Ocena brak

Badanie i wybór docelowych rynków- działania oraz pozycjonowanie oferty rynkowej

Autor /kingakowalska Dodano /03.02.2012

Na tym etapie Atlas podejmuje badanie i wybór rynków docelowych. Musi wiedzieć, jak mierzyć i prognozować atrakcyjność danego rynku (Rozdział 10). Wymaga to oszacowania ogólnej wielkości rynku, jego wzrostu, zyskowności i ryzyka. Pracownicy działów marketingowych muszą znać najważniejsze techniki mierzenia potencjału rynkowego i prognozowania przyszłego popytu. Każda technika ma pewne zalety i ograniczenia, które należy dobrze rozumieć, aby właściwie się nimi posługiwać.

Owe mierniki i prognozy są kluczowym czynnikiem w decyzjach dotyczących wyboru najważniejszych rynków i produktów. Nowoczesny marketing postuluje podział rynku na znaczące segmenty rynkowe, ich ocenę oraz wylx>r i skierowanie działań na te spośród nich, które przedsiębiorstwo jest w stanie najlepiej obsłużyć.

Segmentacja rynku może być przeprowadzona na wiele sposobów. Ta szczególna metoda nosi nazwę siatki pro-Juktowo-rynkowej. Kierownictwo działu marketingu może oszacować dla każdego z dziewięciu pól atrakcyjność segmentu rynku oraz stopień konkurencyjności przedsiębiorstwa. Atlas stara się w szczególności określić, które pole, jeśli w ogóle takie istnieje, w największym stopniu jest zgodne z celami i zasobami przedsiębiorstwa.

Podobne prace

Do góry