Ocena brak

Rodzaje usług turystycznych

Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /02.03.2012

Charakterystyka

Według kryterium Światowej Organizacji Turystyki (WTO) wyróżniamy trzy główne rodzaje turystyki:

  1. turystykę krajową - podróże mieszkańców po własnym kraju
  2. turystykę przyjazdową- przyjazdy do kraju osób zamieszkałych na stałe gdzie indziej
  3. turystykę wyjazdową- wyjazdy mieszkańców danego kraju za granicę
Te z kolei dzielimy na:

  • turystykę wewnątrzkrajową (krajowa jak i przyjazdowa)- podróże po kraju rodzimych turystów i osób przyjezdnych z zagranicy
  • turystykę narodową (krajowa jak i wyjazdowa)- podróże za granicę i po własnym kraju mieszkańców tego kraju
  • turystykę międzynarodową (przyjazdowa jak i wyjazdowa)- podróże do kraju osób
z zagranicy i podróże za granicę mieszkańców tego kraju


Usługa turystyczna obejmuje pojedynczą usługę turystyczną

  1. hotelową
    • usługę hotelową- zakwaterowanie w hotelu, motelu
    • usługę parahotelową- camping, drugie mieszkanie
  2. transportową
    • turystykę autobusową
    • turystykę kolejową
    • turystykę lotniczą
  3. gastronomiczną
    • restauracje
    • bary szybkiej obsługi
    • stołówki
  4. przewodnicka

Przedmiotem usług pośrednictwa mogą być następujące elementy kupione jako świadczenia cząstkowe lub w pakietach1:

  • rezerwacja i sprzedaż imprez turystycznych
  • obsługa podróżnicza obejmująca sprzedaż i rezerwację biletów na różne środki transportu (np. przewóz grupy turystycznej z hotelu na lotnisko , do teatru)
  • rezerwacja i sprzedaż noclegów
  • rezerwacja i sprzedaż usług gastronomicznych
  • zapewnienie usług ubezpieczeniowych
  • rezerwacja i sprzedaż usług towarzyszących :uzdrowiskowych i kulturalnych , rekreacyjnych , sportowych i rozrywkowych
  • zapewnienie obsługi pilotażu i przewodnictwa
  • zapewnienie obsługi rezydenta
  • załatwienie imieniu klienta formalności paszportowo - wizowych
</div>

Korzystając z usługi pośrednictwa klient zapewnia sobie komfort i wygodę przy nabywaniu interesujących go świadczeń odległych w czasie.


Autor: Katarzyna Cynarska
Źródło: Encyklopedia Zarządzania
Treść udostępniana na licencji GNU licencja wolnej dokumentacji 1.3 lub nowsza.

Podobne prace

Do góry