Podstawy elektroniki i elektrotechniki - silniki

Właściwości silnika: prędkość obrotowa wirnika zależy od obciążenia, prąd rozruchowy silników jest dość duży, duże silniki wymagają dodatkowych urządzeń rozruchowych, prędkość obrotową można regulować przez zmianę rezystancji obrotu wirnika, zmianę wartości lub częstotliwości napięcia zasilającego stojan, silniki mają dość prostą budowę i są stosunkowo tanie.

Silnik szeregowy

Wnioski Pomiary przeprowadzone przez nas mogą być obarczone błędem pomiarowym dlatego też po przeprowadzeniu obliczeń w jednym przypadku dla napięcia 250V sprawność silnika wynosi 114,7% więc ten wynik obliczeń należy traktować z przymrużeniem oka, bo oczywiście uzyskanie takiej sprawności przez silnik jest niemożliwe.

Układ zasilania silników z zapłonem samoczynnym

Silnik uzyskuje ono temperaturę 500750C. W tym czasie silnik nie osiąga właściwej mocy i pracuje bardzo nierównomiernie. W porównaniu do sytuacji gdy silnik nie pracuje, obsada z rolkami może obrócić się o 12 w stosunku do wałka napędowego.

Układ zasilania paliwem silnikow z zapłonem samoczynnym.

Z pompki o napędzie ręcznym korzysta się przy rozruchu silnika w celu napełnienia paliwem przewodów i filtrów, zwłaszcza jeżeli silnik nie pracował przez dłuższy okres. Pompa wtryskowa przestaje wtedy podawać paliwo do wtryskiwaczy i silnik zatrzymuje się.

Silnik wysokoprężny

Silnik uzyskuje ono temperaturę 500750C. W tym czasie silnik nie osiąga właściwej mocy i pracuje bardzo nierównomiernie. W porównaniu do sytuacji gdy silnik nie pracuje, obsada z rolkami może obrócić się o 12 w stosunku do wałka napędowego.

Silniki spalinowe z wirującym tłokiem.

12 Model silnika X [12] Budowa i zasada działania silnika X Silnik X składa się z kołowego cylindra zamkniętego z obu stron płaskimi pokrywami, wewnątrz którego osiowo wiruje tłok złożony z dwóch ruchomych względem siebie elementów.

Silnik spalinowy podwójny dwusuwowy

Jeśli chodzi o sprawność energetyczną, można oczekiwać, iż silnik według wynalazku przy wysokich prędkościach obrotowych i znacznym obciążeniu silnika, będzie cechował się wyższą sprawnością od silnika czterosuwowego, nie mniej udzielenie poprawnej odpowiedzi może nastąpić dopiero po zdjęciu charakterystyki silnika w czasie badań przeprowadzonych na prototypie urządzenia.

Proces spalania w silniku ZI

Procesy spalania w silniku ZI Obieg pracy w cylindrze tłokowego silnika ZI obejmuje cykl powtarzających się procesów fizykochemicznych , do których zaliczamy: - napełnianie cylindra mieszanką paliwowo powietrzną -sprężanie mieszanki paliwowo powietrznej -spalanie mieszanki paliwowo powietrznej -rozprężanie się gazów spalinowych, w czasie którego zostaje wykonana praca, -usuwanie rozprężonych spalin z cylindra.

Klasyfikacja silnika spalinowego

Klasyfikacja silnika Suzuki SJ413 Ze względu na sposób zapłonu -silnik o zapłonie iskrowym Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego -silnik z tłokiem posuwisto-zwrotnym Ze względu na układ cylindrów -silnik rzędowy Ze względu na ilość suwów w cyklu roboczym -silnik czterosuwowy Pojemność skokowa -1324 cm3 Średnica cylindra, skok tłoka -74.

Opis silników elektrycznych

SILNIKI GŁĘBOKOŻŁOBKOWE I DWUKLATKOWE Jednym z rozwiązań ograniczenia dużych prądów rozruchowych jest stosowanie silników głębokożłobkowych lub dwuklatkowych, gdzie wykorzystane jest zjawisko wypierania prądu w niesymetrycznym ośrodku magnetycznym w funkcji częstotliwości prądu wirnika a więc poślizgu.

Elastyczność tłokowych silników spalinowych.

Jak wynika z przytoczonych przykładów do oceny właściwości dynamiczych silnika znacznie bardziej przydatny jest współczynnik elastyczności silnika niż czas rozpędzania samochodu napędzanego przez ten silnik, czy też wynikające z niego przyspieszenie samochodu.

Silnik o zapłonie iskrowym

· Kadłub silnika (silnik V6, kąt rozwidlenia 90 stopni).

Działanie oleju w silniku samochodowym

Funkcje oleju: *zmniejsza opory tarcia współpracującymi elementami tworząc miedzy nimi odpowiednio trwałą warstwę smarującą i nie dopuszcza dotarcia suchego *zmniejsza do minimum straty mocy silnika *uszczelnia luzy w smarowanych skojarzeniach *chłodzi elementy o wysokiej temperaturze *amortyzuje dynamiczne obciążenie silnika *oczyszcza części silnika osadów i produktów zużycia *chroni smarowane elementy przed korozyjnym działaniem gazów spalinowych i ...

Silniki krokowe - prezentacja multimedialna

Silnik krokowy jest urządzeniem elektromechanicznym, które przekształca impulsy elektryczne w dyskretne ruchy mechaniczne. Silnik pracuje z pełnym momentem w stanie spoczynku.

Układy zasilania silników

Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym Wiadomości ogólne Układem zasilania silnika nazywamy zespół powiązanych ze soty elementów, który dostarcza do cylindrów mieszaninę paliwowo-pn wietrzną (tzw.

Wielkości charakterystyczne silnika

Każdy silnik spalinowy możemy scharakteryzować poprzez podanie kilku jego podstawowych wielkości.

Układy zasilania silników

Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym Wiadomości ogólne Układem zasilania silnika nazywamy zespół powiązanych ze soty elementów, który dostarcza do cylindrów mieszaninę paliwowo-pn wietrzną (tzw.

POMPA OLEJENIA SILNIKA

POMPA OLEJENIA SILNIKA — pompaumieszczona w najniższym miejscu miski olejowejsilnika, która czerpie olej, a następnie podajego przez filtry do łożysk wału korbowego i innychpunktów smarowania silnika, najczęściejstosuje się zębate pompy olejenia.