awatar

Profil użytkownika REAXYSYNCPYNC

Data rejestracji7 grudnia 2012 Ostatnio online

Statystyki

103 prac, w tym:

  • 103tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /103 prac/

  • Ocena brak

    Mandarynki – citrus nobilis andr. (citrus reticulata bl.)

    Spis treści Charakterystyka roślin cytrusowych Systematyka Mandarynka – pochodzenie Budowa Uprawa Podział mandarynek Przechowywanie Piśmiennictwo Charakterystyka roślin cytrusowych Rośliny z rodzaju Citrus należą do rodziny rutowatych (Rutaceae) są to rośliny wiecznie zielone, średniej wielkości drzewa czasami krzewy. Rosną w klimacie subtropikalnym rzadziej tropikalnym. W klimacie subtropikalnym przechodzą dwa okresy wzrostu (pierwszy wzrost wczesnowiosenny, drugi wzrost letni). W klimacie tropikalnym odmiany które późno dojrzewają mają trzy okresy wzrostu (wczesnowiosenny, letni, jesienny). Rośliny cytrusowe pochodzą z południowo wschodniej Azji, od południowej Japonii, południowej Korei, środkowe Chiny, po Indie, Indonezję i Filipiny aż po wybrzeże oceanu spokojnego. Drzewa z rodzaju Citrus mają pędy zielone. U większości gatunków...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /26.12.2007 Znaków /2 914

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Country worth seeing

    If I were to choose in which country Id like to be born in and next to live in, Id choose France with the capital in Paris. France is situated in the west of Europe, next to Spain, Germany and Italy. It has a population of about 56 milion and its territory occupy about 547 tys km2. It is one of the oldest and (in my opinion) the most beautiful country. Paris - the capital of France and the biggest city in this country is situated by the Sekwana river in the heart of France. It is the main point of attraction for the tourists with the big amount of monuments, restaurants, museums, etc. Paris is one of the worlds most beautiful, romantic and culturally rich cities. The places such as: the Louvre, the Center Pompidou or the Notre Dame catedry are really worth seeing and I think that every foreign tourist should see them. People in France are good-looking and rather kind. Some of...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /22.12.2007 Znaków /1 586

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    National Identity in the Era of Globalization

    National identity and globalization A nation is a human cultural and social community. In as much as most members never meet each other, yet feel a common bond. Members of a "nation" share a common identity, and usually a common origin, in the sense of history, ancestry, parentage or descent. A nation extends across generations, and includes the dead as full members. Past events are framed in this context: for example, by referring to "our soldiers" in conflicts which took place hundreds of years ago. Nations are assumed to include future generations. People often feel they are quite different from people of other nation when they are abroad. When we're abroad, whether on holiday or for research, I guess we've all had that experience of finding ourselves attracted to, or indeed revolted by, aspects of a foreign culture. At the same time, we've probably also all occasionally felt...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /13.12.2007 Znaków /2 880

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Hodowle zachowawcze egzamin, zootechnika

    ZNACZENIE RÓŻNORODNOŚCI GENETYCZNEJ: MIEJSCOWE RASY REGIONALNE POWINNY ZOSTAC ZACHOWANE PONIEWAŻ: *w ich genotypach tkwi wielka różnorodność, *są rezerwuarem cech, *żeby w przyszłości można było tworzyc rasy nowe, * żeby doskonalić istniejące rasy (długowieczność, płodność, cechy mateczne) *modyfikowac zwierzęta pod kątem zmieniających się wymagań i wiedzy o żywieniu człowieka, * by modyfikowac pod kątem zachodzących zmian w środowisku. *by można było uzyskac produkty o unikalnej wartosci i jakości, *żeby dostosowac rasy do zmieniających się warunków ekonomicznych, *żeby dostosowac rasy do wytwarzania produktów w warunkach gospodarki ekstensywnej, *żeby można było dostosowac zwierzęta do wykorzystywania tylko i wyłącznie takich asz które nie stanowią produktów spożywczych człowieka. *żeby można było uzyskiwac produkty w...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /27.11.2007 Znaków /2 975

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Disability can be a challenge. Discuss. (for and against essay).

    Good health is a real treasure for a human. However, it was not given to all of us. There are many disabled people, who have problems with their bodies. They have been disabled since they were born or due to accidents or diseases. The life of such people is more difficult than ours. But can disability be a challenge? Firstly, there are many disabled people, who have overcome such obstacles. If you want, you can do it- this is their motto. Doing special exercises you can make your disabled body work better. Thus, you can make your and your family life easier, because you can do more things on your own. Secondly, disability does not mean lying in bed and staring at the wall. There are more and more facilities, which allow disabled people to make their dreams come true. Many public buildings and institutions have special roads for the disabled. Medicines packagings have special...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /26.11.2007 Znaków /2 121

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Żywienie młodzieży w wieku 16 - 20 lat

