Przedsiębiorstwo podejmujące decyzję o wyborze kanału dystrybucji ma przed sobą trzy możliwości: - zorganizowanie nowego kanału dystrybucji – decyzja ta jest realizowana przez rozpoczęcie współpracy z innymi przedsiębiorstwami, które spełniają zadania kolejnych ogniw w procesie dystrybucji produktów lub przez powołanie do życia nowych podmiotów gospodarczych, które będą kolejnymi ogniwami w kanale dystrybucji; - adaptacja już istniejących ...
Podstawowym elementem polityki dystrybucji są kanały dystrybucji. Przy wyborze kanału dystrybucji należy wziąć także pod uwagę systemy dystrybucji przedsiębiorstw konkurencyjnych.
sformułowanie celów dystrybucji (do których zalicza się pożądany stopień intensywności dystrybucji oraz poziom obsługi dystrybucyjnej); 2.
Wymaganie jakie mają spełniać kanały dystrybucji: Produkt firmy powinien być dostępny maksymalnej ilości konsumentów rynku docelowego, Kanał powinien umożliwiać fizyczne przemieszczenie odpowiedniej ilości produktu w czasie i przestrzeni w sposób zgodny z oczekiwaniami rynku docelowego, Uczestnicy kanału dystrybucji muszą być zdolni do realizacji założonych działań dystrybucyjnych, Zaplanowane cele dystrybucji powinny być osiągnięte ...
poprzez zakup akcji 2) zintegrowane pionowo – współpraca pomiędzy uczestnikami jest wykorzystywana w wielu transakcjach Przy wyborze kanału dystrybucji mamy trzy możliwości: - zorganizowanie nowego kanału dystrybucji - adaptacja już istniejących kanałów dystrybucji - modyfikacja istniejących kanałów dystrybucji Logistyka – nauka i sztuka praktycznego działania zajmująca się procesami sprawnego i efektywnego sterowania przepływami ...
Z wyborem kanału dystrybucji mamy da czynienia przy konstruowaniu nowego kanału dystrybucji, modyfikacji już istniejących kanałów i adaptacji kanałów wykorzystywanych dotychczas przez inne podmioty.
Ukształtowanie kanałów dystrybucji za granicą wymaga uwzględnienia także innych czynników, kanałów dystrybucji konkurentów, zależności pomiędzy poszczególnymi uczestnikami funkcjonujących kanałów dystrybucji, poziomu rozwoju technologii dystrybucji.
Organizacja procesu dystrybucji w przedsiębiorstwie: Na początek powinniśmy dowiedzieć się co kryje się pod pojęciem dystrybucja, DYSTRYBUCJA jest elementem marketingu mix: Produkt, cena, dystrybucja, promocja, opakowanie - zwana niekiedy formułą 5P, co jest pochodną od pierwszych liter angielskich terminów.
Z wyborem i kształtowaniem kanałów dystrybucji związane są trzy grupy decyzji16: adaptacj a kanałów, wtedy gdy przedsiębiorstwo decyduj e się na wykorzystanie istniejących w praktyce kanałów dystrybucji, modyfikacji kanałów, wtedy gdy przedsiębiorstwo w wyniku przeprowadzonej oceny dokonuje zmian w funkcjonujących kanałach dystrybucji w całymcyklu życia produktów, kreowania kanałów, wtedy gdy ...
Rozróżniamy następujące strategie dystrybucji: strategia dystrybucji intensywnej, strategia dystrybucji selektywnej i strategia dystrybucji wyłączonej.
Jednakże eliminowanie pośredników często podnosi koszty dystrybucji ( prowadzenie własnej sieci dystrybucyjnej ), a wadą marketingu bezpośredniego jest to, iż ogranicza on możliwości penetracji rynku.
Dlatego przy wyborze systemu dystrybucji należy się kierować dostępnością wyrobów dla maksymalnej liczby nabywców, zdolnością pośredników do realizacji działań dystrybucyjnych, zadawalającym poziomem obsługi oraz najniższym kosztem tej dystrybucji.
liczby nabywców rynku docelowego, Pośrednicy w kanale dystrybucji powinni realizować działania dystrybucyjne określone przez przedsiębiorstwo, Kanał dystrybucji powinien być zdolny do przemieszczenia odpowiedniej ilości produktu zgodnie z wymaganiami rynku docelowego, Zamierzone cele dystrybucyjne mają być osiągnięte przy minimalnym koszcie.
Problemy logistyki dystrybucji Decyzje podejmowane w zakresie logistyki dystrybucji uzależnione są w znacznej mierze od założeń dotyczących kształtowania instrumentów mix|marketingu - mix (produkt, cena, promocja i dystrybucja).
doboru sprawnych i efektywnych kanałów dystrybucji. Dystrybucja: ? Kierownik Dystrybucji Sklepu ? analizuje łańcuch dostaw zapewniając, że centra dystrybucji są w stanie pomieścić ilość towarów potrzebnych w sklepach.
Przedmiotem logistyki w dystrybucji jest organizacja i sprawność funkcjonowania gospodarki produktami w czasie przechowywania i transportu w zakładzie przemysłowym i kanale dystrybucji.
· Przedstawiciele producenta, agenci handlowi oraz brokerzy - występują w imieniu i na rachunek producenta i za swoje usługi pobierają prowizje RODZAJE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI · Producentów · Handel detaliczny · Hurtownie · Agentów i brokerów Kanały dystrybucji można klasyfikować na podstawie kryteriów: · LICZBA POŚREDNIKÓW –kanał bezpośredni i pośredni · LICZBA SZCZEBLI POŚREDNICH –kanał krótki i długi · RODZAJE PRZEPŁYWAJĄCYCH ...
Kanał dystrybucji powinien spełnić następujące wymagania: • umożliwiać fizyczne przemieszczanie odpowiedniej ilości produktów w przestrzeni, udostępnić oferowany przez przedsiębiorstwo produkt jak największej liczbie nabywców, generować marketingową wartość dodaną.
Przedstawiciele producenta, agenci handlowi oraz brokerzy - występują w imieniu i na rachunek producenta i za swoje usługi pobierają prowizje RODZAJE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI Producentów Handel detaliczny Hurtownie Agentów i brokerów Kanały dystrybucji można klasyfikować na podstawie kryteriów: LICZBA POŚREDNIKÓW –kanał bezpośredni i pośredni LICZBA SZCZEBLI ...
które systemy dystrybucji są faworyzowane przez poszczególne segmenty naby wców. W etapie trzecim dokonywana jest ocena realności i kosztów utworzenia różnych wariantów systemów dystrybucji.