Ocena brak

MARKETING KATALOGOWY

Autor /Malina Dodano /08.02.2012

Specjaliści od marketingu katalogowego w USA wysyłają pocztą ponad 12,4 mld egzemplarzy, ponad 8 5(X) różnych katalogów rocznie. Przeciętne gospodarstwo domowe otrzymuje co najmniej 50 katalogów rocznie. Katalogi są wysyłane przez wielkich detalistów: Sears. J.GPenney, Spiegel - prowadzą pełny asortyment towarowy. Wyspecjalizowane domy towarowe, takie jak Neiman-Marcus i Saks Fifth Avenue, wysyłają katalogi, by zainteresować klientów z klasy średniej wyższej swoimi drogimi, często egzotycznymi towarami, w rodzaju szlafroków „dla niej i dla niego", biżuterii oraz wykwintnej żywności. Szereg w ielkich korporacji przejęło lub rozwinęło własne działy zajmujące się sprzedażą wysyłkową. Xerox oferuje książki dla dzieci. Avon sprzedaje ubrania damskie. W.R.Grace sprzedaje ser. American Airlines oferuje walizki. General Foods oferuje ręcznie wykonane torby, a General Mills koszulki sportowe. Poza tym, istnieją tysiące mniejszych przedsiębiorstw wydających katalogi zazwyczaj dotyczące węższych grup asortymentowych jak np. elektronika użytkowa. wyposażenie ogrodowe, damska garderoba, wyposażenie gospodarstwa domowego, itd. Do najbardziej ekspansywnych domów sprzedaży wysyłkowej należą: Land's End (ubrania sportowe). L. L.Bean (ubrania sportowe). Sharper Image (elektronika użytkow a). Firmy te starają się tworzyć atrakcyjny asortyment produktów i pokazują go na dobrej jakości fotografiach. Ponadto, firmy te oferują możliwość dokonywania zamówień przez wolny od opłaty telefon, przez dwadzieścia cztery godziny na dobę, pozwalają na regulowanie płatności kartą kredytową oraz gw arantują szybką dostawę do domu.

Sukces działalności firmy opierającej się na zamówieniach pocztow ych, jest uzależniony w ogromnym stopniu od jej umiejętności właściwego wykorzystania posiadanych list klientów z adresami, właściwego kontrolowania posiadanych zapasów, oferowania towarów wysokiej jakości, i od przekonania klientów o korzyściach jakie dają zakupy w tej firmie. Niektóre przedsiębiorstwa sprzedaży katalogowej starają się zwrócić na siebie uwagę poprzez zamieszczanie opisów produktów w swoich katalogach. wysyłając próbki materiału, obsługując specjalną „gorącą linię", aby odpowiadać na pytania klientów , posyłając upominki najlepszym klientom i przeznaczając pewien procent zysków na cele charytatywne. Kilka domów sprzedaży wysyłkowej, które odniosły większy sukces (Sharper Image, Land s Fnd) otworzyło punkty sprzedaży detalicznej. Niektóre domy sprzedaży wysyłkowej (Royal Silk. Neiman-Marcus, Sears. Spiegel) eksperymentują z katalogami wideo, które wysyłają do swoich najlepszych, obecnych i potencjalnych klientów.

Podobne prace

Do góry