awatar

Profil użytkownika fireman

Data rejestracji7 grudnia 2012 Ostatnio online

Statystyki

82 prac, w tym:

  • 82tekstowych
  • 0multimedialnych

Dodane prace /82 prac/

  • Ocena brak

    Wstęp do socjologii

    SOCJOLOGIA EGZAMIN: Ad. 1. Obszar zainteresowań socjologii: -funkcjonowanie instytucji społecznych (rodzina, szkoła, wymiar sprawiedliwości itd.) -grupy  (pierwotne, małe, duże, celowe, formalne) -zbiorowości (lokalne, terytorialne) - procesy społeczne (dezintegracja, ruchliwość społeczna, konflikty) -stosunki (działania społeczne, więź, konflikty) -zjawiska kulturowe (normy, wartości, ideologie) -ruchy społeczne Ad.2. a ja na pytanie 2, odpowiedziałabym w ten sposob (bo wydaje mi się,ze o to jednak chodzi ) :) Koncepcje społeczeństwa w socjologii: a)      Demograficzna – najbliższy mysleniu potocznemu, gdzie społeczeństwo to tyle co populacja, wielość, zbiór jednostek b)      Grupowa – gdzie społeczeństwo, to złożone z jednostek, zintegrowane całości, już nie luźne zbiory, lecz spoiste zbiorowości. Aby mówić o...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /21.12.2007 Znaków /3 099

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Józef Czesław Babicki

    Józef Czesław Babicki – urodzony 20 sierpnia 1880 r. w Michałowicach. Zmarł 22 listopada 1952 r. w Łodzi. Pedagog, teoretyk, praktyk i działacz społeczny. Po ukończeniu galicyjskiej szkoły średniej zgodnie z wolą rodziców podjął naukę na Politechnice Lwowskiej. Jednak jego fascynacja literacka i humanistyczna doprowadziła go do przeniesienia się na Uniwersytet, na filozofię. Chciał grać w teatrze, grywał natomiast w amatorskich zespołach, uczęszczał na liczne spektakle. Myślał o wstąpieniu do szkoły aktorskiej. Jego rodzina jednak zadecydowała inaczej i z Galicji przeniosła się wraz z nim do Królestwa. Najpierw Łomża, później Łowicz, gdzie Babicki pracował, jako nauczyciel. Był nauczycielem domowym i w prywatnych szkołach. Jego doświadczenie i obserwacja jako nauczyciela i wychowawcy doprowadziły do stworzenia tzw. RODZINKOWEGO SYSTEMU...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /26.11.2007 Znaków /3 033

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kara śmierci w Polsce tak czy nie

    Kara smierci tak czy nie ogladalem duzo komentarzy na temat kary smierci czesc osob twierdzi zeby wprowadzic kare smierci w Polsce pewna liczba osob nie chce co dalej .Po pierwsze nalezy zadac sobie pytanie jezeli wypowiadasz sie na temat kary smierci na tak nalezy zadac sobie pytanie czy ja moglbym ja wykonac czy moglbym zabic jezeli dana osoba tego nie wie nie powinna sie wypowiadac na tak za kara smierci .Wyjasniam dlaczego kazdy czlowiek ma wpisane do konstytucji rozne prawa w tym prawa religijne wiec nie mozna obarczac kogos wykonaniem kary smierci przeciez ktos ja musi wykonac to jest niczszenie godnosci drugiego czlowieka oraz gwalcenie jego praw religijnych .Wiec jezeli sie wypowiadasz za kara smierci zadaj sobie pytanie czy ja wykonasz .Widzialem prace pewnej osoby ktora pisze ze nie wolno nikogo zabijac ze Bog daje zycie i on moze tylko je odebrac religia ok zgadzam sie...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /07.11.2007 Znaków /1 474

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Szkoła jako instytucja wychowawcza

    Proces wychowania obejmuje całe społeczeństwo i towarzyszy człowiekowi przez całe życie. Najpierw jesteśmy wychowankami, później sami stajemy się wychowawcami, choć nadal ulegamy wszelkim wpływom wychowawczym. Na ogół wychowanie jest rozpatrywane jako proces, czyli swoisty rodzaj ludzkiego działania, lub jako wynik czy produkt oddziaływań wychowawczych. Wychowanie jako proces utożsamiane jest z oddziaływaniem na psychikę i zachowanie człowieka, przy czym przez oddziaływanie rozumiane jest jako wywieranie wpływu na zmiany czy przeobrażenia w osobowości i zachowaniu. Wychowanie jest oddziaływaniem pokoleń dorosłych na te, które jeszcze niedojrzały do życia społecznego. Zmierza ono do wywołania i rozwinięcia w dziecku pewnej liczby stanów fizycznych, umysłowych i moralnych. Należy dodać, że podział definicji wychowania ma cztery...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /22.10.2007 Znaków /3 085

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    „Programy współpracy międzynarodowej w szkole podstawowej i ponadgimnazjalnej”

    Młodzież w działaniu - program wspierający uczestnictwo w kształceniu pozaszkolnym, czyli w edukacji pozaformalnej, adresowany do młodych ludzi w wieku 13-30 lat oraz osób pracujących z młodzieżą. Umożliwia nawiązywanie kontaktów międzynarodowych i wymianę doświadczeń. Program eTwinning - Europejska współpraca szkół. eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /03.10.2007 Znaków /3 076

