awatar

Profil użytkownika Bolek21

Data rejestracji5 sierpnia 2011 Ostatnio online5 sierpnia 2011, 3:56

Statystyki

62 prac, w tym:

  • 62tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /62 prac/

  • Ocena brak

    GRY DYDAKTYCZNE

    Jednym z zadań nauczyciela w procesie nauczania jest zorganizowanie przyjaznego dla ucznia środowiska uczenia się, a w nim najkorzystniejszych sytuacji dydaktycznych na miarę posiadanego zasobu wiedzy pedagogicznej. Tworząc środowisko dydaktyczne nauczyciel powinien pamiętać, że najskuteczniejszą metodą...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZAJE GIER DYDAKTYCZNYCH - Gry funkcyjne

    „gry roli”. Uczący się odgrywają role, przejmują osobowość lub tylko pewne cechy postaci, wyrażają je w zachowaniu lub dyskusji tak, jakby to miało miejsce w rzeczywistości. Elementy gry polegają głównie na tym, że uczestnicy starają się rzetelnie zachować tak, jakby to działanie odbywało się w...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 304

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZAJE GIER DYDAKTYCZNYCH - Gry symulacyjne

    „Łączą w sobie właściwości gier jako takich z właściwościami symulacji”. Są to gry, w których działania podejmowane przez graczy przypominają czynności, jakie ludzie wykonują w różnych rzeczywistych sytuacjach w normalnym życiu”.

    Franciszek Szlosek tak charakteryzuje gry symulacyjne:

    odnoszą...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZAJE GIER DYDAKTYCZNYCH - Gry decyzyjne

    Gry te często zwane są grami kierowniczymi, grami przemysłowymi lub grami ekonomicznymi. Ich „właściwością jest to, że wykorzystuje się je do nabywania lub doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji w stosunkowo krótkim czasie i w warunkach konkurencji”. Istotą gier decyzyjnych jest przydzielenie...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /552

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZAJE GIER DYDAKTYCZNYCH - Gry planszowe

    Wg. prof. T. Nowackiego „gra planszowa od gry funkcyjnej różni się tym, że jej przebieg jest zaplanowany. Zmiany które następują w sytuacji są przewidziane przez autorów gier”. Uczeń otrzymuje opis sytuacji wyjściowej, przystępuje do gry której przebieg zależy w całości od niego.

    „Gra posiada własny...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /763

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROLA NAUCZYCIELA W GRACH DYDAKTYCZNYCH

    Zajęcia lekcyjne organizowane metodą gry dydaktycznej muszą być starannie przygotowane. Nauczyciel powinien:

    przygotować scenariusz gry dostosowany do celów dydaktycznych,

    zaznajomić uczniów z sytuacją dydaktyczną w, której będą uczestniczyć tzn. scharakteryzować sytuacje wyjściową i...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 045

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ISTOTA GRY (ZABAWY) DYDAKTYCZNEJ

    Na czym więc polega istota gry? Grę ogólnie można zdefiniować jako „aktywność, obejmującą interakcję między jednostkami lub grupami, dążącymi do realizacji określonych celów. Środki służące osiągnięciu tych celów, wyznaczane są przez reguły gry.” Korzystając z powyższej definicji możemy...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 540

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    FUNKCJE I ZALETY GIER (ZABAW) DYDAKTYCZNYCH

    Najczęściej wyróżnia się następujące funkcje gier dydaktycznych:

    dydaktyczne: stanowią środek do wyrównania braków w rozwoju intelektualnym uczniów,

    poznawcze: uczą formułowania i weryfikowania hipotez,

    motywacyjne: chęć wygrania jest motywacją do zmaksymalizowania wysiłku...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 744

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE GRY (ZABAWY) DYDAKTYCZNEJ

    W literaturze fachowej spotyka się różne definicje i pojęcia gier i zabaw dydaktycznych. Na przykład:

    Gry dydaktyczne to rodzaj metod kształcenia należących do grupy metod problemowych i organizujących treści kształcenia w modele rzeczywistych zjawisk, sytuacji lub procesów w celu zbliżenia...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 554

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY NAUCZANIA

    Skoro dobór właściwych metod nauczania odgrywa tak ważną rolę w procesie nauczania-uczenia się zdefiniujmy samo pojęcie. Otóż, metoda nauczania to celowo i systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, umożliwiający uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnością posługiwania się nią...

    Ocena /

    Autor /Bolek21 Dodano /05.08.2011 Znaków /2 270

    praca w formacie txt

Do góry