awatar

Profil użytkownika KonstancjuszII

Data rejestracji8 kwietnia 2013 Ostatnio online11 kwietnia 2013, 19:48

Statystyki

132 prac, w tym:

  • 132tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /132 prac/

  • Ocena brak

    Początki baletu

    Przedstawienia muzyczne, w których zamiast spiewaków wystepowali tancerze, datuja sie odXV wieku. W renesansowych widowiskach dworskich recytacje, muzyke, pantomime i taniecłaczono w jedna całosc, posługiwano sie kostiumami, wzbogacano sceny corazstaranniejszymi dekoracjami.

    Tematy do widowisk czerpano z watków...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /915

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andre Campra i Marin Marais

    Andre Campra (1660-1744), Francuz pochodzenia włoskiego, był duchownym, kapelmistrzem przy katedrze Notre Dame w Paryu. Komponował anonimowo balety i wkrótce stał siewybitnym kompozytorem scenicznym dzieki temu, e potrafił łaczyc ywosc włoskiego pojmowania muzyki z francuska checia podobania sie i...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /966

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera włoska w Niemczech i Austrii

    Hegemonia muzyki włoskiej w Niemczech i Austrii wytworzyła sytuacje niezwykle trudna dlamuzyki rodzimej. Kantorzy i organisci działajacy w tych krajach w XVII wieku nie stanowia ooficjalnym yciu muzycznym, choc ich działalnosc i dorobek miały sie stac podstawa najpełniejszego rozwoju baroku w muzyce. Ich...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 888

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fux i podstawy kontrapunktu

    Johann Joseph Fux(1660-1741), Austriak pochodzacy z rodziny chłopskiej, kształcił sieprawdopodobnie we Włoszech. Działał w Wiedniu, od r. 1715 był pierwszym kapelmistrzemdworu. Wybił sie jako kompozytor koscielny i operowy; jego dzieła sceniczne prezentowane były w licznej obsadzie wykonawczej i bogatej...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 419

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera hamburska

    W Niemczech opery wystawiano nie tylko na dworach książęcych, ale i w miastach, szczególnie w tych, w których odbywały sie targi, np. w Lipsku czy Hamburgu. Operymiejskie róniły sie od dworskich przede wszystkim sama tematyka przedstawien. Decydowały o niej szerokie rzesze odbiorców, przedsiebiorcy mysleli...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /1 466

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jean-Baptiste Lully

    Pochodzacy z Włoch Jean-Baptiste Lully (wlasc. Lulli; 1632 -1687, zmarł w Paryu) byłkompozytorem, aktorem, tancerzem, dyrygentem i impresariem operowym w jednej osobie,był le człowiekiem pozbawionym skrupułów, gdy szło o własny interes.

    Majac lat 14,pojawia siejako nauczyciel jezyka włoskiego na dworze...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /3 006

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Camerata florencka

    W domu hrabiego Bardiego we Florencji spotykali sie przy koncu XVI wieku nie tylkowykształceni moni, ale i uczeni, filozofowie, muzycy i poeci. Wkrótce stworzyli oni cos wrodzaju akademii zwanej Camerata. W Cameracie, której patronowali hrabiowie Corsi i Bardi - obaj rozmiłowani w kulturze greckiej - dyskutowano...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /2 307

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Emilio de Cavalieri i Jacopo Peri

    Emilio de Cavalieri (ok. 1550—1602) był przez długie lata intendentem koncertów w Rzymiei Florencji.

    Pisał alegorie (Rappresentazione di anima e di corpo} i sceny dramatyczne, zktórych zachowały sie tylko fragmenty. Stosował recytatyw, który odegrac miał tak wielkarole w pierwszych operach włoskich.

    Jacopo...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /827

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giulio Caccini

    Giulio Caccini (1550 1618) pochodził z Rzymu (stad przydomek Romano), byt spiewakiem i lutnista na dworze hr. Giovanniego Bardiego. Pisał madrygały i arie monodyczne. Jego zbiórmelodii z towarzyszeniem instrumentów Nuove musiche, 1602—1614, poprzedzonyprzedmowa kompozytora, był jednoczesnie metodyczna szkoła...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Claudio Monteverdi

    Claudio Monteverdi (1567 —1643) jest najwaniejsza postacia muzyki włoskiej XVII wieku, zwłaszcza w dziedzinie ywo rozwijajacej sie opery. Monteverdi ustalił własne prawa powiazan miedzy głosem spiewajacym a zespołem instrumentalnym, wstawiał symfoniczneritornele w dzieło przecie głównie wokalne, co...

    Ocena /

    Autor /KonstancjuszII Dodano /09.04.2013 Znaków /4 799

    praca w formacie txt

Do góry