Ważne w takim systemie zarządzania jest wyodrębnienie kompetencji firmy wynikających z jej misji i strategii, kompetencji działów i poszczególnych zespołów oraz kompetencji pracowników – wiedzy, doświadczeń i umiejętności związanych ze stanowiskiem pracy.
Możemy wyróżnić następujące grupy kompetencji: kompetencje organizacji, które obejmują kompetencje zarządcze, pracowników, wiedzę i pamięć zbiorową, kompetencje przejęte z zewnątrz takie jak licencje, patenty czy też kompetencje w sferze technologii jak i sferze społecznej, kompetencje zawodowe, właściwe dla poszczególnych zawodów, kompetencje stanowiskowe, związane z wymaganiami na poszczególnych stanowiskach pracy ...
Ważne jest, aby kompetencje już posiadane oraz te, które są możliwe do zdobycia i opanowania (czyli nasze potencjalne możliwości) były zgodne z kompetencjami oczekiwanymi przez pracodawcę na interesującym nas bądź zajmowanym przez nas aktualnie stanowisku.
Kompetencje progowe i dotyczące działania Rozróżnienie pomiędzy kompetencjami progowymi i dotyczącymi działania zostało dokonane przez Boyatzisa .
Kompetencje merytoryczne. Kompetencje psychologiczno-pedagogiczne. Kompetencje diagnostyczne. Kompetencje w dziedzinie planowania i projektowania, ?
Zatem znajomość systemu językowego to inaczej mówiąc - kompetencja językowa; • kompetencja komunikacyjna, a więc wiecza na temat użycia języka w grupie społecznej.
Kompetencje to także umiejętności określane mianem emocjonalno-społecznych, w skład których wchodzą między innymi umiejętność wywierania wpływu społecznego, pracy w zespole, umiejętność negocjacji, umiejętności komunikacyjne, empatia - stanowią one około dwóch trzecich kompetencji, mających wpływ na ponadprzeciętne wykonanie pracy.
Kompetencje nabywamy wraz z wiekiem, zatem im ktoś starszy tym „inteligentniejszy” w sferze kompetencji społecznych, jednak sama wiedza teoretyczna dotycząca kompetencji jest nie przydatna bez jej praktycznej strony.
308 TWE „Jeżeli działanie Wspólnoty okaże się niezbędne do osiągnięcia, w ramach funkcjonowania wspólnego rynku, jednego z celów Wspólnoty, a niniejszy Traktat nie przewidział kompetencji do działania wspólnego w tym celu, stanowiąc jednomyślnie i na wniosek Komisji i po konsultacji z Parlamentem Europejskim, podejmuje właściwe działania” Kompetencje wyłączne Wspólnot Europejskich: Zgodnie z ...
Decyzja o przeprowadzeniu sesji Centrum Oceny inauguruje długofalowy proces planowania karier pracowników, rozpatrywania potencjalnych możliwości awansu pionowego i/lub poziomego oraz przygotowywania ludzi do osiągnięcia takiego poziomu kompetencji, by byli w stanie sprostać nowym zadaniom.
W ujęciu tej teorii ,rozwijane zasoby i kompetencje przyczyniają się do powstawania następnych, lepszych zasobów i większych kompetencji.
Według zakresu kompetencji do podejmowania samodzielnych decyzji dzielimy organy na : organy decydujące, czyli takie, którym przepisy prawa przyznają prawo władczego rozstrzygania spraw w drodze decyzji wiążących inne podmioty; organy pomocnicze zwane doradczymi, zajmujące się tylko badaniem spraw i wyrażaniem opinii.
Pozorna kompetencja jest oczywiście przeciwieństwem bieguna aktywnej bierności, jest przeciwieństwem innego oblicza tej samej osoby, która ma kilka obszarów kompetencji, a jednocześnie usilnie prosi o pomoc.
Z trzech sfer kompetencji nauczyciela: wobec dzieci, społeczeństwa i grupy zawodowej, priorytetowe znaczenie mają – bez wątpienia – te pierwsze. ) kształtowanie kompetencji i wiary w siebie, które będą owocowały później w szkole i w życiu (Małecka 1990, s.
Kompetencje społeczne uwarunkowane są cechami osobowości, temperamentu , inteligencji ogólnej , społecznej i emocjonalnej .
Dwa wymiary kwalifikacji profesjonalnych nauczyciela w obrębie kompetencji: psychologiczny prakseologiczny Właściwości kompetencji: to kategoria podmiotowa (czyje kompetencje nas interesują) mają ograniczony zasięg podmiotowy i społeczny (wskazują czego dotyczą, wobec kogo są przejawiane) należą do dyspozycji wyuczanych proces ich nabywania zachodzi w określonym kontekście mają charakter dynamiczny, podlegają przeobrażeniom w toku życia ...
59,według którego wyrok wiąże tylko strony i tylko w stosunku do danego sporu, wyroki sadowe oraz opinie najznakomitszych znawców prawa publicznego, różnych narodów jako środek pomocniczy do stwierdzenia przepisów prawnych Funkcje MTS: Sady o kompetencji dobrowolnej, rozstrzygającego spór między państwami przedłożony mu na podstawie kompromisu zawartego przez strony w odniesieniu do danego sporu lub na podstawie ...
Kompetencje nadane (kompetencje wyraźne) – państwa członkowskie przekazały Wspólnotom tyle uprawnień legislacyjnych należących dotychczas do ich organów prawodawczych, ile wynika w sposób bezpośredni z traktatów.
Kompetencje opierają się na określonym kryterium, tj. Kompetencje behawioralne obejmują takie cechy, jak umiejętności interpersonalne, przywództwo, umiejętności analityczne i orientacja na osiągnięcia.
Kompetencje konkurencyjne Wspólnot i państw członkowskich – państwa członkowskie nie przekazały Wspólnoto, całych swoich kompetencji prawodawczych, a jedynie wyposażyły je w prawo harmonizowania przy pomocy prawa pochodnego aktów wydanych na poziomie krajowym (dyrektywa).