-
Ocena brak
Rehabilitacja i pomoc niepełnosprawnym w szkole
Jednym z podstawowych zadań szkoły i różnych placówek oświatowo--wychowawczych, szczególnie placówek kształcenia specjalnego, jest kompleksowe podejmowanie problemów wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Każda placówka edukacyjna, nie tylko specjalna, zobowiązana jest zapewnić...
-
Ocena brak
Rehabilitacja i pomoc niepełnosprawnym w przedszkolu
Przedszkole jest oprócz rodziny pierwszym środowiskiem opiekuńczo--wychowawczym, w którym odbywa się celowo zorganizowany proces rehabilitacji niepełnosprawnych. Stanowi ono też integralną część środowiskowego systemu wychowania. Z tych też względów należy je traktować jako istotny etap...
-
Ocena brak
Rehabilitacja i pomoc niepełnosprawnym w domu rodzinnym
Punktem wyjścia procesu rehabilitacji w rodzinie jest zaakceptowanie przez nią jednostki niepełnosprawnej, takiej, jaką ona jest, to znaczy z wszelkimi ograniczeniami, ale i z wiarą w możliwość jej rehabilitacji. Ponieważ na ogół nie jest łatwo pogodzić się z niepełnosprawnością członka rodziny...
-
Ocena brak
Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole
Według projektu ogólnej definicji pojęcia osoba niepełnosprawna -niepełnosprawną jest osoba, której obniżona sprawność funkcjonalna (sensoryczna, fizyczna i/lub psychiczna) trwale lub okresowo utrudnia, ogranicza lub uniemożliwia życie codzienne, naukę, pracę oraz pełnienie ról właściwych dla płci...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym: Różnicowanie poziomu trudności
Jednym z najbardziej istotnych czynników wpływających na rozwój zdolności dziecka jest odpowiedni poziom trudności materiału. Materiał nauczania powinien być tak dobrany, by przekraczał aktualne możliwości uczniów. Spełnienie tego warunku umożliwia kształcenie wielopoziomowe. Pozwala ono na...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym: Treści obowiązkowe i fakultatywne
W związku z tym, że opracowanie programów dla wszystkich lub większości uczniów zdolnych jest przedsięwzięciem niezwykle trudnym, a jednocześnie wiąże się z ryzykiem zbytniej jednostronności, wprowadza się rozwiązania łatwiejsze i możliwe do zastosowania w szkołach publicznych. Podstawowym...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym: Wzbogacenie programów szkolnych
Wielu pedagogów i psychologów stoi na stanowisku, iż niezależnie od możliwości uczniów zdolnych tylko w wyjątkowych przypadkach należy umożliwić im wcześniejsze uzyskanie promocji do klasy wyższej bądź szybsze kończenie nauki na danym szczeblu. Uważają oni, że należy preferować^ takie sposoby...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym: Przyspieszenie tempa
Pedagogika wypracowała wiele szczegółowych sposobów (technik) umożliwiających szybsze przyswojenie przez uczniów materiału nauczania. Należą do nich klasy „półroczne". Rozwiązanie to umożliwia uczniom uczącym się szybciej wcześniejszą realizację programu nauczania obowiązującego w danej klasie...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym: Wcześniejsze rozpoczynanie nauki uczniów zdolnych
Wcześniejsze podejmowanie nauki w szkole jest jednym z najbardziej znanych sposobów pracy z uczniem zdolnym. Polega on na przyjmowaniu do szkoły dzieci, które nie osiągnęły wieku obowiązku szkolnego, a wykazują się poziomem rozwoju pozwalającym sądzić o ich pełnej dojrzałości szkolnej. W praktyce...
-
Ocena brak
Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych - Sposoby pracy z uczniem zdolnym
Według zasad egalitaryzmu społecznego każdy uczeń ma prawo do rozwoju swych możliwości. Paradoksem współczesnej pedagogiki jest praktyka, według której szkoła oceniana jest w większym stopniu za eliminowanie niepowodzeń dydaktycznych uczniów niż za odpowiednią opiekę dydaktyczno-wychowawczą nad...

Profil użytkownika Beniamin
Statystyki
49 prac, w tym:
- 49tekstowych
- 0multimedialnych