-
Ocena brak
Co w przypadku dysfazji może wskazywać na nietrafność postawionej diagnozy?
III etap - Weryfikacja hipotez
II etap badania (wysunięcie hipotezy) kończy się pełnym rozpoznaniem, które determinuje program i przebieg procesu terapeutycznego (ij. dobór metod, środków, narzędzi oraz prognozę). Weryfikacja hipotezy następuje w toku trwania terapii logopedycznej. Brak efektów może...
-
Ocena brak
Jaki jest schemat badania logopedycznego osób dorosłych w przypadku podejrzewania afazji lub dysfazji?
Odmienność przyczyn wywołujących dysfazję u dorosłych determinuje różnice w przebiegu badania logopedycznego. Trudności w mowie u dzicci najczęściej nic są przez rodziców bezpośrednio kojarzone z czynnikiem wywołującym patologię mózgową (np. z urazami, krwawieniami w czasie ciąży, przebytymi...
-
Ocena brak
Jakie czynności należy wykonać w pierwszym etapie postępowania diagnostycznego w przypadku dysfazji dorosłych?
Dorosły pacjent z dysfazją trafia do logopedy z obszernym rozpoznaniem neurologicznym i psychologicznym. W związku z tym logopeda skupia się na rozpoznaniu rodzaju i typu dysfazji, które ma służyć ustaleniu programu terapii.
I etap - O k r e ś l e n i e problemu
1. Badania wstępne
Na tym etapie...
-
Ocena brak
Jakie są poszczególne kroki w badaniach podstawowych w przypadku afazji, dysfazji dorosłych?
II etap Formułowanie hipotez
2. Badania podstawowe
Pierwszym krokiem jest tu orientacyjne badanie praksji, gnozji i organizacji przestrzennej, które ma pomóc w diagnozie lokalizacyjnej uszkodzenia mózgu, ważnej przy ustalaniu rodzaju afazji.
Badanie praksji. czyli ruchów złożonych, polega na polecaniu...
-
Ocena brak
Jak przebiega badanie rozumienia w przypadku dysfazji dorosłych?
Przy badania dorosłego pacjenta nie należy rzecz jasna używać narzędzi i materiału badawczego (zestawów obrazków, historyjek obrazkowych, tekstów itp), stosowanego przy diagnozowaniu dzicci.
Badanie rozumienia
Przebieg i sposób badania zdolności rozumienia został szczegółowo opisany w metodyce...
-
Ocena brak
Co jest charakterystyczne w badaniu nadawania w przypadku dysfazji dorosłych?
Badanie mówienia
Po uzyskaniu ogólnej orientacji na podstawie rozmowy wstępnej - przystępuje się do przeprowadzenia badań na różnych próbkach mowy, tj. w:
a) mowie spontanicznej.
b) mowie dialogowej,
c) mowie opowieściowej,
d) mowie zautomatyzowanej.
e) mowie reproduktywnej.
Mowa...
-
Ocena brak
Na czym polega terapia SORM i NORM o nie ustalonej etiologii?
We wszystkich przypadkach, gdy dziecko ukończyło 3 rok życia, wykazuje opóźnienie rozwoju mowy i istnieje trudność z ustaleniem przyczyny tego opóźnienia (czy jest lo samoistne, czy niesamoistne opóźnienie rozwoju mowy), należy zgodnie z wcześniej sygnalizowaną sugestią - rozpocząć postępowanie...
-
Ocena brak
Jak przebiega terapia niesamoistnego opóźnienia rozwoju mowy?
Odmienność funkcjonowania psychicznego osób dorosłych i dzieci implikuje różnice w sposobach pracy, doborze metod i wykorzystywanego w terapii materiału językowego. Z dzieckiem pracuje się na podstawie ogólnych zasad i metod pedagogiki specjalnej, z uwzględnieniem jego indywidualnych cech oraz...
-
Ocena brak
Jak przebiega terapia niesamoistnego opóźnienia rozwoju mowy - Terapia NORM pochodzenia korowego
U małych dzieci (w wieku 2-3 lal) często trudno jest odróżnić NORM pochodzenia korowego od prostego (samoistnego) opóźnienia rozwoju mowy Z. Kor-dyl (1968) podkreśla, że pomimo znacznych podobieństw istnieją też różnice, które można zauważyć jednak tylko w toku systematycznej obserwacji. Jedną z...
-
Ocena brak
Jak przebiega terapia niesamoistnego opóźnienia rozwoju mowy - Terapia NORM dzieci upośledzonych umysłowo
W przypadku tych dzieci należy jak najwcześniej podjąć postępowanie leczniczo-rehabilitacyjne w celu umożliwienia im porozumiewania się. Istotne jest przede wszystkim nauczenie tych dzieci werbalizowania własnych myśli, próśb i życzeń, komunikowania własnych potrzeb, odczuć i emocji, wpojenie im...

Profil użytkownika Eustachy777
Statystyki
141 prac, w tym:
- 141tekstowych
- 0multimedialnych