Ocena brak

Codzienny tryb życia

Autor /maziajka Dodano /16.01.2014

Ruch na świeżym powietrzu powinien trwać 2—3 godziny dziennie, sen 9 godzin. Po posiłku wskazane jest półgodzinne leżenie w ubraniu .rozluźnionym, z nogami uniesionymi wyżej od reszty ciała. Do pracy zaleca się raczej chodzić niż jeździć. Najlepszą formą ćwiczeń jest spacer do pierwszego zmęczenia. Lekkiej gimnastyki uprawianej przed ciążą można nie przerywać, poza tym każdej ciężarnej należy zalecić ćwiczenia mające na celu wzmocnienie mięśni brzucha i przepony!, miednicy mniejszej oraz mięśni klatki piersiowej. Pamiętać jednak należy, że gwałtowne ruchy czy ćwiczenia prowadzące do podwyższenia ciśnienia tętniczego lub zastoju w obrębie miednicy mniejszej mogą spowodować zaburzenia w krążeniu maciczno-łożyskowym. Większość ćwiczeń powinna być wykonywana w pozycji leżącej. W całym zachowaniu ciężarnej musi obowiązywać zasada, że należy chronić krążenie maciczno-łożys-kowe, aby uniknąć zaburzeń-powstałych na skutek wahania w ciśnieniu krwi lub zastoju.

Jeżeli chodzi o podróżowanie, należf stosować daleko posuniętą ostrożność. Podróże powinny być właściwie zakazane, gdyż mogą w nich powstawać zmienne i niespodziewane sytuacje, a więc urazy psychiczne czy fizyczne powodujące zaburzenia w krążeniu łożyskowym, doprowadzające do skurczów macicy, przedwczesnego porodu lub do odklejenia się łożyska oraz zgonu płodu. Jeżeli ciężarna musi podróżować, powinna udać się do lekarza, który zaleci jej odpowiednie leki w celu zmniejszenia zagrożenia płodu.

W żadnym wypadku kobieta w ciąży nie może dźwigać ciężarów ani biegać, w następstwie bowiem może dojść do częściowego lub całkowitego odklejenia łożyska. Powinna również unikać dłuższego siedzenia doprowadzającego do zastoju w obrębie miednicy mniejszej. Po 2 godzinach siedzenia bez ruchu następuje u ciężarnej zasinienie nóg; odczuwa również gwałtowne ruchy płodu, będące wyrazem jego niedotlenienia, a nie — jak się powszechnie Uważa — jego temperamentu. Po godzinnym siedzeniu czy staniu wskazana jest więc zmiana pozycji, krótki spacer lub leżenie na boku przez 10 minut.

 

Podobne prace

Do góry