Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Wpływ nagradzania w organizacji

     

    Nagradzanie może wpłynąć na postawy, zachowania i motywację.

    Wpływ nagradzania na postawy:

    Jednym z czynników decydujących o osiągnięciach pracownika w pracy jest jego zadowolenie, na które wpływa zarówno kwota, jaka otrzymuje, jak i ta, którą uznałby za właściwą. Na zadowolenie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Popularne strategie motywacji

     

       

    Modyfikacja zachowania – to technika stosująca koncepcję teorii wzmacniania w układzie organizacji. Program ten wychodzi od określenia zachowań, które mają być zwiększone (jak np. wyprodukowanie większej liczby jednostek) lub zmniejszone (jak np. spóźnianie się do pracy). Te...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 688

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tworzenie wzmocnień w organizacjach

     

    Jeśli chodzi o tworzenie wzmocnień w organizacjach to ważny jest nie tylko rodzaj wzmocnienia, ale również wybór odpowiedniego momentu i częstotliwości wzmocnienia.

    Rozróżniamy następujące strategie wzmacniania:

    Schemat oparty na stałej częstotliwości – zapewnia wzmocnienie w ustalonych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 540

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście do motywowania oparte na koncepcji wzmocnienia

     

    Inny nie mniej istotny problem dotyczy trwałości niektórych zachowań w czasie

    i zmienności innych. Konkretnie teoria wzmocnienia głosi, że zachowanie pociągające

    za sobą nagrody prawdopodobnie będzie powtarzane, a prawdopodobieństwo powtórzenia się zachowań, których konsekwencją jest kara jest...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 481

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście do motywowania od strony procesu

     

    Podejście to koncentruje się na wyjaśnieniu, dlaczego ludzie wybierają pewne warianty zachowań do zaspokojenia swoich potrzeb i jak oceniają swoje zadowolenie po osiągnięciu tych celów.

    a) Teoria oczekiwań.

    Sugeruje ona, że motywacja zależy od dwóch czynników:

    Od tego, jak silnie czegoś...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /4 153

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jednostkowe potrzeby ludzkie.

     

    Potrzeba osiągnięć – to pragnienie realizacji zadania w sposób bardziej skuteczny niż w przeszłości. Ludzie, u których cecha ta jest wysoka:

    Lubią brać na siebie odpowiedzialność za rozwiązywanie problemów

    Ustalają sobie umiarkowanie trudne cele i podejmują rozsądne ryzyko dla...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /826

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podejście do motywowania od strony treści.

     

    Podejście to próbuje odpowiedzieć na pytanie, „Jakie czynniki motywują ludzi do pracy?”.

    Podejście od strony hierarchii potrzeb – zakłada, że ludzie mają rozmaite potrzeby, które można uszeregować według ważności:

    Hierarchia potrzeb Maslowa.

    Abraham Maslow twierdził, że...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 763

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zróżnicowanie potrzeb

     

    Ostatnie grupa błędów wynika ze złego rozpoznania indywidualnych potrzeb pracowników. Truizm "ludzie są różni" w tym wypadku ma fundamentalne znaczenie. Jeżeli wszystkich będziemy obdarzać tymi samymi pomysłami motywacyjnymi, na pewno one nie będą działać prawidłowo. Typowym przykładem jest awans...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 135

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczestnictwo w zarządzaniu

     

    Tym, na co często narzekają pracownicy są konsekwencje nieumiejętności delegowania uprawnień i ograniczanie ich samodzielności. Szefowie bojąc się zaufać swoim podwładnym, ingerują w najdrobniejsze kwestie, nieustannie kontrolują i pozbawiają samodzielności. Warto tu wspomnieć, że brak zaufania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 696

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja zwrotna

     

    Kolejnym czynnikiem demotywujacym pracowników jest brak informacji zwrotnej o ich pracy. I nie chodzi jedynie o pochwały, ale o systematyczną ocenę pracy podwładnego. Zadziwiające jest jak wiele osób oczekuje jakiejkolwiek oceny - usłyszenia o tym co robią dobrze, a co budzi zastrzeżenia i co należy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 365

    praca w formacie txt

Do góry