Ciąg podstawowy

Czytaj Dalej

Formy podstawowe czasowników mocnych i nieregularnych cz.2

 

Infinitiv/Präteritum/Partizip II:

heben/hob/gehoben-podnosić, podnieść

heißen/hieß/geheißen-nazywać się

helfen/half/geholfen-pomóc

kennen/kannte/gekannt-znać

kommen/kam/gekommen-przyjść, przybyć

können/konnte/gekonnt-móc, umieć

lassen/ließ/gelassen-kazać, pozwolić...

Formy podstawowe czasowników mocnych i nieregularnych cz.2

 

Infinitiv/Präteritum/Partizip II:

heben/hob/gehoben-podnosić, podnieść

heißen/hieß/geheißen-nazywać się

helfen/half/geholfen-pomóc

kennen/kannte/gekannt-znać

kommen/kam/gekommen-przyjść, przybyć

können/konnte/gekonnt-móc, umieć

lassen/ließ/gelassen-kazać, pozwolić...

Słówka - podstawowe

Ich bin-jestem

Wie ist Ihr Vorname?-jakie jest pańskie imię?

Wie ist ihr Familienna- me?-jake jest pańskie nazwisko

Wie haßen Sie?-jak się pan nazywa?

Mein name ist...-Nazywam się…

Wo wohnst du -gdzie mieszkasz?

Woher kommst du?-skąd jesteś?

Ich Wohne In Lublin-mieszkam w Lublinie

In der Elsnera...

Podstawowe informacje

Podstawowe elementy społeczeństwa:obiektywne warunki bytu danej zbiorowości;kultura danego społeczeństwa;struktura społeczeństwa. Normy postępowania:podstawowe mechanizmy regulujące życie społeczne.

Teatr „żywy" - Podstawowe tworzywo teatru

Podstawowe tworzywo teatru Istnieją trzy koncepcje dramatu, jako podstawy teatru.

PODSTAWOWE CECHY KULTURY RENESANSU

Epoka ta narodziła się we Włoszech w XIV wieku. Bogate mieszczaństwo przejmowało władzę w republikach włoskich. Wielkie rody skupiały w swoich pałacach uczonych, artystów i poetów. Ośrodkiem zainteresowania się uczonych i twórców stał się człowiek i jego doczesne sprawy. Chciano zjednoczyć kraj i...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - HUMANIZM

Prąd światopoglądowy rozwijający tradycje antycznej wiedzy o człowieku jako o jednostce (psychika i wrażliwość). Dążył do rozwoju osobowości uznając wartość jego rozumu. Humaniści głosili potrzebę poznania i kształtowania indywidualnej, silnej jednostki ludzkiej. W myśl humanizmu człowiek jest...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - REFORMACJA

Oderwała ok. 1/3 Europy od kościoła katolickiego. Przyczyniła się ona do rozwoju tolerancji religijnej, rozkwitu kultur, językówliteratur narodowych. Sprzyjała kształtowaniu się stosunków wczesnokapitalistycznych i republikańskich teorii pochodzenia władzy. Za formalny jej początek uznaję się...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - LUTERANIZM

 (Niemcy, Skandynawia, Francja, Czechy, Węgry, Polska) Twórcą był Marcin Luter. Istotne jest podejście wyznawców do Biblii. Głosili bowiem, że można ją interpretować indywidualnie, że należy tłumaczyć je na języki narodowe, że Kościół nie jest jedynym autorytetem rozumiejącym Biblię. Kościół na...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - KALWINIZM

 (Francja, Szwajcaria, Niderlandy)  Twórcą był Jan Kalwin. Kalwiniści głosili teorię predestynacji czyli wierzyli w przeznaczenie, w to, że każdy człowiek ma swój los zapisany w gwiazdach. Przeznaczone jest mu niebo lub piekło, a życie to realizacja ustalonego scenariusza. Propagowali ideał pracy i...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - ANGLIKANIZM

Nurt powstały w Anglii. Ruch ten powstał z natury politycznej i prywatnej. Henryk VIII chciał poślubić Annę Boleyn, a kościół katolicki zabraniał mu (odmowa rozwodu). Dlatego król Anglii sam mianował siebie zwierzchnikiem kościoła anglikańskiego i poślubił ukochaną, którą i tak skazał na...

PODSTAWOWE PRĄDY UMYSŁOWE I RELIGIJNE - ARIANIE

Zwani też jako bracia polscy. Nurt ten rozwinął się w Polsce i był nurtem radykalnym bo głosił oprócz założeń religijnych również hasła społeczne. Arianie potępiali poddaństwo chłopów, głosili potrzebę wyrzeczenia się majątku. W połowie XVII wieku wygnano ich

Podstawowe kategorie pojęć pedagogiki społecznej

dewiacyjnych i patologicznych zjawisk społecznych (problemów społecznych), ewentualnie służących nierozprzestrzenianiu się tychże zjawisk; - zadanie: opis, wyjaśnianie i przewidywanie rozwoju zjawisk chorobliwych, szkodliwych, celem skonstruowania programów strategii i procedur ich zwalczania w wymiarze społecznym, globalnym oraz lokalnym i indywidualnym; - współpraca: prawo, socjologia, pedagogika, psychologia, demografia, kryminologia, medycyna - ...