Kirsten Cohen

Czytaj Dalej

Hermann Cohen (1842 - 1918) i szkoła marburska

Cohen zgadzał się z twierdzeniem Kanta,  że w poznaniu człowiek posługuje się apriorycznymi formami myśli, ale nie są one wrodzone i nie są formami psychiki.      Cohen  kantowską „rzecz samą w sobie” (Ding an sich) tłumaczył jako „pojęcie graniczne”, tzn.

COHEN GUSTAVE

ur. 24 XII 1879 w Saint-Josse-Ten-Noode (k. Brukseli), zm. 11 VI 1958 w Paryżu, Franc, historyk literatury i teatru.

Od 1905 wykładał literaturę franc, kolejno na uniw. w Lipsku, Amsterdamie, Strasburgu, Aix-en-Provence i na Sorbonie (1922--48); 1941 wyemigrował do Stanów Zjedn.; wykładał na uniw. Yale w...

COHEN HERMANN OCD

Imię zak. Augustyn Maria od Najśw. Sakramentu, ur. 10 XI 1820 w Hamburgu, zm. 20 I 1871 w Berlinie, apostoł eucharystii, muzyk.

Urodził się w kupieckiej rodzinie żyd.; otrzymał staranne wykształcenie muz. w Paryżu (był m.in. uczniem F. Liszta); jako pianista koncertował w całej Europie; 1846 powrócił...

COHEN HERMANN

ur. 4 VII 1842 w Coswig (okręg Halle), zm. 4 IV 1918 w Berlinie, Filozof, założyciel szkoły marburskiej ( -> neokantyzm).

Pochodził z rodziny żyd.; studiował od 1859 teologię w żyd. seminarium, od 1861 filozofię na uniw. we Wrocławiu, a od 1864 w Berlinie (uczeń F.A. Trendelenburga), gdzie uzyskał...

Teoria Podkultur Dewiacyjnych COHENA

• Procesy interakcji mogą zachodzić między jednostkami oraz całymi grupami • Cohen wprowadził pojęcie gestów eksploracyjnychpsychologia tłumu / przykład „masowej nerwicy” podczas wojny / • Dwa elementy Cohenowskiej koncepcji kształtowania sie podkultur wymagają podkreślenia • Po pierwsze : Dochodzenie w toku interakcji do nowych rozwiązań i wykształcenie się odmiennych norm i wartości jest zjawiskiem grupowym.