Z wyborem i kształtowaniem kanałów dystrybucji związane są trzy grupy decyzji16:
adaptacj a kanałów, wtedy gdy przedsiębiorstwo decyduj e się na wykorzystanie istniejących w praktyce kanałów dystrybucji,
modyfikacji kanałów, wtedy gdy przedsiębiorstwo w wyniku przeprowadzonej oceny dokonuje...
Decyzje dotyczące projektowania kanałów dystrybucji podejmuje producent, hurtownik lub detalista. To, która instytucja może je podejmować, zależy od ich pozycji ekonomicznej, zdolności finansowej, zasobów ludzkich i rzeczowych, prestiżu itp..
Projektowanie kanałów dystrybucji jest...
Rozpoczynając rozważania dotyczące podziału oraz funkcji kanałów dystrybucyjnych należałoby najpierw określić znaczenie pojęcia kanał dystrybucji. W literaturze przedmiotu występuje wiele definicji, różnią się one jednak nieznacznie. Generalnie autorzy są zgodni w interpretacji tego pojęcia, a...
Dystrybucja jest procesem obsługi rynku obejmującym wszelkie decyzje i czynności związane z zapewnieniem łączności producenta z finalnymi nabywcami. Pośrednicy marketingowi tworzą kanał marketingowy, zwany również kanałem handlowym lub kanałem dystrybucji. Dystrybucja zapewnia...
Kompleksy białkowe mieszczące się w błonach komórek lub organelli komórkowych, odpowiedzialne za zgodny z gradientem transport jonów przez błonę. Posiadają one charakterystyczną budowę. Złożone są z kilku podjednostek, w których można wyróżnić odcinki przenikające przez błonę, zwane...
Kanały marketingowe mogą być scharakteryzowane przez liczbę szczebli w kanale. Każdy pośrednik, który wykonuje funkcje związane z przesuwaniem produktu i prawa własności do niego. w kierunku finalnego nabywcy, stanowi szczebel w kanale. Producent i finalny nabywca są także częścią każdego kanału...
Dystrybucję na rynkach zagranicznych można prowadzić pasywnie lub aktywnie. Pasywna działalność to realizowanie zamówień złożonych przez zagranicznych kontrahentów, którzy sami zadali sobie trud znalezienia oferenta danego produktu. Aktywna działalność jest wynikiem świadomej polityki firmy, zgodnie, z...
Kanał Południowy stanowił wzór dla reszty świata. Na podobnych zasadach Francis Egerton zbudował kanał Bridgewater ze swej posiadłości rodowej Worsley do Manchesteru. Inwestycja ta rozpoczęła epokę budowania kanałów w Anglii, która trwała w latach 1760-1830. Wpierw połączono kanałami...
Cele kanału pow inny być określone z uwzględnieniem planowanych poziomów użyteczności. Według Bucklina, w warunkach konkurencji, uczestnicy kanału powinni rozłożyć swoje zadania w sposób umożliwiający minimalizację kosztów globalnych w kanale, przy założeniu oczekiwanych poziomów...
Systemy zintegrowane pionowo, poziomo i wielokanałowe, uwypuklają dynamiczny i zmieniający sie charakter kanałów. Każde przedsiębiorstwo w danej branży powinno zdefiniować swoją role w strukturze kanału. McCammon wyróżnił pięć ról:
• uczestnicy wewnętrzni (insiders) są częścią kanału...
Są podstawowym elementem dystrybucji towarów obejmu-jącym doprowadzenie ich do hurtowni i punktów sprzedaży detalicznej oraz ofero-wanie ostatecznym nabywcom.
Jest to struktura komórek organizacyjnych firmy oraz zewnętrznych instytucjiuczestniczących w sprzedaży produktu na rynku lub sieć osób i organizacji...
Nie należy sądzić, że dany kanał marketingowy będzie dominował w ciągu całego cyklu życia produktu. Nabywcy wcześnie akceptujący nowe produkty mogą być skłonni zapłacić wyższą cenę w kanałach oferujących wysoką wartość dodaną, natomiast późniejsi nabywcy skierują się do kanałów o...
W sieciach z komutacją kanałów przesyłanie danych następuje dopiero po ustanowieniu połączenia, czyli po zestawieniu dedykowanej trasy pomiędzy systemem nadawcy i systemem odbiorcy. Trasa jest sekwencją kolejno połączonych kanałów. Przesyłanie danych odbywa się w trzech fazach:
a) faza...
Mianem Zespołu kanału stępu określa się ciasnotę kanału powodującą neu-ropatię nerwu piszczelowego lub jego rozgałęzień.
Neuropatia nerwu piszczelowego tylnego jest częstą przyczyną dolegliwości ze strony stopy i występuje częściej niż się wydaje (np. w złamaniach kości podudzia i stopy)...