awatar

Profil użytkownika Stas

Data rejestracji15 lipca 2011 Ostatnio online16 lipca 2011, 1:47

Statystyki

30 prac, w tym:

  • 30tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /30 prac/

  • Ocena brak

    Klasyfikacja obywateli wg kryterium podejmowanych decyzji politycznych oraz na podstawie reakcji na formy komunikowania politycznego

    WG KRYTERIUM PODEJMOWANIA DECYZJI POLITYCZNYCH PRZEZ OBYWATELI:

    A. Wyborca zdecydowany:

    - Skłonność do zainteresowania przekazem tylko takim, który odpowiada wcześniejszemu wyobrażeniu obywatela o istocie problemu; wybór głównego kanału przekazu;

    - wybór podmiotu rywalizacji – stosowanie taktyki...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /2 401

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Marketingowy model zachowań wyborczych

    - Bruce I. Newman- model zachowań wyborczych- jego podstawowym założeniem jest przyjęcie, ze wyborcy są konsumentami usług oferowanych przez polityków. Podobnie jak konsumenci na rynku dóbr konsumpcyjnych, wyborcy wybierają najlepszego ich zdaniem kandydata spośród dostępnych przedstawicieli różnych...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /2 797

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Krytyka teorii racjonalnego wyborcy

    -podstawowym zarzutem jest brak satysfakcjonującego rozstrzygnięcia kwestii, w jaki sposób wyborca jest w stanie radzić sobie z olbrzymią ilością informacji o uczestnikach walki wyborczej?

    - teoria ekonomiczna zakłada idealne poinformowanie obywatela o informacji politycznej, podczas gdy może nastąpić...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /4 509

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście ekonomiczne do zachowań wyborczych (głosowanie problemowe a retrospektywne)

    Inaczej paradygmat tej określany jest jako teoria racjonalnego wyboru. Jej twórcą jest Anthony Downs (1957). Zakłada ona, że zachowanie obywateli w sferze polityki jest racjonalne, dokonuje się celowego, świadomego wyboru. Obywatel dąży do maksymalizacji oczekiwanej użyteczności swoich decyzji. Jest w tym...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /2 808

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście psychologii społecznej do zachowań wyborczych

    kluczowym punktem analiz tego nurtu jest podkreślenie pośredniczącej roli trwałych predyspozycji psychologicznych, zwłaszcza identyfikacji partyjnej, w kreowaniu zachowań politycznych. Teza ta może się wydawać banalna, jeśli nie zwróci się uwagi na podkreślenie stałości i odporności na...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /2 748

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście socjologiczne do zachowań wyborczych

    Podejście socjologiczne jest inaczej nazywane podejściem socjalno- strukturalnym. Jest historycznie najstarszym nurtem badań zachowań wyborczych. Według niego głównym motywem głosowania jest poczucie przynależności wyborcy do określonej wspólnoty społecznej. U podstaw tego paradygmatu leży założenie o...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /2 544

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czteroelementowa procedura strategicznego usytuowania partii politycznej na rynku wyborczym G. A. Mausera

    1) podmiotowy zakres- partia powinna dokładnie określić pola współzawodnictwa ( nazwiska konkurentów, ich wizerunki i odbiór społeczny-> czy zbliżają się do miana kandydata idealnego);

    2)mapa percepcji- zbudować mapę percepcji wyborców i ustalić w jaki sposób klasyfikują oni kandydatów i jakie ich...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /698

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Typy wizerunków politycznych

    Typy wizerunków politycznych wg S. Albouya:

    Heros charyzma, zdecydowanie, pasja w działaniu, autorytarne metody działania, działania konfliktowe, profetyczna wizja ładu, poczucie misji, np. L. Wałęsa,

    Zwykły człowiek działania koncyliacyjne, umiar, podkreśla swoje społeczne korzenie i...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /5 509

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja niewerbalna wizerunku polityka

    4 podstawowe funkcje:

    -związana z komunikowaniem interpersonalnych postaw i emocji (przekazywanie wrażenia o dominacji lub uległości oraz przyjacielskości i wrogości)

    -funkcje autoprezentacyjne

    -funkcje rytualne (przywitanie, pożegnanie)

    -podtrzymywanie komunikacji werbalnej

    Obszary niewerbalnych...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /1 675

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura wizerunku kandydata

    Rdzeniem wizerunku jest wybranie tych cech, które będą osią dla dalszych działań. Mogą nawiązywać do przekonań dotyczących wymiarów natury ludzkiej lub być konsekwencją zapotrzebowania społecznego w danym momencie i w określonej sytuacji społeczno-politycznej. Są one osią, wokół której umieszczone...

    Ocena /

    Autor /Stas Dodano /16.07.2011 Znaków /871

    praca w formacie txt

Do góry