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Recenzja ksiązki "Dziecęca koncepcja fikcji czyli co jest na niby w telewizji"Anny Kołodziejczyk

    Dr Anna Kołodziejczyk pracuje w Zakładzie Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej im. Stefana Szumana Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Szeroki kontekst jej zainteresowań stanowi problematyka rozwoju poznawczego i społecznego. Szczególnie interesuje się poznawczymi aspektami dziecięcych kontaktów z przekazem audiowizualnym, zagadnieniami rozwoju , w tym problematyka dziecięcej wiedzy o fikcji. Jest członkiem Sekcji Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zdominowanie życia współczesnego dziecka przez media skłania do zastanowienia się nad umiejętnością korzystania przez nie z tego , co one niosą. Poszczególne jednostki w różnym stopniu potrafią radzić sobie w tym względzie. Niewątpliwie decyduje o tym przygotowanie, opanowanie sztuki kontaktowania się z mediami. Okazuje się , że sztuki tej trzeba się...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /30.09.2007 Znaków /6 535

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Program profilaktyczny

    Agresja w Twoim otoczeniu-jak sobie z nią radzić Działania profilaktyczno-wychowcze „Złość to nie wszystko” I. Faza wstępnej identyfikacji Obecnie obserwuje się wśród uczniów wzrost zachowań agresywnych. Współczesna młodzież nie potrafi wyrażać uczuć negatywnych. Coraz częściej słyszymy o przyjmowaniu przez młodych ludzi postaw wrogich, agresywnych wobec swojego otoczenia. Na pomnażanie się tych negatywnych zachowań mają wpływ zarówno media, środowisko w którym się wychowują oraz łatwa dostępność do alkoholu i innych środków odurzających. Jednak zachowania negatywne ukazują nam dorosłym brak zaspokojenia najważniejszych potrzeb psychicznych (miłości, akceptacji, uznania, bezpieczeństwa, przynależności),próby jaką podejmują młodzi ludzie w realizacji ważnych zadań rozwojowych (np. określeniu własnej...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /27.09.2007 Znaków /8 735

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konspekt zajęć - indywidualna terapia, wczesne wspomaganie dzieci z autyzmem

    KONSPEKT ZAJĘĆ TEMAT: Nauka pisania. CELE: usprawnianie procesów poznawczych rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej stymulacja słuchowa usprawnianie motoryki małej i dużej rozwijanie operacji myślowych, orientacji przestrzennej FORMA PRACY: Indywidualna METODY PRACY:wspierające i stymulacyjne rozwój dziecka, aktywizujące, korygujące UCZESTNIK ZAJĘĆ: chłopiec z autyzmem lat 6, CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 3 godz. dydaktyczne POMOCE DYDAKTYCZNE: wzory liter i cyfr, domino literowe, duże drukowane wzory liter, kartki A4, mazaki, stempelki. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Powitanie - powitanie dziecka przez podanie dłoni, głośne wymawianie jego imienia 2.Śniadanie – dziecko samodzielnie wyciąga śniadanie z tornistra, pod kontrolą opiekuna spożywa posiłek, w razie potrzeby prosząc o pomoc. Dziecko zostawia po sobie...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /24.09.2007 Znaków /2 793

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Projekt dowolnych zajęć twórczych dla wybranej grupy wiekowej

    Projekt dowolnych zajęć twórczych dla wybranej grupy wiekowej Zajęcia plastyczne w klasie III szkoły podstawowej Temat: METAFORYCZNE PRZEDSTAWIENIE TEMATU „CIEKAWE DRZEWO” Czas trwania zajęć: 45 min. Cel: - wzbogacanie wiedzy rzeczowej poprzez obserwację, - wyrabianie poczucia piękna otaczającego świata - pobudzenie wrażliwości na piękno kształtów i form występujących w przyrodzie - rozwijanie wyobraźni i postawy twórczej uczniów. Zadania: - utrwalenie pojęcia krajobraz, - określanie kształtów, wielkości i barw. Techniki pracy: - malowanie plasteliną, - układanie z materiału przyrodniczego, - wycinanka, - malowanie farbami Środki dydaktyczne: plastelina, kolorowy zeszyt, nożyczki, nasionka klonu, liście, farby, pędzel, kartka duża i mała, reprodukcja „lata” C. Moneta, gazety. Przebieg zajęć: 1) Rozmowa...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /18.08.2007 Znaków /3 035

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wykorzystanie mediów w procesie nauczania

    W literaturze zajmującej się zagadnieniem zdalnego nauczania istnieje wiele określeń mogących uchodzić za definicje e-learningu. Ogólnie można powiedzieć, że e-learning jest nauczaniem na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych, głównie Internetu, a także intranetu, extranetu, przekazów satelitarnych, taśm audio/wideo, telewizji interaktywnej oraz CD-ROMu czy telefonii komórkowej ( m-learning - mobile learning). Dla e-learningu w języku polskim często stosowana jest nazwa „e-nauczanie” lub „nauczanie zdalne” - ponieważ odbywa się na odległość, niezależnie od miejsca i czasu. Nauczanie na odległość obejmuje różne działania dydaktyczne, np. samokształcenie, wykłady online, dyskusję, pracę w grupie online. E-learning jest coraz częściej stosowany zarówno w tradycyjnej edukacji jak i w świecie biznesu. Szkolenia e-learningowe...

    Ocena /

    Autor /fireman Dodano /18.08.2007 Znaków /2 949

    praca w formacie txt

Do góry