Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Struktura organizacyjna

     

    Struktura organizacyjna – układ elementów organizacji oraz więzi łączących je w zorganizowaną całość; zestaw wszystkich sposobów, przy użyciu których rozdziela się zadania organizacji między jej różnorodne elementy (stanowiska, komórki i inne wewnętrzne jednostki organizacyjne), a następnie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /2 154

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe błędy w planowaniu

     

    planowanie nie powinno być traktowane jako antidotum na wszelkie dolegliwości współczesnych organizacji

    długi horyzont czasowy zwiększa niepewność i złożoność w odczytywaniu otoczenia oraz skomplikowanych zależności przyczynowo-skutkowych

    możliwości popełniania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 013

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategie sukcesu firmy: rodzaje, przykłady

     

    - Strategie marketingowe w fazie wzrostu. W tej fazie przedsiębiorstwo podejmuje działania mające na celu utrzymanie szybkiego rozwoju rynku przez możliwie długi okres:

    Doskonali jakość produktu i wyposaża go w nowe cechy oraz doskonali stylistykę

    Wprowadza nowe modele i produkty...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /3 597

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie strategiczne

     

    Zarządzanie strategiczne polega na ciągłym dostosowywaniu organizacji do zmian otoczenia, by osiągnąć lub utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku w wybranej domenie funkcjonowania.

    Zarządzając strategicznie:

    należy ciągle analizować otoczenie, identyfikując tendencje i trędy oraz...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 466

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Fazy racjonalnego podejmowania decyzji

     

     

    opisać sytuacje problemową (przedstawić ogólna sytuacje problemową, zanalizować tło społeczne, konkretnie sformułować problem operacjonalizując stan pożądany i istniejący)

    sformułować cel, dzięki czemu będzie możliwe zdefiniowanie problemu (określić cele, wskazać...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /751

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby radzenia sobie z konfliktami i rozwiązywania ich

     

    Sposoby radzenia sobie z konfliktami – z reguły mniej korzystne niż sposoby rozwiązywania ich:

    dominacja, czyli stosowanie gróźb, perswazji, przemocy – utajenie konfliktu – może ujawnić się w najmniej spodziewanym momencie, z siłą uniemożliwiającą konstruktywne rozwiązanie

    rezygnacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 042

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Grupa społeczna: pojęcie, typy, charakterystyka

     

    Grupa społeczna – co najmniej 2-3 osoby, pomiędzy którymi zachodzą bezpośrednie interakcje, posiadające wspólne cele, wartości, normy i wzorcowe zachowania. Grupa społeczna to świat racji i emocji, posiada strukturę, której wskaźnikiem jest przywódca oraz własny system nagród i kar. (wspólne cele ≠...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /2 367

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest motywacja i jak motywować pracowników?

     

    Motywacja – stan gotowości psychicznej pracowników do podejmowania działań korzystnych dla organizacji.

    - podstawowe podejścia do motywowania w zarządzaniu:

     

    behawioralne – zachowanie ludzi jest reakcją na czynniki zewnętrzne, powstanie systemów nagród i kar

    humanistyczne – zachowaniem...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy organizacji według ujęcia systemowego

     

    wszystkie organizacje są systemami sztucznymi (tworzone w określonym celu) i naturalnymi (składają się z ludzi dążących do zaspokajania swoich potrzeb, realizacji własnych celów)

    są systemami otwartymi – w organizacji powstają głównie koszty, a zysk rodzi się w zetknięciu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 253

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Organizacja i otoczenie – mechanizmy wzajemnych dostosowań

     

    Organizacje są systemami otwartymi i prowadzą nieustanną wymianę z otoczeniem. Pomiędzy organizacją z otoczeniem przepływają strumienie energii, materii i informacji.

    Z otoczenia organizacja czerpie wszystko, co jest jej potrzebne do funkcjonowania. W organizacji następuje przekształcenie tych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Aline Dodano /18.04.2011 Znaków /1 718

    praca w formacie txt

Do góry