Maski w "Filozofii dramatu" Józefa Tischnera

Nie sposób mówić jednak o maskach, bez wcześniejszego przywołania koncepcji twarzy i zasłony, które są w stosunku do masek uprzednie, dlatego są to pojęcia niezbędne do ukazania koncepcji maski.

MASKA

W czasie szalejącej zarazy książę Prospero z tysiącem dam i rycerzy chroni się w niedostępnej warowni, a po upływie pół roku urządza wielki bal maskowy. Pojawia się na nim o północy ktoś w masce i stroju Czerwonego Moru-sam Mór właśnie; wszyscy biesiadnicy umierają.

Maska, larwa

maski teatralne wskazują na ,,widowisko życia". Dzisiaj często maska rozumiana jest jako symbol skrywania własnego ja za sztucznym obliczem.

Maska

Nakładana na twarz lub głowę, wymodelowanaw drewnie albo innym tworzywie, stylizowanatwarz ludzka, głowa zwierzęcia czy wyobrażeniepostaci fantastycznej, używane od zarania dziejóww różnych kulturach i obrzędach magicznych i rei.;w teatrze osłona twarzy aktora, używana od starożytności,w commedia...