awatar

Profil użytkownika Pilot0

Data rejestracji31 stycznia 2012 Ostatnio online

Statystyki

35 prac, w tym:

  • 35tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /35 prac/

  • Ocena brak

    Zamrażarka i wyłączenie prądu

    Czy któraś się orientuje, przez ile godzin jedzenie w zamrażarce może wytrzymać bez prądu? Tzn myślę, że ono wytrzyma, chodzi raczej o moje zdrowie

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /01.02.2012 Znaków /157

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Awaria łodzi podwodnej

    Najpoważniejszą awarią jaka może przytrafić się łodzi podwodnej jest uszkodzenie kadłuba. Widmo tego zdarzenia spędza sen z powiek każdego podwodniaka. Kadłub jest podzielony na odrębne czę­ści grodziami wodoszczelnymi, tak że po usz­kodzeniu zalana zostanie tylko sekcja nimi ograniczona. Jednakże...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /2 055

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nawigacja łodzi podwodnych

    Pierwsze peryskopy używane na łodziach podwodnych były bardzo proste i niedoskonałe. Otrzymywano w nich odwrócony obraz (morze było tu nad horyzontem) wyświetlany na matówce. Później wprowadzono o wiele bardziej złożone urządzenia, pozwalające nawigatorowi obserwować szczegółowo powierzchnię wody...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 851

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zanurzenie okrętów podwodnych

    Wszystkie okręty podwodne zanurzają się w taki sam sposób. Przygotowując się do zanurzenia, okręt wypełnia swoje zbiorniki balastowe wodą tak, by ważył tyle, ile waży wypierana przezeń woda. Okręt tak wyważony ani nie tonie, ani nie wypły­wa na powierzchnię. Aby się zanurzyć, wystarczy tylko...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 449

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podwodne wyrzutnie rakiet balistycznych

    Najczęściej uwagę podwodnych myśliwych przy­ciągają największe okręty podwodne jakie widział świat, podwodne nośniki międzykontynentalnych rakiet balistycznych wyposażonych w głowice jądrowe. Mogą one odpalić swój groźny ładunek spod wody, a głowice osiągną cele odległe o tysią­ce...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 134

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okręty pościgowe

    Atomowe okręty podwodne są tak horrendalnie drogie, że tylko marynarki wojenne najbogatszych państw mogą sobie na nie pozwolić. Okręty te dzie­limy na dwa główne typy. Podwodni myśliwi, czyli okręty pościgowe oznaczane też angielskim kodem SSN, służą do tropienia i niszczenia jednostek...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 552

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój konstrukcji i silników łodzi podwodnych

    Maszyna parowa potrzebowała wielkiej ilości powietrza, by spalić paliwo, oraz dużego komina, który odprowadzałby znad paleniska spaliny i dym. Maszyna mogła pracować gdy okręt płynął na powierzchni^ lecz przed zanurzeniem należało ją zatrzymać, wygasić palenisko i uszczelnić komin. Było to więc...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /3 038

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Łodzie podwodne

    Pierwsze łodzie podwodne były naprawdę łódkami wiosłowymi, zbudowanymi z drewna i skóry, poruszającymi się pod powierzch­nią wody. Nowoczesny atomowy okręt podwodny jest potężną i groźną machiną wojenną zdolną przepłynąć 500 tysięcy km zuży­wając 5 kg paliwa nuklearnego. Po raz pierwszy...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 626

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Statki a rezonans

    Może się zdarzyć, że statek płynący ze stałą pręd­kością po falach może trafić na taką ich długość, że częstość ich uderzania jest równa częstości własnej kiwania statku. Podobnie jak dziecięca huś­tawka, która do rozhuśtania potrzebuje niewielkich pchnięć w dobrze dobranych...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /823

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pokonywanie oporu wody przez statki

    Poruszając się w wodzie, statek musi pokonywać siły oporu pochodzące od tego ośrodka. Są to opór tarcia, opór falowy, opór wirowy oraz opór kształ­tu. Opór tarcia jest związany z lepkością wody. Opór falowy jest skutkiem tego, że statek poru­szający się w przód wytwarza fale. Opór wirowy...

    Ocena /

    Autor /Pilot0 Dodano /31.01.2012 Znaków /1 253

    praca w formacie txt

Do góry