamarketingowa.
Zintegrowane działania przedsiębiorstwa na —> rynku usług, obejmujące okreś-lone —> instrumenty marketingu. opierają się na odmiennym niż w dobrach materialnych pojmowaniuproduktu marketingowego, którym jest u.
Zakres ten obejmuje odpowiedzi na pytania:
1.Kto tworzy rynek? ( ludność zamieszkująca pewien obszar)
2.Co kupuje się na tym rynku? ( towary będące na nim)
3.Dlaczego kupuje się na tym rynku?
4.W jaki sposób dokonuje się zakupu? ( sposób płatności za transakcje)
5. Kiedy kupuje się na tym rynku? (...