Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Więź

    Charakterystyka

    Więź - relacja, wzajemne oddziaływanie międzyosobowe i międzygrupowe w obrębie zbiorowości. Relacje te podtrzymywane są przez siły i oddziaływania.

    Celem zawierania więzi są:

    podtrzymywanie przyjacielskich związków z ludźmi podnoszenie własnej samooceny otrzymanie wsparcia...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /2 306

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ewolucja systemów jakości

    Uwaga! Rozwinięcie i uzupełnienie tego artykułu znajdziesz w: normalizacji systemów jakości, normalizacja oraz systemów jakości.

    Do XIX wieku

    Pojęcie jakości ewoluowało przez wieki. W XVIII wieku przed naszą erą Hammurabi, twórca pierwszego zapisanego kodeksu praw, zawarł w nim wskazówki dotyczące...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /11 790

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Penetracja danych

    Charakterystyka

    Jedną z funkcji występujących w systemach hurtowni danych jest tzw. penetracja danych (data drilling).

    Jest to technika obsługi wymiarów obejmująca przechodzenie przez poziomy hierarchiczne agregacji danych, w więc operacje uszczegóławiające (zwane też analizą wgłębną, drążeniem w...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /472

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metodologia

    Charakterystyka

    etymologicznie to "nauka o metodach". Obecnie jednak nie obejmuje tylko samych metod (sposobów realizacji zamierzonego działania w sytuacji, gdy osoba działająca ma świadomość jego przydatności), ale także wyniki ich zastosowania. Może dotyczyć samej nauki, lub ogólniej, wszelkiej...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /2 956

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Counselling

    Counselling jest stosowany w przypadku problemów pracowników, które mają charakter osobisty, psychologiczny, itp. Stosuje się go np. w przypadku niesubordynacji, spóźnień, postaw roszczeniowych, wykorzystywania pracowników, niskiego poziomu zaangażowania.

    Counselling przebiega według 7 kroków:

    ocena...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /602

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje informacji

    Charakterystyka

    Charakteryzując funkcje, które spełnia informacja w przedsiębiorstwie, należy zidentyfikować najważniejsze rodzaje informacji ekonomicznej.

    Ze względu na różne kryteria klasyfikacji informacji występujących w literaturze, poniżej przedstawiono podstawowe rodzaje informacji wraz z...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /1 694

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Struktura projektowa

    Idea struktury projektowej

    Projekt to proces, który trwa od chwili pojawienia się pomysłu do momentu jego zrealizowania. Stworzenie projektu, a później zrealizowanie go jest ze sobą dokładnie powiązane. Ze względu technicznych, czasowych i kosztowych często podczas realizacji projektu mogą pojawiać się...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.08.2011 Znaków /3 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza dyskryminacji

    Charakterystyka

    Analiza dyskryminacji jest metodą oceny sytuacji ekonomiczno - finansowej, wykorzystywaną zarówno we własnej firmie, jak i w celach porównawczych pomiędzy przedsiębiorstwami. Ma ona duże znaczenie przy wyborze partnerów do współpracy - dostawców i usługodawców, jest także stosowana...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /12.08.2011 Znaków /3 934

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces nadzoru w projekcie

    Cele procesu

    Cele procesu:

    Bez kontroli organizacja nie byłaby w stanie ocenić osiąganych wyników z punktu widzenia realizacji wytyczonych celów. Głównymi celami kontroli są:

    nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej nadzór nad przestrzeganiem dotrzymywania terminów rozpoczęcia i zakończenia...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /12.08.2011 Znaków /14 064

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia personalna

    Charakterystyka

    Strategia personalna precyzuje kierunki, cele i zasady gospodarowania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Dobrze opracowana strategia personalna powinna zawierać plan dopasowania istniejącego potencjału pracowników firmy do realizacji celów, jakie firma ma realizować w przyszłości. Takie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /11.08.2011 Znaków /2 936

    praca w formacie txt

Do góry