Zestawienie składników marketingu politycznego i wyborczego: MARKETING POLITYCZNY: MARKETING WYBORCZY: - dotarcie do obywateli - dotarcie do wyborców w kontekście prowadzenia w kontekście prowadzenia kampanii wyborczej; kampanii wyborczej; - osoby polityczne (np.
Do składników marketingu zaliczamy: osoby publiczne(politycy), grupy, projekty polityczne, idee, udzielone poparcie społeczne, techniki promocyjne i prezentacyjne, dotarcie do obywateli w kontekście prowadzenia kampanii politycznej.
Droga do marketingu politycznego: 1941 – marketing to „prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika” 1960 – marketing to zespół określonych technik, służących zwiększaniu rentowności firm 1960 kompleks marketingowy ( marketing mix – produkt, cena, dystrybucja,
KLUCZOWYMI ELEMENTAMI POZYCJONOWANIA SĄ: Wykreowanie wizerunku kandydata podkreślającego jego określone cechy osobowościowe Klarowne wypracowanie i przedstawienie stanowiska wobec problematyki gospodarczej i społecznej kraju Różnica w skuteczności strategii marketingowej zorientowanej na zmiany w marketingu gospodarczym i wyborczym W marketingu gospodarczym strategia zorientowana na zmianę, kładąca nacisk na ...
W swoim modelu Niffenegger wyodrębnia cztery podstawowe bodźce marketingowe: produkt, promocja, cena, miejsce Model marketingu politycznego Niffeneggera sugeruje, że sztaby wyborcze powinny budować, aktualizować i wykorzystywać zaawansowane systemy informacji marketingowej – dotyczy to gromadzenia analizy danych z badan rynku politycznego, segmentacji i kanałów przekazu promocyjnego do grup docelowych.
Założenia: CPM ujmuje marketing polityczny jako coś więcej niż tylko komunikację polityczną CPM bazuje na marketingu wszystkich zachowań organizacji politycznych, nie tylko kampanii wyborczych, lecz także tego, w jaki sposób projektowany jest „produkt” CPM posługuje się koncepcjami marketingowymi, a nie wyłącznie technikami, zajmuje się, więc: produktem, sprzedażą,
Podstawą marketingu politycznego są media. Elementy komunikowania się: Przedmiot Nadawca Medium – środek komunikacji Odbiorca Skutek komunikatu Elementy marketingu politycznego: Opinia publiczna -, czyli sądy głoszone publicznie.
Tworzenie produktu w marketingu politycznym jest w zasadzie zadaniem kandydata i jego sztabu wyborczego, to jego „opakowanie” należy już prawie wyłącznie do konsultantów politycznych np.
Należy jeszcze uwzględnić koszty psychologiczne wyborców (czy będą się dobrze czuli wiedząc, że dany kandydat ma określone wyznanie religijne czy pochodzenie etniczne) Ogólna strategia marketingowa dotycząca ceny polega na minimalizowaniu własnych kosztów kandydata i maksymalizowaniu kosztów konkurentów
Jest tym bodźcem marketingowym, który odnosi się do bezpośrednich spotkań kandydata z wyborcami. Strategia marketingowa związana z dystrybucją przekazu kampanii łączy program pojawiania się kandydata wśród wyborców z programem pracy wolontariuszy.
w głównej mierze składa się z działań reklamowych oraz kształtowania opinii publicznej poprzez bezpłatne relacje w mediach dotyczące kandydata, jego programu i kampanii
NIFFENEGGER wyróżnia 4 podstawowe strategie promocyjne:
KONCENTRACJI – polega na koncentracji większości wydatków...
Marketing mix-to sposób doboru instrumentów marketingu przez firmę.
Motyw naprawy Rzeczypospolitej w staropolskim piśmiennictwie politycznym i literaturze. Mieli oni bardzo zbliżone poglądy polityczne.
476 (upadek cesarstwa Rzymskiego)- 1492 (odkrycie Ameryki) W Polsce początek to rok 966. W średniowiecznej Polsce (i nie tylko) panował ustrój feudalny, którego istotnym elementem była pańszczyzna, czyli chłopski wyczerpujący obowiązek pracowania na pańskim polu. Duchowieństwo było największą potęgą...
− czas kontrreformacji
− tolerancja religijna zanikała
− we Francji rozwijała się kultura
− zapanowała moda na wszystko co francuskie
− kryzys renesansowych ideałów humanistycznych: harmonii, ładu życia, umiejętności godzenia wartości ziemskich i wiecznych, tolerancji religijnej
− spadł autorytet Polski na arenie międzynarodowej
− dominacja szlachty i magnaterii
− upadek autorytetu władzy króla
− nastąpił oficjalny zakaz...
− przywileje dla szlachty
− dwór był bardzo rozpolitykowany
W czasach saskich w Polsce panowali Wettini - August II Mocny, August III. Byli oni związani z Saksonią (byli tam władcami). Polska była dla nich tylko spichlerzem i armią potrzebną w czasie zagrożenia Saksonii. Elekcyjni królowie Polski...
W Polsce w odróżnieniu od Francji dominowała szlachta, a nie mieszczaństwo. Następował upadek miast. Był zły stan gospodarki. Następował rozkład organizacji państwowej. Prestiż Rzeczpospolitej na forum międzynarodowym upadł. Polska stała się pionkiem w rękach sąsiadów (rozbiory). Król (Stanisław...
„Uwagi nad życiem Jana Zamojskiego” Był to traktat polityczny wydany przed obradami Sejmu Czteroletniego.
W tym utworze są zaprezentowane dwa stronnictwa. Jedno z nich to stronnictw patriotyzmu (obóz reform). Zalicza się do nich: Podkomorzy z żoną, Walery i Teresa. Drugie to obóz wsteczny, konserwatywny: Starosta, Sarmacki. Wytknięte są tu ich wady.
• Obóz reform
− działacze stronnictwa patriotycznego
− ...