Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Struktura liniowo - sztabowo - funkcjonalna

    Odznacza się tym, że w ramach zasadniczej struktury o charakterze liniowym kierownik korzysta z pomocy organów sztabowych i funkcjonalnych komórek specjalistycznych (np. z pomocy mechanika wydziałowego, kontroli jakości, zaopatrzenia). Komórki te prowadzą działalność uzupełniającą pracę komórek...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /3 135

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura sztabowo - liniowa zarządzania

    Zwana też sztabową, wykształciła się w praktyce w wyniku kompromisu między liniową strukturą zarządzania a strukturą funkcjonalną, zachowując zalety obydwu tych struktur. Charakterystyczną cechą struktury sztabowo-liniowej są pomocnicze organy funkcjonalne (sztaby) przy zachowaniu jednoosobowego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /3 465

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura funkcjonalna zarządzania

    Zaproponowana po raz pierwszy przez F.W. Taylora, zakłada specjalizację funkcji kierowniczych. U podstaw tego typu struktury legło przeświadczenie, iż jeden człowiek nie może znać się na wszystkim, dlatego należy podzielić zakres działania każdego kierownika miedzy wielu kierowników wyspecjalizowanych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /3 013

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura liniowa kierowania (zarządzania)

    Charakteryzuje się prostą, przejrzystą budową i jednokierunkowymi silnymi zależnościami służbowymi pomiędzy kierownictwem a podwładnymi (zespołem pracowniczym). Występujące w strukturze tej powiązania funkcjonalne podporządkowane są powiązaniom technicznym. Podział pracy i władzy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /2 704

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Plan kadrowy - rodzaje

    Charakterystyka

    Plany kadrowe są końcowym efektem procedury planowania kadr służącej wyznaczaniu kierunków, celów (w tym także sposobów ich osiągnięcia) w ramach każdego z poszczególnych elementów i faz zarządzania kadrami. Ponadto dzięki nim tworzy się wzajemnie powiązany system planów...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /24.03.2011 Znaków /6 431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy struktury organizacyjnej

    Wyróżnia się pięć podstawowych cech (parametrów strukturalnych) struktury organizacyjnej. Należą do nich:

    Konfiguracja określająca kształt struktury i rozdrobnienie organizacyjne; przedstawia ona usytuowanie oraz liczbę i rodzaj jednostek organizacyjnych i szczebli zarządzania. Charakteryzuje...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /2 361

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Więzi organizacyjne

    To silne powiązania o charakterze władczym, koordynacyjnym i kontrolnym zachodzące w strukturze organizacji. Rozróżnia się więzi:

    liniową (służbową),

    funkcjonalną,

    informacyjną

    techniczną.

    Więź liniowa jest więzią pionowego podporządkowania. Określa ona służbowy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /1 557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Procesy struktur organizacyjnych

    Podziału pracy między uczestników organizacji. Prowadzi on do zdefiniowania zadań poszczególnych uczestników, tak, aby suma tych zadań przy zachowaniu niezbędnej koordynacji między nimi składała się na realizację celów organizacji.

    Podziały władzy w organizacji, mający charakter pionowy. W...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /887

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Typy struktur organizacyjnych zarządzania

    Struktura organizacyjna zarządzania to uporządkowany układ jednostek organizacyjnych łącznie z całokształtem różnorodnych powiązań organizacyjnych między nimi (głównie typu hierarchicznego i funkcjonalnego), określający niezbędny poziom zorganizowania instytucji oraz umożliwiający jej sprawne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /5 352

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zmienność i złożoność otoczenia

    Stopień zmienności to zakres, w jakim otoczenie jest względnie stabilne lub względnie dynamiczne.

    Stopień jednorodności to zakres, w jakim otoczenie jest względnie proste (niewiele elementów, małe rozczłonkowanie) lub względnie złożone (wiele elementów, znaczne rozczłonkowanie)

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /306

    praca w formacie txt

Do góry