Ocena brak

Pierwsze śniadanie

Autor /maziajka Dodano /16.01.2014

Poważnym błędem w naszym żywieniu jest niedocenianie pierwszego śniadania, zwłaszcza jeśli pracujemy poza domem. Albo traktujemy je jako posiłek mały, złożony często tylko z bułki z dżemem lub masłem i herbaty, albo —- co jest jeszcze gorsze — nie jemy wcale; to wielki błąd, a w okresie ciąży rzecz niedopuszczalna. Pierwsze śniadanie przypada po długiej przerwie nocnej, gdy organizm znajduje się w stanie hipoglikemii, to jest spadku glukozy (cukru) we krwi, i powinien ponownie być zasilony w składniki pokarmowe. Stan ten objawia się przede wszystkim uczuciem zmęczenia, rozproszeniem myśli i wyraźnym zmniejszeniem sił i aktywności, która w godzinach przedpołudniowych jest najpotrzebniejsza.

Pierwsze śniadanie powinno składać się przede wszystkim z mleka pod różną postacią (z kawą zbożową, herbatą, z kakao, w postaci zupy mlecznej itp.), a poza tym z pieczywa mieszanego (białe, razowe, Grahama itp.) uzupełnionego dodatkami bogatymi w białko. Może to być jajo, wędlina, sery pod różną postacią, zimne mięso, pasztet z drobiu itp. Niezależnie od produktów białkowych konieczny jest jeszcze dodatek warzyw lub owoców, np. pomidor, szczypiorek, rzodkiewki, ogórek, mus owocowy, sok lub owoce sezonowe itp., aby proces trawienia przebiegał prawidłowo.

 

Podobne prace

Do góry