Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    REGUŁY, METODY I PROCEDURY OCENIANIA PRACOWNIKÓW

    Przystępując do konstruowania systemowej procedury oceniania, przestrzegajmy podstawowych zasad skutecznego oceniania, które możemy sformułować tak oto:

    1.    Precyzyjne określenie przedmiotu(ów) ocen.

    2.    Jasność kryteriów oceniania: ich tzw. operacjo n a 1 i z a cj a, tj. ujęcie przedmiotów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /10 039

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy systemu wynagradzania

    Aby szybciej i skuteczniej wprowadzać zalecane zasady motywowania oraz realizować dotyczące go postulaty, konieczne wydaje się przeanalizowanie i opis istniejącego rzeczywiście systemu motywowania, opartego na płacach i nagrodach finansowych. Do tego celu można wykorzystać pewne podstawowe...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /1 580

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRAKTYKA ROZMÓW OCENIAJĄCYCH PRACOWNIKÓW

    Jak wspomnieliśmy, problematyka oceniania pracowników ciągle jest przedmiotem zainteresowań, szczególnie praktyków, głównie ze względu na trudności związane z ustalaniem kryteriów oceniania i praktycznym dokonywaniem ocen. Porównajmy na przykład kilku pracowników: jeden jest bardzo sumienny, choć „bez...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /12 754

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wywiad poszukiwania motywacji jako narzędzie motywowania

    Bardzo skutecznym sposobem motywowania jest dobrze przeprowadzony „wywiad poszukiwania motywacji”. Stanowi on szczególną formę komunikacji między przełożonym i podwładnym, której celem jest uzyskanie informacji na temat dążeń, pragnień i celów pracownika, ale przede wszystkim zachęcenie go do...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 604

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OCENY PRACOWNIKÓW A DECYZJE KADROWE

    Ocenianie, jak powiedzieliśmy wcześniej, pełni też ważną funkcję jako podstawa decyzji personalnych. Ocena sformułowana w trakcie procesu trwającego dostatecznie długo i spełniającego kryteria metodologiczne powinna być na tyle rzetelna, aby na jej podstawie zaprojektować pewną „ścieżkę...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 562

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwijanie i doskonalenie motywacji w pracy

    Poniżej zostaną zaproponowane wskazówki, które mogą się przyczynić (m.in. wg Bella, 1976) do rozwijania mechanizmów motywacji i większego zaangażowania w pracę. Celem ćwiczenia jest zastanowienie się nad możliwością ich wykorzystania i dopasowania odpowiednich dyrektyw do wybranych pracowników...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /7 090

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co należy zrobić, żeby sprawiedliwie ocenić i „wycenić” pracowników?

    TEST DLA WSZYSTKICH OCENIANYCH

    Odpowiedz na następujące pytania: „raczej tak” albo „raczej nie”:

    1.    Czy Twój przełożony najpierw rozmawia z Tobą o Twojej pracy, a dopiero potem o Twoich cechach, wadach lub zaletach?

    2.    Czy Twój przełożony, zanim Cię oceni, poprosi Cię o samoocenę?

    3.    Czy Twój...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /1 331

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POWSZECHNOŚĆ OCENIANIA PRACOWNIKÓW

    Ocenianie ludzi należy do najtrudniejszych zadań przełożonych na każdym szczeblu zarządzania. Nie dlatego, że ocenianie jest czynnością rzadką, bo - jak niżej wyjaśniamy - jest wprost przeciwnie. Trudność oceniania wynika stąd, że w życiu codziennym uczymy się powstrzymywać od ocen, być...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 696

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KSZTAŁTOWANIE MOTYWACJI KADRY KIEROWNICZEJ

    We współczesnym zarządzaniu ludźmi widoczna jest tendencja do skupiania wysiłków o charakterze selekcyjnym, motywującym i „rozwijającym” przede wszystkim na kadrze kierowniczej. Tendencja ta jest następstwem przekonania, że skuteczna, dobrze przygotowana kadra kierownicza weźmie na siebie obowiązek...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /14 632

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIEROWNIK - MENEDŻER CZY LIDER?

    Badacze i praktycy zarządzania reprezentujący tzw. nurt menedżerski w podejściu do problemu kierowania koncentrują się przede wszystkim na wiedzy o tym, co dzieje się w świecie i danej dziedzinie oraz próbują zrozumieć zjawiska zachodzące w ekonomii, zarządzaniu, finansach czy prawie, wychodząc ze...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /6 468

    praca w formacie txt

Do góry