Ocena brak

Tożsamość firmy

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.07.2011

Charakterystyka

Tożsamość firmy (Identity) - zespół cech, odróżniający w istotny sposób firmę od innych, a zwłaszcza bliskich jej konkurentów. Jest zespołem atrybutów i wartości umożliwiających firmie przedstawienie się w szczególnie wyrazisty sposób, aby bezbłędnie identyfikować siebie i swoje wyroby bądź usługi. Prezentuje swój charakter wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa w formie wizualnej tj. na budynkach, środkach transportu, ubraniach roboczych i uniformach pracowników oraz wszędzie tam, gdzie istnieje jakikolwiek kontakt z otoczeniem. Prawidłowo zbudowana i zarządzana tożsamość jest jednym z najskuteczniejszych środków wzbudzania zaufania u klientów. Ułatwia firmie wejście na nowe rynki lub wprowadzanie nowych ofert (produktów, idei, usług itp.).



Firma tworząc własną tożsamość winna odpowiedzieć sobie na pytania:

  • czym jest firma i jak się zmienia?
  • dokąd zmierza i jaką pozycję chce osiągnąć?
  • co ją wyróżnia spośród konkurencji?
  • czym się zajmuje i jak to robi?
W dobie świadomego i umiejętnego zarządzania informacjami o sobie i swoich produktach, konieczne jest znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania.



Bibliografia:

Podobne prace

Do góry