Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Rodzaje restrukturyzacji

    Charakterystyka

    Restrukturyzacja oznacza nowoczesne zmiany dokonywane w przedsiębiorstwie, mające na celu poprawę struktury organizacyjnej i zasad funkcjonowania.

    A.Stabryła przyjmując za kryterium zakres restrukturyzacji wyróżnia następujące jej odmiany: (Źródło: Stabryła, s.251).

    Restrukturyzacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /30.06.2011 Znaków /2 889

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PMI

    Project Management Institute, podobnie jak IPMA, jest organizacja zrzeszającą profesjonalistów z dziedziny Project Management. Obecnie skupia ona ponad 200 000 członków, reprezentujących 125 państw z całego świata, na terenie których, ulokowanych jest ponad 240 oddziałów. Jednym z nich jest PMI Warsaw...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /29.06.2011 Znaków /1 324

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces projektowania aplikacji informatycznych

    Cele procesu

    Cele główne:

    Stworzenie projektu aplikacji informatycznej Uwzględnienie w projekcie wymagań i oczekiwań użytkownika Zachowanie równowagi pomiędzy przewidywanymi kosztami a dostępnym budżetem

    Cele pośrednie:

    Dążenie do skrócenia czasu wykonywania poszczególnych etapów procesu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /29.06.2011 Znaków /7 204

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Centralizacja

    Definicja

    Centralizacja jest jednym z wymiarów struktury organizacyjnej, jest funkcją stopnia przekazywania na niższe szczeble organizacyjne uprawnień decyzyjnych. Wyodrębnionym przez wymiar hierarchii stanowiskom kierowniczym centralizacja przypisuje formalne uprawnienia decyzyjne wraz z formalnym zakresem...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /29.06.2011 Znaków /6 684

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Korporacyjna deska rozdzielcza

    Charakterystyka

    Interesującym instrumentem wspomagającym zarządzanie przedsiębiorstwem jest deska rozdzielcza przedsiębiorstwa (ang. Management Dashboard). Pozwala ona na całościową sytuacji przedsiębiorstwa|analizę sytuacji przedsiębiorstwa uwzględniając wszystkie jej aspekty.

    Wykorzystanie deski...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /28.06.2011 Znaków /4 537

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dystrybucja franchisingowa

    Charakterystyka

    Dystrybucja franchisingowa jest to długookresowa, stała współpraca oparta na umowie między dwoma niezależnymi przedsiębiorcami, franchisodawcą i franchisobiorcą, w czasie której franchisodawca przekazuje franchisobiorcy wiedzę jak prowadzić firmę.

    Do uprawnień i świadczeń...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /28.06.2011 Znaków /5 049

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Porozumienie monopolistyczne

    Charakterystyka

    Porozumienia monopolistyczne to zachowanie się przedsiębiorstw lub ich związków, które podejmowane jest w celu ograniczenia konkurencji na rynku. Mają na celu uniknięcie walki konkurencyjnej i maksymalizację zysku.

    Czynniki wspierające

    Czynniki wspierające skłonność do zawierania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /28.06.2011 Znaków /2 168

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rachunek kosztów docelowych

    Charakterystyka

    Rachunek kosztów docelowych (target costing) - definiuje się jako "pakiet metod zarządzania i instrumentów wspomagających formułowanie i realizację celów dotyczących kosztów w fazie koncepcyjno-rozwojowej nowego produktu, dla ustalenia podstawy odniesienia dla kontroli kosztów w fazie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /28.06.2011 Znaków /4 549

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    System wczesnego ostrzegania E. Bleiera

    Charakterystyka

    Metoda Bleiera jest jedną z metod wczesnego ostrzegania, pozwalającą określić przyszłe szanse rozwojowe lub przewidzieć bankructwo przedsiębiorstwa.

    Metoda Bleiera wymaga większego zakresu informacji niż inne metody. Opiera się na 6 - 16 wskaźnikach (w zależności od rodzaju...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /27.06.2011 Znaków /2 288

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Poziomy dojrzałości organizacji

    5 poziomów dojrzałości

    Koncepcję poziomów dojrzałości organizacji wprowadziła norma 2000. Wyróżniono pięć poziomów dojrzałości:

    Brak formalnego podejścia. Podejście reaktywne. Stabilne, formalne podejście systemowe. Nacisk na ciągłe doskonalenie. Osiągi najlepsze w swojej...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /27.06.2011 Znaków /1 544

    praca w formacie txt

Do góry