Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Wybór kluczowych procesów

    W pierwszej fazie spośród wszystkich procesów podstawowych, pomocniczych i zarządczych należy wybrać te, które w największym stopniu wpływają na strategiczny sukces danej organizacji (zagwarantują przewagę strategiczną i odpowiedni zwrot z inwestycji w ich usprawnianie) i zapewniają największą...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /684

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Właściciel procesu

    To osoba na stanowisku kierowniczym, rozumie logikę całego procesu, czuwa nad realizacją procesu, podejmuje działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu międzyfunkcjonalnego.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /203

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie procesami

    Proces to ciąg logicznie uporządkowanych czynności, w wyniku, których powstaje określony efekt (rezultat) działania (produkt, usługa).

    Procesy dzielą się na:

    a) ze względu na znaczenie dla organizacji:

    podstawowe - efektem jest produkt (usługa) na rynek zewnętrzny - z niego firma „żyje"...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /3 042

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest samokontrola

    Wykonawcy sami wykonują czynności sprawdzające zgodność z obowiązującymi normami, a także podejmują niezbędne czynności korygujące lub inicjują ich podjęcie przez inne podmioty organizacyjne (pracownicy sami przeprowadzają kontrolę bieżącą i końcową).

    Wszystkie wymienione rodzaje kontroli są...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /2 768

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola zewnętrzna

    Przedmiotem kontroli jest przestrzeganie norm szczególnie ważnych ze społecznego punktu widzenia otoczenia a zwłaszcza norm prawnych, (np. kontrola wykonywana przez urząd skarbowy, Najwyższą Izbę Kontroli)

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /219

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola wewnętrzna

    Podmioty w niej uczestniczące są wewnętrznymi częściami organizacji. Przedmiotem jej jest sprawdzenie przestrzegania norm szczególnie ważnych z punktu widzenia sprawności zarządzania organizacją.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /211

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola funkcjonalna

    W całości wykonywana przez kierowników określonych odcinków działalności organizacji (kierowników komórek funkcjonalnych), wynikająca z zajmowanych stanowisk w organizacji.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /206

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola instytucjonalna

    Sprawdzenie zgodności procesów i zdarzeń przez profesjonalny, zinstytucjonalizowany podmiot organizacyjny. Wyłącznym przedmiotem działalności takiego podmiotu jest wykonywanie kontroli. Jest on uprawniony do sprawdzania przestrzegania obowiązujących norm (np. bhp), do podejmowania czynności korygujących...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /399

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola następna (ex post)

    Sprawdzeniu podlegają procesy i zdarzenia, które już całkowicie lub częściowo zostały zakończone.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /111

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola bieżąca

    Polega na sprawdzaniu, czy realizowane na bieżąco procesy są zgodne z obowiązującymi normami, oraz na korygowaniu niedopuszczalnych odchyleń od norm.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ignacy Dodano /24.03.2011 Znaków /155

    praca w formacie txt

Do góry