Ocena brak

Decyzje odnośnie sponsorowania marki

Autor /Elena Dodano /07.02.2012

Producent na kilka sposobów może rozwiązać sprawę sponsorowania marki. Produkt może być wprowadzony pod market producenta (tzw. marką ogólnokrajową), dystrybutora (deta-listy). pod tzw. marką prywatną lub oddzielne/ market zastrzeżone/ (zobacz Strategie marketingowe r-1). Producent może sprzedawać część produkcji pod swoją marką, a część pod markami dystrybutorów. Kellogg s. John Deere & Company oraz IBM sprzedają w szystko pod swoimi własnymi markami. Hart Schaffner & Mant sprzedaje część swojej konfekcji pod markami zastrzeżonymi. takimi jak Christian Dior. Pierre Cardin i Johny Carson. Whirlpool produkuje zarówno pod swoimi, jak też pod markami dystrybutorów.

Pomimo dominacji marek producentów, w ielcy detaliści i hurtow nicy tworzą swoje własne marki. Sears np. stworzył kilka marek - baterie Diehard. narzędzia Craftsman. artykuły wyposażenia domowego Kenmore - będących źródłem lojalności klientów. Rosnąca liczba sklepów i supermarketów tworzy swoje własne marki.

Podobne prace

Do góry