awatar

Profil użytkownika malyglod

Data rejestracji18 lutego 2011 Ostatnio online21 lutego 2011, 17:11

Statystyki

20 prac, w tym:

  • 20tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /20 prac/

  • Ocena brak

    Teatr „żywy" - Kostium

    Kostium określa zwykle płeć postaci, kondycję społeczną, region, epokę historyczną. Najczęściej kostium jest stylizowany, stanowi też integralny składnik całości kompozycji scenografa.

    Kostiumy mogą mieć charakter symboliczny. W każdym wypadku kostium powinien być rzeźbą, z którą liczy się...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /426

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teatr „żywy" - Scenografia

    Scenografia stanowi niezwykle ważny system znaków teatru, a równocześnie środków wyrazu artystycznego. Powinna ona współdziałać z całością inscenizacji. Pojęcie scenografii łączy się z malarstwem, jest więc związane z oprawą plastyczną widowiska scenicznego.

    W teatrze starożytnej Grecji udział...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /4 692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teatr „żywy" - Podstawowe tworzywo teatru

    Podstawowe tworzywo teatru

    Trzecia koncepcja podkreśla intersemiotyczny charakter teatru: przekład znaków literackich dramatu na „język teatru". Termin ten nie znalazł jednak powszechnej akceptacji dla określenia środków przekazywania treści przez teatr. W końcu lat sześćdziesiątych naszego wieku...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /4 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TEATR, FILM, RADIO, TELEWIZJA - Związek teatru, filmu, radia i telewizji z literaturą

    Związek teatru, filmu, radia i telewizji z literaturą

     

    Teatr, film, radio i telewizja stanowią ważne ogniwa systemu oświa-towo-wychowawczego, a równocześnie integralne składniki kultury współczesnej.

    Przedstawienie teatralne opiera się na tekście literackim, toteż związek teatru z literaturą jest...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /1 572

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES HISTORYCZNO - LITERACKI - Prąd literacki

    Prąd literacki — to zespół tendencji literackich (ideowo-artystycz-nych) utrwalony w wielu znaczących dziełach powstałych w czasowej bliskości, w miarę spójny i wewnętrznie zhierarchizowany, żywotny w u-chwytnych granicach historycznych. W ramach jednego okresu współ-występuje zwykle parę prądów; np. w...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /1 100

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES HISTORYCZNO - LITERACKI - Okres literacki

    Okres literacki (inaczej: epoka literacka) — to faza procesu historycz-noliterackiego zawarta w dających się określić ramach chronologicznych. Ramy takie wyznaczają niekiedy daty wydarzeń istotnych w dziejach danej zbiorowości (np. powstanie styczniowe jako granica między romantyzmem a pozytywizmem), kiedy...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /1 236

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES HISTORYCZNO - LITERACKI - Konwencja literacka

    Konwencja literacka — to jeden ze składników tradycji: zespół norm określających właściwości (tematyczne, kompozycyjne, stylistyczne) u-tworów danego typu, zaświadczony odpowiednio bogatą praktyką pisarską i odpowiadający gustom jakiejś grupy czy warstwy publiczności literackiej. Konwencji odpowiada...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /977

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES HISTORYCZNO - LITERACKI - Tradycja literacka

    Tradycja literacka — całokształt doświadczeń literackich przeszłości stanowiących w danym czasie i środowisku układ odniesienia dla twórczości i zarazem decydujących o upodobaniach i oczekiwaniach publiczności literackiej. Tradycja sumuje, porządkuje i hierarchizuje owe doświadczenia, czyniąc z...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /709

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES HISTORYCZNO - LITERACKI

    Proces historyczno - literacki—przeobrażenia, jakim podlega literatura w czasie historycznym. Jego najważniejsze aspekty to:

    ilościowy przyrost dokonań pisarskich — nieustanne przybywaniedzieł nowych;

    przemiany w sposobach odbierania dzieł już istniejących — ichciągłe reinterpretacje i...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /571

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKACJA LITERACKA - Publiczność literacka

    Publiczność literacka — to ukształtowana w obrębie danego społeczeństwa zbiorowość odbiorców dzieł literackich. Liczebność, zasięg i skład publiczności zależą w każdym wypadku od struktury społecznej, która stanowi jej podłoże, a więc od istniejących zróżnicowań klasowych, stanowych czy...

    Ocena /

    Autor /malyglod Dodano /18.02.2011 Znaków /3 166

    praca w formacie txt

Do góry