awatar

Profil użytkownika WalentyII

Data rejestracji6 stycznia 2012 Ostatnio online6 stycznia 2012, 4:57

Statystyki

35 prac, w tym:

  • 35tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /35 prac/

  • Ocena brak

    Nauczanie zespołowe jako sposób rozwijania aktywności uczniów

    W praktyce pedagogicznej rozróżnia się zespoły uczniowskie trwałe (stałe) i okolicznościowe (doraźne). Zespoły trwałe można tworzyć na dłuższy czas (np. na cały rok szkolny). Trwały charakter zespołów nie oznacza jednak całkowitej niezmienności ich składu osobowego. Jeżeli w praktyce okaże...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 425

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczanie problemowe

    NAUCZANIE PROBLEMOWE - polega na przyswajaniu sobie pewnych informacji, i także na czynnym wytwarzaniu wiedzy na pracy badawczo-poznawczej ucznia. Nauczanie to pojawiło się w latach 50-tych naszego wieku.

    Nauczanie problemowe opiera się nie na przekazywaniu gotowych wiadomości, lecz na uzyskiwaniu przez...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /3 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka metod nauczania

    - metody asymilacji samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacyjne i praktyczne 

    Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy:

    - klasyczna metoda problemowa

    - metoda przypadków

    - metoda sytuacyjna

    - giełda pomysłów

    - mikronauczanie

    - gry dydaktyczne

    Metody waloryzacyjne (eksponujące):

    - metoda...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /449

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody realizacji celów kształcenia

    - kryteria doboru metod kształcenia 

    Czynnikami determinującymi dobór metod nauczania w procesie dydaktycznym są: cele, treści, zadania dydaktyczne, wiek uczniów i kwalifikacje n-la. Nie znaczy to jednak, że poszczególne grupy metod lub pojedyncze metody należące do tych grup trzeba wiązać rygorystycznie...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Realizacja zasad kształcenia w procesie lekcyjnym

    - treści zasad nauczania i uczenia się 

    treści zasad nauczania mają na celu poprawić zarówno jakość nauczania jak i uczenia się, a także ułatwić pracę nauczycielowi i uczniom. Uczniowie mają wiedzieć po co uczą się danych treści i umieć wykorzystać je w praktyce. Zasady uczą jak uczyć się...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 654

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Organizacja pracy dydaktycznej w szkole

    - podział i charakterystyka form organizacyjnych 

    Kryteria podziału:

    - liczba uczniów

    - miejsce pracy uczniów

    - czas trwania zajęć dydaktycznych.

    Ze względu na liczbę uczniów biorących udział w procesie dydaktycznym wyróżnia się:

    - nauczanie jednostkowe

    - nauczanie grupowe

    - nauczanie zbiorowe...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 353

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Planowanie pracy dydaktycznej

    - ogólne zasady planowania

    Planowanie uważa się nie tylko za jedno z najważniejszych zadań podejmowanych przez nauczyciela. Działanie to wymaga nie tylko rozumienia kluczowych zasad nauczania, ale i świadomości wymagań programowych określonych na szczeblu centralnym, wiedzy o polityce przyjętej w danej...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 644

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasady uczenia

    - zasady nauczania jako formy postępowania nauczyciela i uczniów w trakcie realizacji celów kształcenia

    Zasady nauczania- (wg Kupisiewicza) to normy postępow. dydaktycznego których przestrzeganie pozwala n-lowi zaznajamiać uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy, rozwijać ich zainteresowania i...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /631

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kształcenie wielostronne

    - podstawy kształcenie wielostronnego: psychologiczne i dydaktyczne

    Wielostronność nauczania wyraża się w stosowaniu różnorodnych form pracy uczniów i domaga się szerokiego wprowadzenia pracy grupowej do procesów uczenia się przez przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie i działanie.

    „Wielostronne...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 623

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Problemy doboru i układu treści kształcenia

    - wymagania stawiane treściom kształceniaKryteria doboru treści kształcenia w ujęciu W. Okonia:

    1) Wymagania związane z osobą uczącą się i rozwijającą się pod wpływem edukacji – treści powinny być dostosowane do możliwości ucznia (fizycznych, społecznych, psychicznych); należy uwzględniać...

    Ocena /

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 883

    praca w formacie txt

Do góry