Brytyjski statek pasażerski storpedowany przez niemiecki okręt podwodny 3 września 1939 r.
zatopił 22 statki o łącznym tonażu 145 697 BRT; inny krążownik, Pinguin, zatopił statki o łącznym tonażu 136 551 BRT. Niemieckie krążowniki pomocniczeokazały się skuteczną bronią; zatopiły statki i okręty o łącznym tonażu 828 242 (828 248) t, a więcznacznie więcej niż największe nawodne jednostki Kriegsmarine.
Wodowanie statku następowało średnio 4 dni i 15,5 godz. Średnio w co trzydziestym statku pękał kadłub, drobne awarie maszyn i urządzeń były zaś codziennością.
Niemiecki statek (25 484 BRT), nazwany imieniem niemieckiego nazisty, szefa NSDAP w Szwajcarii,storpedowany na Bałtyku 30 stycznia 1945 r.
Podstawą klasyfikacji produktów przeznaczonych dla przedsiębiorstw i instytucji jest ich przeznaczenie. Wyodrębnia się cztery grupy tych produktów:
1. surowce i materiały,
2. wyposarzenie,
3. materiały pomocnicze,
4. usługi.
- stacjonarne - budynki oraz maszyny io urządzenia używne...
W związku z rozwojem technologii kosmicznej, pojawiła się potrzeba określenia zasięgu suwerenności w przestrzeni kosmicznej, jednak żadna z dotychczasowych konwencji nie miała do niej zastosowania.
Istniej wiele propozycji, co do wysokości, na której kończy się suwerenność państw, a zaczyna przestrzeń kosmiczna, najczęściej mówi się o 80-100km i obecnie mogłaby być w tym przedziale ustalona.
- Zgodnie z jej postanowieniami, państwo, które uzyska informacje lub ustali, że załoga statku kosmicznego uległa wypadkowi, znajduje się w niebezpieczeństwie lub dokonała przymusowego lądowania na jego terytorium, zawiadamia o tym niezwłocznie: władzę wypuszczającą statek; Sekretarza Generalnego ONZ, który zobowiązany jest do rozpowszechnienia tej informacji.
Konwencja o międzynarodowej odpowiedzialności za szkody kosmiczne, z 29 marca 1972r. Państwo wysyłające obiekt ponosi absolutną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną na powierzchni ziemi lub statkowi powietrznemu.
Sposoby wykorzystania satelitów. Mogą być wykorzystywane w telekomunikacji, meteorologii, geodezji i kartografii, dla zdalnego badania z Ziemi. Na podstawie podpisanej 20 sierpnia 1964r. w Waszyngtonie umowy utworzono Międzynarodową Organizację Łączności Satelitarnej.
Zdalne badanie Ziemi – problemem jest...
Taka sieć pozwoliłaby na podniesienie czułości nasłuchu, a tym samym poszerzenie obszaru poszukiwań kosmicznych transmisji.
Druga prędkość kosmiczna czyli tak zwana prędkość ucieczki to prędkość, która nadana niewielkiemu obiektowi na przykład pojazdowi kosmicznemu przy powierzchni ciała centralnego zapewnia mu oddalenie się od tego ciała do nieskończoności.
Choć więc w zasadzie jurysdykcję tę może rozciągać na statek i osoby znajdujące się na nim w każdym przypadku, w praktyce rozciąga ją tylko dla ochrony własnych interesów.
co najmniej połowa własności statku jest w rękach polskiej osoby, siedziba armatora w Polsce). Niektóre państwa przyznają jednak swoją przynależność państwową bez zwracania uwagi na jakąkolwiek rzeczywistą więź ze statkiem.
Państwo rejestracji obiektu kosmicznego zachowuje jurysdykcję i nadzór nad takim obiektem oraz nad jego załogą w czasie pozostawania ich w przestrzeni kosmicznej lub na ciele niebieskim.
Prawo międzynarodowe odróżnia statki powietrzne: państwowe (statki powietrzne używane w służbie wojskowej, celnej lub policyjnej) cywilne (każde inne) O rodzaju statku powietrznego decyduje służba, jaką statek powietrzny w danym czasie pełni.
Gdy przed dwustu laty ogłoszono zamiar zbudowania statku z żelaza, wielu ludzi obawiało się, że statek ten natychmiast zatonie. Lecz gdy ładunek będzie zbyt ciężki, to jego masy nie da się zrównoważyć i statek zatonie.
Jeśli statek nie jest przechylony na bok, to środek wyporu znajduje się dokładnie poniżej środka masy statku i oba te punkty znajdują się na jego osi. Gdy statek jest przechylony, to linia działania siły wyporu przecina się z osią statku w punkcie zwanym metacentrum.
Może się zdarzyć, że statek płynący ze stałą prędkością po falach może trafić na taką ich długość, że częstość ich uderzania jest równa częstości własnej kiwania statku. Aby zminimalizować efekt kołysania wzdłużnego, przeprowadzane są testy wodne modelu statku.