Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE RYZYKIEM BANKOWYM

    Pojawienie się nowych produktów i rozwiązań na rynku finansowym powoduje powstanie nowych ryzyk i zagrożenie dla działalności banku komercyjnego. W związku z tym banki zaczynają zarządzać ryzykiem.

    Zarządzanie ryzykiem to przedsięwzięcia mające na celu planową i celową analizę oraz sterowanie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /bosa.vanessa Dodano /22.03.2011 Znaków /10 841

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZYCZYNY WPŁYWAJĄCE NA WZROST RYZYKA

     

    Bank działa w warunkach niepewności przyszłych zdarzeń. Informacje posiadane podczas podejmowania decyzji zazwyczaj nie są pełne i dokładne, dalszy rozwój wydarzeń też nie zawsze można trafnie przewidzieć. Ryzyka nie można uniknąć, jest bowiem wiele różnych czynników powodujących...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /bosa.vanessa Dodano /22.03.2011 Znaków /2 735

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE RYZYKA BANKOWEGO, RODZAJE

    Ryzyko instytucji finansowej to zagrożenie, wynikami działań odmiennymi od zamierzonych celów. W książce: „Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej” prof. Jachowicz wskazuje jako główne źródło ryzyka brak możliwości doskonałej antycypacji stanów przyszłych oraz wskazuje możliwość wystąpienia stanów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /bosa.vanessa Dodano /22.03.2011 Znaków /3 546

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza SWOT

    Opisując metody analizy strategicznej nie sposób pominąć analizy SWOT, jako metody formułowania strategii rozwoju firmy. Jest ona związana z jednej strony z iden­tyfikacją silnych i słabych stron firmy (Strength, Weaknesses), a z drugiej - szans i zagrożeń występujących w otoczeniu (Opportunities...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /max Dodano /22.03.2011 Znaków /2 110

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zalety i wady metod portfelowych

    Podstawową ideą i przeznaczeniem opisanych powyżej macierzy jest analiza istniejącej działalności firmy zdywersyfikowanej. Są to narzędzia ułatwiające formuło­wanie strategii i alokacji zasobów firmy a także analizę konkurentów. Umożliwiają identyfikację wpływów zewnętrznych i wewnętrznych na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /max Dodano /22.03.2011 Znaków /1 258

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Macierz A. D. Little

    Firma doradcza A.D. Little opracowała metodologię planowania strategicznego opartą na modelu cyklu rozwoju sektora. Macierz ta służy do celów podobnych, co macierz wzrostu / udziału BCG czy macierz atrakcyjności sektorów McKinsey. Składa się z dwóch współrzędnych. Pierwsza określa pozycję...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /386

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Macierz pozycji przedsiębiorstwa i atrakcyjności sektora

    Macierz atrakcyjności sektorów przypisywana jest firmom: McKinsey, General Electric i Shell Oil. Stanowi ona rozwinięcie macierzy BCG. Pozwala na określenie kierunków rozwoju firmy zdywersyfikowanej, ustalenia, które z jednostek mają być rozwijane intensywnie, które selektywnie, a które - redukowane. Jest...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /1 916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Macierz wzrostu - udziału (BCG)

    Macierz wzrostu/udziału służy do analizy struktury portfela firmy zdywersyfi­kowanej. Jest ona metodą najstarszą i najprostszą, ale pozwala na ocenę przedsiębior­stwa w aspekcie zapewnienia stabilnych zysków w długim okresie, ocenę obecnej struktury portfela działalności. Umożliwia także określenie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /1 238

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody portfelowe

    Główna idea teorii portfela pochodzi z dziedziny finansów. Termin portfolio oznacza tam listę różnych papierów wartościowych. W odniesieniu do strategii firmy oznacza on zestaw produktów lub usług o pewnych cechach, które firma realizuje lub zamierza realizować1. Do najpopularniejszych modeli portfelowych w...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /637

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cykl życia produktu i technologii

    Stanowi on bazę wyjściową dla analiz dokonywanych za pomocą metod portfe­lowych, analizy kluczowych czynników sukcesu i SWOT. Koncepcja cyklu życia pro­duktu i technologii bierze początek w omawianych w rozdziale 1 behawioralnych kon­cepcjach funkcjonowania i rozwoju organizacji. Stanowi także analogię...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /kaskader Dodano /22.03.2011 Znaków /4 330

    praca w formacie txt

Do góry