Zarządzanie /3 047 prac/

  • Ocena brak

    Kluczowe obszary efektywności w organizacji

    Kierownicy wyższych szczebli najpierw powinni określić główne obszary efektywności, a następnie ustanowić skuteczne systemy kontroli. Kluczowymi obszarami efektywności albo wyników są te elementy jednostki lub organizacji, które muszą skutecznie funkcjonować, aby cała jednostka czy organizacja...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /1 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy skutecznych systemów kontroli

    Wiarygodne i skuteczne systemy kontroli mają pewne wspólne cechy. Znaczenie tych cech waha się w zależności od konkretnych okoliczności, jednakże w większości przypadków efektywność systemów kontroli zwiększa się wówczas, gdy występują w nich:

    -    ścisłość,

    -    aktualność,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /5 435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Problemy przy ustanawianiu skutecznych systemów kontroli

    Większość osób odczuwa przynajmniej trochę niechęci wobec perspektywy obserwacji ich pracy i informowania o niej innych. Jak zauważyliśmy, jeśli instrumenty kontrolne są typu sterującego, a informacje o wykonaniu celu są przekazywane kontrolowanym, niechęć do kontroli często słabnie, a nawet...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /2 599

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kontrola w organizacji

    Kontrola jest kluczem do osiągnięcia efektywności organizacji. Istnieje wiele sprzecznych poglądów na najlepszy sposób kierowania organizacją. Jednakże zarówno teoretycy, jak i praktycy zgadzają się co do tego, że dobre kierownictwo potrzebuje skutecznej kontroli. Kombinacja dobrze zaplanowanych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /14 170

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kółka jakości w przedsiębiorstwie

    Kółka jakości utworzone zostały przez pracowników w celu ułatwienia komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, między innymi w celu lepszej realizacji funkcji kontrolnej w zakresie jakości, tzn.:

    -    promowania zainteresowania pracą,

    -    inspirowania do bardziej efektywnej pracy zespołowej,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 135

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje kontroli w organizacji

    Większość metod kontroli zaliczyć można do jednej z czterech podstawowych grup:

    1)    kontroli wstępnej,

    2)    kontroli sterującej,

    3)    kontroli akceptującej lub odrzucającej,

    4)    kontroli końcowej.

    Kontrola wstępna ma stwierdzić przed podjęciem działania, czy zaplanowano wszystkie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /3 336

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez jakość

    Powszechnie uważa się, iż jeżeli 99% towarów czy usług posiada odpowiednią jakość, to wydaje się, że został osiągnięty poziom przekraczający wszelakie oczekiwania. Tymczasem, jak wyliczono w USA, zapewnienie dobrej jakości w 99% oznacza m.in. 20 tys. zagubionych przesyłek pocztowych na godzinę...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /8 177

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Projektowanie procesu kontroli

    Proces projektowania systemu kontroli można przedstawić w postaci pięciu etapów (rys.):

    1)    zdefiniowanie pożądanych wyników,

    2)    ustalenie wskaźników przyszłych wyników,

    3)    ustalenie norm dla wskaźników przyszłych wyników,

    4)    ustalenie sieci informacyjnej i sprzężeń zwrotnych,

    5)...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /6 122

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Certyfikaty jakości

    Jakość wyrobów lub usług stała się kluczem otwierającym rynek. Coraz częściej wymaga się wiarygodnego potwierdzenia, czyli świadectwa, iż produkując jakieś urządzenie fabryka jest w stanie systematycznie spełniać ustalone wymagania. Potwierdzeniem tym jest certyfikat ISO 9000, bez którego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /8 704

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ocena kandydatów i pracowników

    Ocena kandydatów i pracowników pod kątem ich aktualnych umiejętności oraz potencjalnych możliwości ich awansu jest istotna z uwagi na nieustający rozwój produktów, a tym samym i stosowanej technologii w przedsiębiorstwach.

    Ocena pracy jest sprawą ważną i delikatną:

    -    niektórzy pracownicy czują...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Dale Dodano /20.03.2013 Znaków /2 518

    praca w formacie txt

Do góry