awatar

Profil użytkownika kaskader

Data rejestracji22 marca 2011 Ostatnio online22 marca 2011, 4:48

Statystyki

35 prac, w tym:

  • 34tekstowych
  • 1multimedialnych

Dodane prace /35 prac/

  • Ocena brak

    Macierz A. D. Little

    Firma doradcza A.D. Little opracowała metodologię planowania strategicznego opartą na modelu cyklu rozwoju sektora. Macierz ta służy do celów podobnych, co macierz wzrostu / udziału BCG czy macierz atrakcyjności sektorów McKinsey. Składa się z dwóch współrzędnych. Pierwsza określa pozycję...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /386

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Macierz pozycji przedsiębiorstwa i atrakcyjności sektora

    Macierz atrakcyjności sektorów przypisywana jest firmom: McKinsey, General Electric i Shell Oil. Stanowi ona rozwinięcie macierzy BCG. Pozwala na określenie kierunków rozwoju firmy zdywersyfikowanej, ustalenia, które z jednostek mają być rozwijane intensywnie, które selektywnie, a które - redukowane. Jest...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /1 916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Macierz wzrostu - udziału (BCG)

    Macierz wzrostu/udziału służy do analizy struktury portfela firmy zdywersyfi­kowanej. Jest ona metodą najstarszą i najprostszą, ale pozwala na ocenę przedsiębior­stwa w aspekcie zapewnienia stabilnych zysków w długim okresie, ocenę obecnej struktury portfela działalności. Umożliwia także określenie...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /1 238

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody portfelowe

    Główna idea teorii portfela pochodzi z dziedziny finansów. Termin portfolio oznacza tam listę różnych papierów wartościowych. W odniesieniu do strategii firmy oznacza on zestaw produktów lub usług o pewnych cechach, które firma realizuje lub zamierza realizować1. Do najpopularniejszych modeli portfelowych w...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /637

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cykl życia produktu i technologii

    Stanowi on bazę wyjściową dla analiz dokonywanych za pomocą metod portfe­lowych, analizy kluczowych czynników sukcesu i SWOT. Koncepcja cyklu życia pro­duktu i technologii bierze początek w omawianych w rozdziale 1 behawioralnych kon­cepcjach funkcjonowania i rozwoju organizacji. Stanowi także analogię...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /4 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza krzywej doświadczenia

    Krzywa doświadczenia dotyczy koncepcji opisywania przebiegu kosztów w za­leżności od wielkości produkcji. Pojęcie krzywej doświadczenia zostało wprowadzone przez Boston Consulting Group w 1966 r. Wywodzi się ona z zauważonego już dużo wcześniej zjawiska zwanego efektem doświadczenia.

    Krzywa...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /2 376

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Punktowa ocena atrakcyjności sektora

    Metoda ta ma charakter ilościowy w przeciwieństwie do klasycznej analizy Portera, należy ją jednak traktować jako drugi etap analizy sektora o większym stopniu precyzji, choć mniej szczegółową. Punktem wyjścia przy ocenianiu i porównywaniu atrakcyjności sektorów jest w tym przypadku lista kryteriów...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /3 479

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza atrakcyjności sektora oparta na metodzie Portera

    Podstawą jest tutaj lista pytań, odpowiedzi na które dają ogólną ocenę atrakcyjności ba­danego sektora. Pozwalają one także sporządzić zestaw szans i zagrożeń. Poniżej przedstawiona jest wspomniana lista zagadnień:

    ilu konkurentów jest wewnątrz sektora i jakie są ich udziały;

    jakie...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /895

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Grupy strategiczne

    Określenie strategii działania kluczowych konkurentów sektora pozwala na usta­lenie tzw. grup strategicznych. M. E. Porter twierdzi, że jest to „taka grupa firm w sek­torze, która stosuje taką samą lub podobną strategię według wymiarów strategicz­nych”1. Oznacza to, że składa się ona z konkurujących ze...

    Ocena /

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /4 236

    praca w formacie txt

Do góry