-
Ocena brak
Klasyfikacja obywateli wg kryterium podejmowanych decyzji politycznych oraz na podstawie reakcji na formy komunikowania politycznego
WG KRYTERIUM PODEJMOWANIA DECYZJI POLITYCZNYCH PRZEZ OBYWATELI:
A. Wyborca zdecydowany:
- Skłonność do zainteresowania przekazem tylko takim, który odpowiada wcześniejszemu wyobrażeniu obywatela o istocie problemu; wybór głównego kanału przekazu;
- wybór podmiotu rywalizacji – stosowanie taktyki...
-
Ocena brak
Marketingowy model zachowań wyborczych
- Bruce I. Newman- model zachowań wyborczych- jego podstawowym założeniem jest przyjęcie, ze wyborcy są konsumentami usług oferowanych przez polityków. Podobnie jak konsumenci na rynku dóbr konsumpcyjnych, wyborcy wybierają najlepszego ich zdaniem kandydata spośród dostępnych przedstawicieli różnych...
-
Ocena brak
Krytyka teorii racjonalnego wyborcy
-podstawowym zarzutem jest brak satysfakcjonującego rozstrzygnięcia kwestii, w jaki sposób wyborca jest w stanie radzić sobie z olbrzymią ilością informacji o uczestnikach walki wyborczej?
- teoria ekonomiczna zakłada idealne poinformowanie obywatela o informacji politycznej, podczas gdy może nastąpić...
-
Ocena brak
Podejście ekonomiczne do zachowań wyborczych (głosowanie problemowe a retrospektywne)
Inaczej paradygmat tej określany jest jako teoria racjonalnego wyboru. Jej twórcą jest Anthony Downs (1957). Zakłada ona, że zachowanie obywateli w sferze polityki jest racjonalne, dokonuje się celowego, świadomego wyboru. Obywatel dąży do maksymalizacji oczekiwanej użyteczności swoich decyzji. Jest w tym...
-
Ocena brak
Podejście psychologii społecznej do zachowań wyborczych
kluczowym punktem analiz tego nurtu jest podkreślenie pośredniczącej roli trwałych predyspozycji psychologicznych, zwłaszcza identyfikacji partyjnej, w kreowaniu zachowań politycznych. Teza ta może się wydawać banalna, jeśli nie zwróci się uwagi na podkreślenie stałości i odporności na...
-
Ocena brak
Podejście socjologiczne do zachowań wyborczych
Podejście socjologiczne jest inaczej nazywane podejściem socjalno- strukturalnym. Jest historycznie najstarszym nurtem badań zachowań wyborczych. Według niego głównym motywem głosowania jest poczucie przynależności wyborcy do określonej wspólnoty społecznej. U podstaw tego paradygmatu leży założenie o...
-
Ocena brak
Czteroelementowa procedura strategicznego usytuowania partii politycznej na rynku wyborczym G. A. Mausera
1) podmiotowy zakres- partia powinna dokładnie określić pola współzawodnictwa ( nazwiska konkurentów, ich wizerunki i odbiór społeczny-> czy zbliżają się do miana kandydata idealnego);
2)mapa percepcji- zbudować mapę percepcji wyborców i ustalić w jaki sposób klasyfikują oni kandydatów i jakie ich...
-
Ocena brak
Typy wizerunków politycznych
Typy wizerunków politycznych wg S. Albouya:
Heros charyzma, zdecydowanie, pasja w działaniu, autorytarne metody działania, działania konfliktowe, profetyczna wizja ładu, poczucie misji, np. L. Wałęsa,
Zwykły człowiek działania koncyliacyjne, umiar, podkreśla swoje społeczne korzenie i...
-
Ocena brak
Komunikacja niewerbalna wizerunku polityka
4 podstawowe funkcje:
-związana z komunikowaniem interpersonalnych postaw i emocji (przekazywanie wrażenia o dominacji lub uległości oraz przyjacielskości i wrogości)
-funkcje autoprezentacyjne
-funkcje rytualne (przywitanie, pożegnanie)
-podtrzymywanie komunikacji werbalnej
Obszary niewerbalnych...
-
Ocena brak
Struktura wizerunku kandydata
Rdzeniem wizerunku jest wybranie tych cech, które będą osią dla dalszych działań. Mogą nawiązywać do przekonań dotyczących wymiarów natury ludzkiej lub być konsekwencją zapotrzebowania społecznego w danym momencie i w określonej sytuacji społeczno-politycznej. Są one osią, wokół której umieszczone...
Strona poprzednia 1 2 3 następna