    Żywienie młodzieży w wieku 16 - 20 lat 1. Charakterystyka organizmu młodzieży. W skład tej grupy wiekowej wchodzi głównie młodzież szkół średnich i wyższych oraz młodzi robotnicy, uczący się lub pracujący fizycznie. W okresie tym zapotrzebowanie różni się w zależności od płci. W przypadku młodzieży męskiej zapotrzebowanie na składniki budulcowe, regulujące i energetyczne jest znacznie większe niż w grupie 13-15 lat. Dotyczy ono szczególnie białek, wapnia oraz witamin A, B1, B2, C i PP. Dziewczęta w tym okresie prowadzą nieco mniej ruchliwy tryb życia niż chłopcy. Ich dzienna norma na energię i składniki odżywcze jest niższa w porównaniu z normą dziewcząt w wieku 13-15 lat. Zmniejsza się zapotrzebowanie na składniki energetyczne, budulcowe regulujące. W okresie tym po stopniowych zmianach proporcje ciała są już...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /23.11.2007 Znaków /2 227

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Żywienie dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa od 1 do 3 lat

    Żywienie dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa od 1 do 3 lat 1. Charakterystyka organizmu dzieci w wieku poniemowlęcym. Wiek poniemowlęcy trwający od początku pierwszego do końca trzeciego roku życia jest okresem znacznych przemian, zwłaszcza psychicznych. Rozwój fizyczny przebiega mniej intensywnie. Zwalnia się tempo wzrostu i przyrostu masy ciała. W drugim roku życia przyrost masy ciała wynosi już tylko ok. 2 kg, a przyrost wzrostu 12cm. W trzecim roku życia masa zwiększa się także o ok. 2 kg, a wzrost zaledwie o 6 – 7 cm. Zmniejszenie się przyrostu masy ciała spowodowane jest słabym odkładaniem tkanki tłuszczowej oraz nieznacznym jeszcze rozrostem mięśni i kośćca. Waga ciała waha się w granicach 10,5 do 15kg, zaś wzrost 78 – 96 cm. 2. Zasady żywienia dzieci w okresie poniemowlęcym – wskazania ogólne. Dziecko w drugim roku życia...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /21.11.2007 Znaków /3 986

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Żywienie kobiet karmiących

    Żywienie kobiet karmiących 1. Charakterystyka organizmu kobiety karmiącej. Kobiety karmiące muszą dbać o odpowiednie odżywianie, które jest podstawowym warunkiem prawidłowego powrotu do pełni sił. Zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest wyższe niż w okresie ciąży. Związane jest ono przede wszystkim z wytwarzaniem mleka oraz z uzupełnianiem niedoborów i strat powstałych w ustroju kobiety w przebiegu ciąży i porodu. Kobieta karmiąca powinna spożywać posiłki o wysokiej wartości energetycznej. Niedożywienie kobiet karmiących może stać się główną przyczyną utraty pokarmu. Zapotrzebowanie energetyczne u kobiety karmiącej wzrasta o ok. 100kcal w stosunku do zapotrzebowania przed ciążą. Zalecane normy wahają się w granicach 3000-3400kcal dziennie. 2. Zasady żywienia kobiet karmiących – wskazania ogólne. Dieta matek karmiących...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /13.11.2007 Znaków /2 455

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zaburzenia odżywiania

    Zaburzenia łaknienia W oczach rodziców- głównie matek, chęć przyjmowania pokarmów przez dziecko to bardzo istotny wskaźnik stanu zdrowia. Matki prawie nigdy nie udają się po poradę do lekarza, gdy dziecko obiektywnie je zbyt dużo, częściej jednak z powodu braku apetytu u dziecka. Obydwa zaburzenia winny być traktowane jednakowo poważnie. Obniżenie łaknienia Karmienie dziecka od pierwszych chwil jego życia niemal automatycznie zaczyna wyznaczać rytm życia rodziny. Kiedy dziecko rozwija się prawidłowo, przybiera na wadze, jest pogodne, nie ma wymiotów biegunek – obniżenie łaknienia bywa wątpliwe. Zawsze należy krytycznie ocenić, czy chodzi o rzeczywisty brak łaknienia, czy też nasze wyobrażenia na temat ilości pokarmu jaką dziecko powinno spożywać są fałszywe. Jeśli czujesz się zaniepokojona(y) zgłoś się z dzieckiem do lekarza...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /11.11.2007 Znaków /4 770

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Lingwistyka wg G. Yule'a

    Praca zawiera wybór najważniejszych zagadnień i pojęć z podręcznika G. Yule: The study of language. Second Edition. Cambridge University Press 1996. 1. The origins of language. 2. The development of writing. 3. The properties of language. 4. Animals and human language. 5. The sounds of language. 6. The sound patterns of language. 7. Words and word-formation processes. 8. Morphology. 9. Phrases and sentences: grammar. 10. Syntax. 11. Semantics. 12. Pragmatics. 13. Discourse analysis. 14. Language and machines. 15. Language and the brain. 16. First language acquisition. 17. Second language acquisition/learning. 18. Sign language (na podstawie pracy Ewki Gackowskiej z http://www.sciaga.pl/tekst/67431-68-lingwistyka). 19. Language history and change. 20. Language varieties. 21. Language, society and culture. Źródła...

    Ocena /

    Autor /REAXYSYNCPYNC Dodano /29.10.2007 Znaków /1 115

    praca w formacie txt

Do góry