Ocena brak
Jaki jest schemat badania logopedycznego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim?
Mowa dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim rozwija się z pewnym opóźnieniem w stosunku do dzicci z normą intelektualną i jesl 10 jeden z pierwszych objawów nieprawidłowości rozwojowych. Ponieważ opóźnienie to może być symptomem zaburzeń o różnej etiologii, obserwowane objawy nie wskazują jednoznacznie, żc podłożem zaburzeń rozwoju mowy jesl upośledzenie umysłowe. Na ogół jednak matka wyczuwa coś niepokojącego w rozwoju dziecka. W związku z tym logopeda jest osobą pierwszego kontaktu i dlatego diagnozę logopedyczną musi prowadzić zgodnie z uniwersalną procedur;] badawczą, podaną w metodyce ogólnej. Badanie takie prowadzi się według następującego schematu:
I. Określenie problemu
1. Badania wstępne:
- wywiad,
obserwacja,
orientacyjne badanie mowy.
2. Badania uzupełniające.
II. Sformułowanie hipotez
3. Badania podstawowe:
badanie rozumienia,
badanie mówienia,
badanie sprawności komunikacyjnej.
4. Badania specjalistyczne.
III. Weryfikacja hipotez
Podobne prace
-
Terapia mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym
-
Jak przebiegają kolejne etapy badania logopedycznego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim?
-
Co jest celem terapii logopedycznej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim?
-
Co jest celem terapii logopedycznej osób upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym?