-
Ocena brak
Analiza ASTRA
CharakterystykaAnaliza strategiczna typu ASTRA odnosi się do badania dwóch problemów związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Pierwszy dotyczy diagnozy przyjętej wcześniej przez przedsiębiorstwo strategii działania, jak również analizę tego, co dzieje się wewnątrz oraz na zewnątrz firmy...
-
Ocena brak
Metodyka spiralna
CharakterystykaMetodyka spiralna - zakłada cykliczne realizowanie określonej sekwencji działań prowadzących do osiągnięcia rozwiązania docelowego. Stosowany jest najczęściej w bardzo dużych przedsięwzięciach informatycznych, wymagających ciągłego rozwoju i doskonalenia.
EtapySekwencja...
-
Ocena brak
Mierzenie i normowanie czasu pracy
Mierzenie i normowanie czasu pracy jest rozumiane jako systematyczne ustalanie aktualnego czasu wykonywania ruchów roboczych, czynności, operacji i realizacji określonych procedur administracyjno-biurowych oraz wyznaczanie struktury zużycia czasu pracy stanowiska przy wykorzystaniu technik mierzenia czasu...
-
Ocena brak
Władza
Charakterystyka''
Możliwość kierowania określoną grupą osób i dysponowania zasobami wobec zajmowania nadrzędnej pozycji w organizacji lub grupie.
Według Roberta Green'a władza- to proces zarządzania iluzjami ludzi.
Ze względu na charakter relacji możemy mówić o władzy:
Indywidualnej - panowania...
-
Ocena brak
Centrum kosztów i jego kontrola
CharakterystykaKoszt (wg. E.Burzym) jest definiowany jako ?niezbęde (społecznie i gospodarczo uzasadnione) zużycie środków rzeczowych oraz usług obcych, wyrażonych w cenach nabycia, a także niezbędne wykorzystanie pracy żywej, wyrażone w płacach, związanie z efektem użytecznym, powstałym w danym...
-
Ocena brak
Technika równoważenia zespołu
CharakterystykaZespół projektowy to grupa kilku osób powołanych do wspólnej pracy nad danym projektem. Zazwyczaj składa się on ze specjalistów z różnych dziedzin. Wiedza, umiejętności i doświadczenie każdego z członków zespołu to główny klucz do sukcesu. Projekt jest również poparty zapleczem...
-
Ocena brak
Proces promocji i reklamy
Cele procesuCele związane z istnieniem procesu:
wspieranie sprzedaży produktu budowanie świadomości marki maksymalne wykorzystanie środków przeznaczonych na działania promocyjneCele związane z doskonaleniem procesu:
Zwiększenie wykorzystania środków przeznaczonych na działania marketingowe do... -
Ocena brak
Analiza preferencji
CharakterystykaAnaliza preferencji jest podejściem badawczym polegającym na kwalifikowaniu obiektów w określonej skali, czego wyrazem jest hierarchia ważności obiektów. Ogólnym celem tego podejścia jest wielokryterialna ocena agregatowa działalności firmy, ukierunkowana zarówno na badania analityczne i...
-
Ocena brak
Kontrola kosztów marketingu
CharakterystykaJeżeli przedmiotem kontroli i analizy są koszty marketingowe to wskaźniki struktury, dynamiki oraz analiza odchyleń umożliwi sformułowanie podstawowych tendencji w kształtowaniu się tych kosztów. Bazą odniesienia jest wielkość kosztów w poprzednich okresach oraz planowane limity...
-
Ocena brak
Polska Nagroda Jakości
Polska Nagroda Jakości (PNJ) - wyróżnienie przyznawane przedsiębiorstwom za wdrażanie filozofii TQM, czyli Zarządzania przez Jakość. Nagroda została ustanowiona 7 marca 1995 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Centrum Badań oraz Fundację Teraz Polska. Oparta jest na założeniach zarządzania...