Ocena brak

Unikalna cecha oferty

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /03.07.2011

Charakterystyka

USP Unique Selling Points - unikalny punkt sprzedaży


Na świecie znana jest nazwa USP, tłumaczona, jako UCO, czyli Unikalna Cecha Oferty czy Unikalny Punkt Sprzedażowy.

Jest sposób promowania produktu polegający na podkreśleniu jego szczególnych cech, wyróżniających go z szeregu innych. Takie działanie ma na celu opanowanie niszy rynkowej tak, aby potencjalny klient stal się klientem faktycznym, utożsamiał się z marką, polecał ją znajomym.



Produkt ma być postrzegany przez klienta, jako wyjątkowy, najlepszy i posiadający optymalne warunki sprzedaży. UCO może być również niska cena, specjalne rabaty i promocje, niezwykłość produktu polegająca na jego wielofunkcyjności, kształcie, wygodzie obsługi itp. Ważne by promowana cecha odróżniała go, była unikalna w stosunku do konkurencji.


USP określa się również, jako unikalną obietnice marki. Każda dobra marka powinna być zbudowana wokół jednej cechy, podkreślając najsilniejsze atrybuty instytucji - firmy, która wytworzyła dany produkt. Cecha ta najczęściej jest przedstawiana za pomocą reklamy i w ten sposób zdobywa swoją popularność i klientów. Im wyższą wartość w mniemaniu klientów ma marka produktu przedsiębiorstwa tym większa skuteczność reklamy i większe zyski ze sprzedaży.


Ważne jest, aby firma skupiła swoje działania na niszy rynkowej, budowała swoją pozycje na niezwykłości produktu, niskich cenach, specjalnych rabatach itp., ale nie stawiała na kilka cech, ponieważ wtedy klienci nie będą mieć żadnych konkretnych skojarzeń z daną firmą.


Autor: Joanna Sikora
Źródło: Encyklopedia Zarządzania
Treść udostępniana na licencji GNU licencja wolnej dokumentacji 1.3 lub nowsza.

Podobne prace

Do góry