Słuchaj

Słuchaj

Czytaj Dalej

Jak słuchać, by dzieci chciały rozmawiać? Język akceptacji”-recenzja z rozdziału ksiazki o wychowaniu

„Jak słuchać, by dzieci chciały rozmawiać? Język akceptacji” ( opracowane na podstawie książki T. Gordona – „Wychowanie bez porażek”.) Bardzo często stwierdza się, że żyjemy w czasach niesłychanie szybkiego rozwoju nauki i techniki. Wiek XX w swej dotychczasowej historii zapisał się nie tylko burzliwymi wydarzeniami społecznymi, gospodarczymi i politycznymi, ale również dynamicznym rozwojem oświaty i nauki. Byliśmy i jesteśmy światkami narodzin nowych ...

SŁUCHANIE JAKO CZYNNIK ZAPEWNIAJĄCY SKUTECZNOŚĆ KOMUNIKOWANIA

70% tzw. aktywnego dnia poświęcamy na komunikowanie

Struktura czasu w procesie komunikowania:

42% słuchanie

32% mówienie

15% czytanie

11% pisanie

Słuchanie obejmuje:

1. Słyszenie

2. Uważanie

3. Zrozumienie

4. Zapamiętywanie

Z zagadnieniem selektywnej uwagi wiąże się:

tzw. prawo...

Rozmowa oparta na słuchaniu biernym lub czynnym

Metodę dialogową można też —jak wspomniano — przeprowadzać techniką rozmowy opartej głównie na słuchaniu biernym lub czynnym. Każda z obu tych technik jest pewną odmianą rozmowy pośredniej. Dlatego wszystko, co powiedziano o niej wcześniej odnosi się zarówno do rozmowy z przewagą słuchania biernego...

Na czym polega aktywne słuchanie wypowiedzi partnera rozmowy.

Proces komunikacji interpersonalnej obejmuje 2 podstawowe elementy a mianowicie: 1. słuchanie odpowiedzi partnera – odbiór, 2. mówienie, nadawanie informacji, Większość ludzi nie potrafi aktywnie słuchać przekazywanych przez nadawcę informacji. Nastawiamy się na ich selektywny odbiór czyli tylko te elementy wypowiedzi, które dla nas mają znaczenie, dlatego pomijamy informacje, które obiektywnie rzecz biorąc mogą mieć podstawowe znaczenie. Zdaniem psychologów ...

Dlaczego, gdy Ty słuchasz mnie, to tak naprawdę słucha mnie ktoś inny?

Dlaczego tak się dzieje, że gdy słuchasz tego, co do Ciebie mówię, to tak naprawdę nie Ty mnie słuchasz, a robi to całkiem inny? Ciekawe pytanie, prawda? Zastanawiałeś się nad tym kiedykolwiek? Czy to jest w ogóle możliwe, aby tak się stało i czy to możliwe, abyś nie był sobą w takiej chwili? Myślisz, że istnieje takie prawdopodobieństwo, abyś nie był sobą, a kimś innym? Czy uważasz, że słuchając mnie, to nie Ty mnie słuchasz? Pierwszą myślą jaka się u ...

Notatka z lektury A.Faber "Jak mówić żeby dziecki nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły:

Książka przeznaczona jest dla rodziców chcących prawidłowo wychować swoje dzieci. Prawidłowo tzn. tak pokierować ich rozwojem, aby w przyszłości umiało sobie radzić samo. W pierwszym rozdziale autorki podkreślają jak ważne jest słuchanie wypowiedzi dziecka. Ma to być słuchanie uważne i z zainteresowaniem, a nie „jednym uchem”, bo tak trzeba. Jeżeli słuchamy dziecka uważnie zachęcamy go tym samym do zwierzeń, gdyż poczuje się ono, że jest naprawdę słuchane, a ...

Recenzja książki "Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły"-Adele Faber,Elanie Mazlish

„Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” – recenzja książki. Książka autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish w przełożeniu Marioli Więznowskiej jest pewnym stopniu poradnikiem dobrego rodzicielstwa. Niemal jednym tchem przeczytałam wszystkie rozdziały tej książki. Każdy zawiera cenne wskazówki, pomocne w rozwiązywaniu konfliktów pociech. W niniejszej książce przedstawione są nowe metody wychowawcze i propozycje ...

Recenzja książki: "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchac żeby dzieci do nas mówiły"

"Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchac żeby dzieci do nas mówiły" Książka autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish w przełożeniu Marioli Więznowskiej jest w pewnym stopniu poradnikiem dobrego rodzicielstwa. Ze wstępu zatytułowanego „List do czytelników” dowiadujemy się, że: problem dylematów rodzicielskich, sposobów nawiązywania współpracy, skuteczności i nieskuteczności pochwał oraz kar, oparty jest na własnych doświadczeniach i głębokiej wiedzy ...