Jak widać, Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wykazuje powiązania również z klasyfikacjami o zasięgu ponadkrajowym i z klasyfikacjami nietowarowymi.
Klasyfikacje takie określamy mianem klasyfikacji polite-tycznych.
W ICD-10 i DSM-IV podkreśla się, żc zakłóceń tych nic należy wiązać z zaburzeniami rozwoju ekspresji i percepcji języka (czyli z rozwojową afazją dziecięcą; alalią), co oznacza, żc znaczenie tego terminu jest również inne od tego, jakie nadał mu w swojej klasyfikacji S.
Obie klasyfikacje wyróżniają ponadto zaburzenia pisania o nieco innej symptomatologii i zapewne patomcchanizmic, w którym mają miejsce zaburzenia rozwoju nic tylko aspektu fonologiczncgo języka, lecz również aspektu synta-ktyczncgo.
Pierwsza klasyfikacja, o dłuższych tradycjach, występuje pod nazwą Międzynarodowej statystycznej klasyfikacji chorób i problemów zdrowotnych {International Stalistical Classijication of Diseascs and Relalcd Health Problems ICD)% której ostatnie, dziesiąte już wydanie, znane pod skrótem: ICI)~J(), zatwierdziła Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organiza-tion - WHO) w 1992 r.
Obecnie obok kategoryzacji rodzimych zaczynają w Polsce obowiązywać klasyfikacje międzynarodowe. Do najważniejszych z nich należy wzmiankowana tu już Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych (rewizja dziesiąta), określana jako ICD-10.
(klasyfikacja II rzędu) Klasyfikacja wielowymiarowa W przypadku gdy chcemy dokonać podziału na klasy według pewnej zmiennej wielowątkowej, konieczne jest stworzenie schematu klasyfikacji wielowymiarowej.
według działów i rozdziałów, określających rodzaj działalności, oraz paragrafów, określających rodzaj dochodu, przychodu lub wydatku; 3) klasyfikacja według rodzajów działalności (działowo-rozdziałowa) wynika z klasyfikacji stosowanej w statystyce państwowej, tj.
a) Klasyfikacja chemiczna Za podstawę tej klasyfikacji przyjmuje się metodę otrzymywania związków wielkocząsteczkowych, w wyniku której są wytwarzane tworzywa sztuczne.
Dzięki klasyfikacji budżetowej kwoty dochodów i wydatków opisane jednorodnymi podziałkami klasyfikacyjnymi od najwyższych do najniższych (tj.
Obie wzmiankowane tu klasyfikacje przewidują współwystępowanie wielu postaci specyficznych trudności w uczeniu się czytania, pisania, matematyki.
System klasyfikacyjny oznacza całość podzieloną na części na podstawie przyjętych jednolitych zasad - kryteriów klasyfikacyjnych.
Klasyfikacja kliniczna to międzynarodowa klasyfikacja wad wrodzonych, będąca częścią „Międzynarodowej statystycznej klasyfikacji chorób i problemów zdrowotnych”.
W klasyfikacji DSM-IY (za: Radochoński, 1996 s. Zgodnie z sugestiami zawartymi w klasyfikacji DSM-IY (za: Radochoński, 1996, s.
Zasady klasyfikacji obiektów Poprawny schemat klasyfikacyjny powinien być wyczerpujący i rozłączny. O ile klasyfikacja – zwłaszcza wielowymiarowa, mnoży nam liczbę klasywyróżnianych, to celem pewnego rodzaju typologii jest ponowne zredukowanie ich liczby – często nawet do jednego typu.
Klasyfikacja ta jest próbą kategoryzacji zaburzeń mowy na podstawie dwóch kryteriów: objavów i przyczyn, co wyrażają zaznaczone w opracowanym pr/. Omawiana typologia różni się podejściem teoretycznym od klasyfikacji S.
przez Amerykańskie Towarzystwo Reumatologiczne klasyfikacji roboczej, uzupełnionej w latach późniejszych (od 1973 r. Przedstawiona klasyfikacja jest tylko jednym z wariantów, nie wykluczających możliwości innych logicznych układów.
ARYSTOTELESOWSKA KLASYFIKACJA FORM USTROJOWYCH KLASYFIKACJA POLIS Arystoteles przeprowadził swoistą systematyzację ustrojów.
Klasyfikacje dokonywane przez psychologów są również niezadowalające. Podłoże etiologiczne jest kolejnym kryterium klasyfikacji zaburzeń rozwoju psychomotorycznego.
Klasyfikacja DSM IV różni się od ICD 10 głównie liczbą wyróżnianychw niej grup i kategorii diagnostycznych, na które podzielono rozwojowe zaburzeniapsychiczne (w IC D - 10 trzy grupy, a w DSM IV - jedenaście). Autorzy amerykańskiej klasyfikacji włączyli do zaburzeń mowy i ję zykanową kategorię diagnostyczną, tj.